نشست خبری رئیس شورا بمناسبت روز شورا

شنبه, 31 فروردین,1398

نشست خبری رئیس شورا بمناسبت روز شورا

رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد:
جذب سرمایه‌گذار برای اجرای 38 پروژه مشارکتی/پیاده راه عالی قاپو بن بست نیست
رئیس شورای شهر اردبیل از جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای 38 پروژه مشارکتی در شهر اردبیل با همکاری شهرداری و شورای شهر خبر داد.
 علیرضا پوستی که همزمان با روز شورا و در جمع خبرنگاران در نشست مطبوعاتی سخن می‌گفت، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، هفته کارگر، هفته معلم و روز شورا اظهار کرد: با فعال شدن شوراها در دو دهه اخیر تحول و حرکتی جدی در جلب مشارکت‌های مردمی برای سروسامان دادن به وضعیت عمران و آبادانی شهر اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه شوراها هرچند دیرهنگام اما با قوت و بیشتر در مسیر توسعه و عمران شهری در حال حرکت هستند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود روز به روز فعالیت شوراها پویاتر و فعال‌تر از هر زمان دیگر نمودی عینی پیدا کند.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: با شکل‌گیری شوراها برون‌سپاری در همه حوزه‌ها اتفاق افتاده است و مهمترین مساله‌ای که در این حوزه به چشم می‌آید مشارکت بالای مردم در قالب طرح‌های متعدد است که قطعا خود مردم با توجه به مشارکت بالایی که در سرنوشت خود با انتخاب اعضای شورا انجام می‌دهند انتظار دارند تا نتایج مطلوب و ملموسی در فرآیند تحولات شهری رقم بخورد.
پوستی افزود: در اردبیل نیز با شکل‌گیری و فعالیت شورای پنجم با ترکیبی متفاوت با سلایق و طرح‌های مختلف زمینه برای انجام کارهای کارشناسی و دقیق علمی فراهم آمده و قطعا با نظارت‌هایی که در حال انجام است ما پیشبرد امور را به شکل مطلوب‌تر شاهد خواهیم بود.
وی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن نظام مدیریت یکپارچه شهری در هر 21 وظیفه‌ای که در حوزه خدمات شهری برای شوراها و شهرداری‌ها تعریف شده بتوان با انسجام و همگرایی بیشتر عمل کرده و کارها را به شکل مطلوب و با تصمیم‌گیری دقیق و منسجم رو به جلو حرکت داد.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: در استان ما کمتر اداره کل و یا سازمانی را سراغ داریم که با حجم بودجه‌ای و کاری شورا و شهرداری روبرو بوده باشد چرا که در حجم بسیار وسیع کار عمرانی و آبادانی با تزریق منابع از سوی مردم به شهرداری در حال انجام استو هیچ نهاد و سازمانی هم عرض شهرداری از لحاظ بودجه و منابع و کارهای اجرایی نداریم.
پوستی تصریح کرد: شهروندان ما مشارکت بالایی را در عمران و آبادانی شهر ایفا می‌کنند به طوری که با نگاه واقع‌بینانه شهروندان به حوزه‌های مختلف و صرفه‌جوئی‌هایی که انجام می‌شود ما در بخش‌های مختلف عمران و آبادانی شهر و نظافت و جمع‌آوری زباله به راحتی می‌توانیم حرکت موثری را شاهد باشیم تا هزینه‌های شهرداری پائین آمده و در حوزه‌های دیگر این سرمایه‌گذاری‌ها به انجام برسد.
وی سرانه تولید زباله را در شهر اردبیل به ازای هر نفر 800 گرم تا یک کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در همین حوزه شهروندان ما با تولید کم زباله می‌توانند شهرداری را نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر در حوزه‌های دیگر یاری کنند تا با یک فرهنگسازی مناسب از اتلاف انرژی و منابع جلوگیری شود.

برگزاری 40 جلسه رسمی شورای شهر در سال 97
پوستی ادامه داد: ما در سال گذشته در مجموع 40 جلسه رسمی در قالب 248 طرح و لایحه در شورای پنجم شاهد بودیم که بخشی از آنها تصویب و تعدادی نیز در بررسی‌های اعضای شورا رد شده است.
وی به فعالیت کمیسیون‌های مختلف با ترکیب 11 عضو شورای شهر اشاره و اظهار کرد: ما در دوره پنجم شورای شهر اردبیل شاهد برگزاری مرتب جلسات کمیسیون‌ها بودیم به طوری که در کمیسیون فنی و عمرانی و توسعه شهری 60 جلسه، زیباسازی و محیط شهری 11 جلسه، کمیسیون برنامه و بودجه و مالی 206
 جلسه، کمیسیون خدمات شهری 21 جلسه، پیگیری مصوبات سه جلسه، حمل و نقل و ترافیک 33 جلس، مشارکت و سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی 44 جلسهف ایثارگران و حقوقی 86 جلسه، بهداشت، سلامت و محیط زیست 12 جلسه، بانوان و خانواده 4 جلسه و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز 87 جلسه را برگزار کردند.
رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تعداد جلسات رسمی پارلمان محلی در اردبیل به 63 جلسه رسیده است که در این جلسات سعی شده طرح‌ها و لوایحی که از طرف شهرداری به شورای شهر ارسال شده به دقت بررسی و و نظر نهایی در این زمینه اعلام شود.
پوستی به برخی از طرح‌های ارائه شده از سوی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: البته ما در ارائه طرح به دلیل محدودیت منابع مالی شهرداری با برخی کاستی‌ها روبرو بودیم اما در شورای پنجم برخی طرح‌ها با کمترین هزینه و یا بدون هزینه مطرح شده که تصویب آنها تحولات خوبی را در سطح شهر ایجاد کرده است.
وی نمونه این طرح‌ها را راه‌اندازی کمیته نظارت بر پروژه‌ها و بررسی روند اجرای آنها توصیف کرد و افزود: تعویض و انتقال ساختمان شورا به محل جدید از جمله طرح‌های ارائه شده بود که با احترام به نظر مردم و 
ترافیک مرکز شهر بازگشایی در مسیر چراغعلی این کار را انجام دادیم و از ابتدای امسال ساختمان شورا را به پارک لاله انتقال داده تا زمینه تعریض در این معبر با تخریب ساختمان شورای شهر به انجام برسد.
رئیس شورای شهر اردبیل به طرح نامگذاری چهارم مرداد به نام فرهنگ اردبیل با پیشنهاد اعضای شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب شهروند نمونه و کاشت درخت به ازای تولد هر نوزاد و ازدواج ثبت شده از جمله طرح‌های ارائه شده از سوی اعضای شورای شهر بود که شهرداری موظف شده مکانی را در این زمینه تدارک ببیند تا به ازای هر تولد و ازدواج یک درخت غرس شود.
پوستی به طرح اعضای شورای شهر به نیت ساماندهی کارگران فصلی اشاره و اظهار کرد: در این زمینه علاوه بر ساماندهی کارگران فصلی و جمع‌آوری آنها از برخی نقاط شهر قرار شده استراحتگاهی نیز برای آنها در نظر گرفته شود تا در صورت وجود کار مناسب هب محل مورد نظر انتقال داده شوند.
وی از ایجاد گرمخانه برای کارتن خواب‌ها و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به عنوان طرح‌های دیگر پیشنهادی اعضای شورای شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: مهمترین طرح تصویبی در شورای شهر دوره پنجم راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شوراست که با ایجاد این مرکز امیدواریم کارهای کارشناسی روی طرح‌ها و لوایح ارائه شده از سوی شهرداری مورد توجه قرار گرفته و از هرگونه آزمون و خطا در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف جلوگیری شود.
رئیس شورای شهر اردبیل یکی از رویکردهای شورای پنجم را توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های فراگیر عمومی در این زمینه اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب شهرداری تمام تلاش ما بر این بوده تا شهرداری از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت آنها استفاده کند.
پوستی ادامه داد: در این زمینه 38 پروژه در دور پنجم شورا تصویب شده تا با اجرایی شدن آنها از طریق صدور مجوز و نشر آگهی زمینه برای کارهای عمران و آبادانی بیش از هر زمان دیگر در سطح شهر فراهم آید.
وی نمونه این پروژه‌های مشارکتی را اتوبوس دریایی، رستوران معلق و شناور، زیپ لاین با دوچرخه و راه‌اندزای خودروهای برقی در شورابیل اعلام و تصریح کرد: در کنار این پروژه‌ها ایجاد زمین ورزشی و همچنین راه‌اندازی چندین زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهری از دیگر فعالیت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری در شهر اردبیل بوده است.
پوستی گفت: با مشارکت سرمایه‌گذاران قرار است مرکز کنترل ترافیک شهری به صورت هوشمند راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز اطلاعات و فیبر نوری که با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومان اجرا خواهد شد ما بستر مناسبی را در ایجاد طرح‌های نوین در بخش‌های مختلف عمران و آبادانی شهر شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای شهر اردبیل از راه‌‌اندازی ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری برای ارتقای سلامتی شهروندان خبر داد و افزود: بنده قطعا با 100 درصد لوایح مطرح شده موافق نبودم بلکه براساس نظر شخصی و بیشتر بررسی‌های کارشناسی در مورد لوایح و طرح‌های ارائه شده نظر خودم را ارائه کردم.

هزینه پل قدس 2 برابر افزایش یافته است
پوستی به روند احداث پل قدس و تاخیر و تعلل در عملیات اجرایی آن اشاره و خاطرنشان کرد: پل قدس در سه فاز در حال اجراست که یک فاز آن تکمیل و افتتاح شده و دو فاز آن نیز قرار است عملیاتی شود.
وی پیشرفت پل قدس را 48 درصد اعلام کرد و گفت: در این اوضاع سرسام‌آور هزینه‌ها ما با مشکل منابع مورد نیاز برای تکمیل پل قدس روبرو هستیم به طوری که 48 میلیارد تومان برآورد اولیه برای احداث این پل هم اکنون با افزایش قیمت مصالح مورد نیاز به 80 میلیارد تومان رسیده است که دو برابر اعتبار اولیه این پل می‌باشد.
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما در حال حاضر برای خرید آهن آلات پل به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با قول مساعد استاندار اردبیل امیدواریم زمینه تامین بخشی از اعتبارات فراهم آید که در سال گذشته 16 میلیارد تومان و امسال نیز 12 میلیارد تومان شهرداری و شورای شهر برای تکمیل این پروژه تامین اعتبار کرده است.
پوستی در مورد پیاده راه عالی قاپو برخی از گلایه‌های کسبه منطقه بیان کرد: برخلاف ماه‌های گذشته با تکمیل این پروژه و حضور مسافران و گردشگران در منطقه عالی قاپو کسبه منطقه به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و نارضایتی آنها به حداقل رسیده است.
وی در مورد برخی اظهارنظرهای اخیر در مورد بن بست بودن این پروژه گفت: به هیچ وجه پیاده راه عالی قاپو بن بست به حساب نمی‌آید و در تمام نقاط دنیا در دو محل اعم از بافت‌های تاریخی و سنتی و قدیمی و همچنین محلی که در آن آثار و ابنیه‌های باارزش وجود دارد م شاهد اجرای پیاده‌راه‌ها هستیم که قطعا اجرای این پروژه به رضایت مردم و حضور گرم گردشگران و کاهش ترافیک منجر شده است.
رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: ما این پیاده راه را با اخذ مجوز از شورای ترافیک و نظر کارشناسان عملیاتی کردیم و به هیچ وجه کار خودسرانه‌ای نبوده است.
پوستی در مورد آسفالت معابر و کوچه‌ها و توجه به کیفیت کار عمرانی در این زمینه بیان کرد: قطعا کیفیت کار مهم‌تر از کمیت برای ماست به طوری که سال گذشته 140 هزار تن آسفالت مرغوب در معابر شهر اردبیل توزیع شده است.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت قیر دست و پای ما را بسته است اما با توجه مسئولان استان امیدواریم در فصل کاری جاری نیز مشکلات و نارسائی‌ها به حداقل برسد.
پوستی در مورد کارگران فصلی شهرداری نیز گفت: با توجه به اینکه شهرداری در سال‌های گذشته به تناسب فصل کاری نسبت به جذب نیرو اقدام کرده این کار با شرایط خاص انجام می‌شود و به هیچ وجه این نیروهای جذب شده دایمی و با حقوق ثابت جذب شهرداری نمی‌شوند.
وی به حجیم بودن بدنه شهرداری اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر جذب نیرو در شهرداری متاسفانه براساس تخصص و برخی آیتم‌های منطقی نبوده است به طوری که در اوج فصل کاری در شهرداری 3 هزار و 500 نفر نیرو مشغول کار هستند که پرداخت 10 میلیارد تومان حقوق آنها کاری سخت و سنگین
 به نظر می‌رسد.
رئیس شورای شهر اردبیل ضرورت اصلاح در بدنه نیروی انسانی شهرداری را یادآور شد و افزود: از سال‌های گذشته ما در پرداخت 4 درصد حق بیمه کارگران مشکلاتی را داشته‌ایم و از بابت همین بدهی به تامین اجتماعی زمین و ساختمان واگذار شده اما اخیرا در جلسه‌ای که با مدیر کل تامین اجتماعی داشتیم قرار شد بدهی شهرداری به بیمه پرداخت و زمینه حل مشکلات کارگران فراهم آید.
پوستی در مورد احتمال حضور شهردار اردبیل در انتخابات مجلس و استعفای او اظهار کرد: تاکنون شهردار اردبیل رسما و حتی غیررسمی برای ما در این زمینه صحبتی نکرده و هر کس می‌تواند با در نظر گرفن شرایط کاندیدا شود.
وی افزود: بحث اصلی ما این است که در قانون باید به گونه‌ای رویه تغییر یابد تا بیش از 6 ماه به شهرداران و سایر مسئولان فرصت داده شود تا استعفا کنند چرا که مدت زمان تعریف شده 6 ماه برای استعفا و کاندیداتوری اصلا معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: از طرف دیگر باید شورای شهر در آغاز فعالیت خود با شهردار عهد و پیمان ببندد که در چهار سال مسئولیت شورا شهردار نیز در کنار آنها بوده و هیچ استعفایی برای انتخابات و حضور در مدیریت‌های دیگر پذیرفته نشود.
پوستی در مورد ممنوعیت تردد خودرو در رینگ شورابیل خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم در رینگ شورابیل که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری رایج است امکان تردد خودروها را نیز بدهیم چرا که این کار حوادث ناگوار و تصادفاتی را به بار می‌آورد که به هیچ وجه جبران آن ممکن نیست.

 

وی در این زمیمنه خاطرنشان کرد: ما باید در کنار جداسازی رینگ دوچرخه‌سواری به سمت تکمیل رینگ دوم شورابیل که تردد با خودرو و توقف آن امکانپذیر است برویم تا زمینه برای بهره‌برداری از این مجموعه به شایستگی فراهم آید.
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: به رغم آنکه ما در سال گذشته با انفجار قیمت‌ها روبرو بودیم اما در اجرای پروژه‌های مختلف به رغم تعدیل‌ها همچنان مصمم به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها هستیم که امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
پوستی با رد برخی اظهارنظرها در مورد بی‌توجهی شورای پنجم به حاشیه شهر بیان کرد: خدماتی که در سال های اخیر به ساکنان این مناطق ارائه شده در قیاس با گذشته نیست به طوری که حتی در کیفیت آسفالت‌ریزی و کارهای عمرانی وضعیت به مراتب بهتر از گذشته است.
وی اضافه کرد: ما کارهای عمرانی متعددی را در هم اکنون در مناطق چهار و پنج شهرداری شاهد هستیم هرچند که بیشترین درآمد ما از مناطق یک، دو و سه شهرداری و کمترین درآمد ما نیز از منطقه چهار و پنج است اما به رغم این وضعیت ما بیشترین خدمات‌رسانی را در مناطق حاشیه شهر شاهد هستیم.
رئیس شورای شهر اردبیل از آغاز احداث المان میدان واحدت خبر داد و گفت: امسال و در چند ماه آینده شاهد افتتاح پل داروپخش خواهیم بود که این خود نمودی از ارائه خدمات به مناطق حاشیه شهر است.
پوستی به ساماندهی و اجرای پروژه‌های متعدد در منطقه میراشرف و ایران آباد اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز خدمات‌دهی شهری متنوع و متعدد خواهد بود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان