نامگذاری خیابانی در اردبیل به نام خسرو آواز ایران

نامگذاری خیابانی در اردبیل به نام خسرو آواز ایران

چهارشنبه, 07 آبان,1399

نامگذاری خیابانی در اردبیل به نام خسرو آواز ایران

 عضو شورای شهر اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد
نامگذاری خیابانی در اردبیل به نام خسرو آواز ایران 
عضو شورای شهر اردبیل گفت: پیشنهاد کردیم تا شهرداری یکی از خیابان‌ها و گذرهای شهر اردبیل را به نام خسرو آواز ایران، استاد شجریان نامگذاری کنند.
علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در تکریم و احترام به مقام شامخ استاد فقید موسیقی ایران محمدرضا شجریان، ما به شهردار اردبیل پیشنهاد کردیم تا یکی از خیابان‌ها و میادین این شهر را به نام این استاد پرآواز موسیقی ایران نامگذاری کند.
وی تصریح کرد: تنها در دو مرکز استان در کشور مرکز کنترل هوشمند ترافیک وجود ندارد که یکی از این استان‌ها، اردبیل است که هنوز از ورود این مرکز بی‌بهره است.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: در کنار کمک به مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهور، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به احداث، تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک اقدام جدی و عاجل با همکاری شهرداری و پلیس راهور انجام شود.
پوستی اقدام شهرداری را در تملک اراضی به عنوان ذخیره شهری مناسب و مطلوب خواند و افزود: ما در شهر اردبیل به چنین اراضی به عنوان ذخیره شهری نیاز داریم و قطعا در آینده و توسعه شهر مفید و مؤثر خواهد بود.
وی در مورد پادگان اردبیل و ثبت ملی آن خاطر نشان کرد: اولین مخالف با بارگذاری ۵۰ درصدی زمین پادگان بصورت مسکونی شورای شهر بود که از جلسه کمیسیون ماده پنج،مخالفت خود را مطرح کردیم و از دیماه ۹۸،لایحه تغییر کاربری پادگان را در کمیسیون فنی و عمرانی مسکوت گذاشته ایم،رایزنی های متعدد کردیم و حتی تا مکاتبه با فرمانده معظم کل قوا،پیش رفتیم ولی هیچوقت این اقدامات را علنی نکردیم چون هدف ما منافع شهر بود، اما عده‌ای هم اکنون از فرصت پیش آمده استفاده کرده و ثبت پادگان اردبیل را در ردیف آثار ملی به نام خود زدند.
پوستی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با ثبت ملی این منطقه نمی‌توان در این محدوده آجر روی آجر گذاشت،شورای شهر به دور از هرگونه جنجال تصمیم داشت مجموعه را به عنوان یک فضای گردشی و تفریحی برای شهروندان و گردشگران مهیا و آماده کند.
وی ادامه داد: در این شرایط پادگان اردبیل به حال خود رها خواهد شد و شهر باید هزینه جابجایی پادگان را به ارتش بدهد ولی عملا نمیتواند بهره برداری از مجوعه نماید و ارزش افزوده ای برای شهر نخواهد داشت.با این اوصاف پادگان اردبیل به تاریخ خواهد پیوست و بعید است به این زودی،دیوارهای پادگان برای مردم شهر برداشته شود و عقب نشینی های قانونی انجام پذیرد و عملا دست مردم شهر از این مجموعه کوتاه شد،متاسفانه بدون بررسی مزایا و معایب ثبت ملی این مجموعه،بصورت کورکورانه عده ای از این اتفاق ابراز شادی میکنند و بهتر است با تشکیل یک کمیسیون کارشناسی،تصمیم اساسی در این خصوص گرفته شود
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان