نباید حق و حقوق شهرداری در ساخت هتل نادیده گرفته شود

نباید حق و حقوق شهرداری در ساخت هتل نادیده گرفته شود

پنجشنبه, 18 اردیبهشت,1399

نباید حق و حقوق شهرداری در ساخت هتل نادیده گرفته شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل


رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل:
نباید حق و حقوق شهرداری در ساخت هتل نادیده گرفته شود
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: نباید حق و حقوق شهرداری در احداث هتل و حمایت از سرمایه‌گذار در اجرای این پروژه نادیده گرفته شود.
علیرضا غریبی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: همه اعضای شورای شهر با ساخت هتل پنج ستاره در اردبیل موافق هستند ولی در کنار تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذار نباید حق و حقوق شهرداری نادیده گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: این اجحاف در حق شهرداری است که به جای 48 درصد سهم شهرداری از کاربری مصوب 17 درصد اختصاص یابد در حالی که در تعرفه سال 99 کاربری مشخص شده 48 درصد می‌باشد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: سازمان همیاری که خود کمک‌کار شهرداری است با همراهی سرمایه‌گذار در اجرای این پروژه گردشگری ورود پیدا کرده و ما نیز به نوبه خود در پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی، عوارض ساخت و صدور پروانه تخفیف لازم را ارائه می‌کنیم و دیگر نیازی نیست برخی از حقوق مسلم شهرداری در اجرای این پروژه نادیده گرفته شود.
غریبی ادامه داد: سازمان همیاری باید در اجرای این پروژه مشارکتی حق قانونی شهرداری را که سهم 48 درصدی از کاربری است به معنای واقعی پرداخت کند و در نقطه مقابل شهرداری نیز با اخذ مجوز از شورا همه حمایت‌ها را در کمک و همراهی این سرمایه‌گذار انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: بعد از تغییر کاربری اعمال هزینه آماده‌سازی یک روند قانونی است و در این زمینه شهرداری برای پروژه احداث هتل پنج ستاره از این حق و حقوق قانونی چشم‌پوشی کرده که این خود جای قدردانی دارد.
عضو شورای شهر اردبیل اضافه کرد: ما نه تنها مخالف ساخت هتل نیستیم بلکه تلاش‌مان بر این بوده تا حتی در کمیسیون پنج شرایط راحتی را برای سرمایه‌گذار در احداث این هتل مهیا کنیم ولی ضرورت دارد مبلغ کمک شده به سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه از بابت تخفیف در هزینه آماده‌سازی و عوارض به شکل شفاف ارائه شود تا شهروندان بدانند شورا و شهرداری به این پروژه چقدر مساعدت کرده است.
غریبی ادامه داد: در کنار این اقدامات باید نقشه احداث هتل به شورای شهر ارسال شود چرا که ما به غیر از ساخت هتل و مجموعه توسعه گردشگری اجازه نخواهیم داد در این نقطه شورابیل تفکیک و یا تغییر کاربری اتفاق بیفتد و قطعا منافع شهر و شهروندان برای همه ما در اولویت است.
وی به فعال شدن کارگاه پل قدس نیز اشاره و اظهار کرد: از بابت تاخیر در اجرای این پروژه ما شرمنده مردم هستیم ولی با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، تلاش بر تکمیل پل قدس تا پایان سالجاری است.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در احداث این پروژه علاوه بر منابع شهرداری ما نیازمند حمایت مسئولان استان و جدیت پیگیری از سوی منتخبان مجلس هستیم تا با تزریق منابع ملی و استانی پل قدس به شکل آبرومند تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان