نائب رئیس شورای شهر اردبیل: مسئولان به فکر حل معضل بیکاری جوانان باشند

نائب رئیس شورای شهر اردبیل: مسئولان به فکر حل معضل بیکاری جوانان باشند

یکشنبه, 30 دی,1397

نائب رئیس شورای شهر اردبیل: مسئولان به فکر حل معضل بیکاری جوانان باشند

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:
مسئولان به فکر حل معضل بیکاری جوانان باشند
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: مسئولان شهر اردبیل بهتر است به فکر حل معضل بیکاری جوانان بوده و در این زمینه اهتمامی جدی داشته باشند.
حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: 9 نفر از اعضای شورای شهر طرح ساماندهی کارگران غیررسمی و میدانی را که در میادین پیرعبدالملک، عالی قاپو، دروازه مشگین و وحدت منتظر کار روزانه هستند ارائه کردند تا در این فصل سرد سال با تمرکز در چند مکان مناسب زمینه ساماندهی اسکان آبرومند آنها فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری با تامین یک مکان می‌تواند این کارگران را در آنجا سکونت داده و به نوعی اقشار مختلف جامعه را در استفاده از ظرفیت این کارگران به درستی هدایت کند تا هم از تحقیر و نابسامانی این کارگران جلوگیری شده و از طرفی سیمای شهری نیز بهبود یابد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل ضرورت طراحی یک مکان مناسب را برای این کارگران غیررسمی و فصلی یادآور شد و گفت: شهروندان با مراجعه به مکان‌هایی که شهرداری تعریف خواهد کرد به راحتی می‌توانند کارگران خود را در حوزه‌های مختلف انتخاب کرده و حتی براساس مشخص بودن حق‌الزحمه آنها از ظرفیت این کارگران در کارهای عمومی خود استفاده کنند.
فتحی بیان کرد: ما به تدریج و براساس مقدورات می‌توانیم این کارگران را در رشته‌های مختلف و براساس توانمندی که دارند رسته‌بندی کرده و حتی برخی امکانات رفاهی را برای آنها تامین کنیم تا از این محل بتوانند سرکار رفته و شان و شوکت آنها نیز رعایت شود.
وی افزود: ما در حال حاضر در شهر اردبیل با مشکل بیکاری قشر عظیمی از جوانان و گروه‌های توانمند روبرو هستیم به طوری که 70 درصد مراجعات روزانه به اعضای شورا نیز با هدف پیدا کردن کار و شغل مناسب اتفاق می‌افتد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل مسئولان شهری را به اهتمام جدی در رفع مشکل بیکاری جوانان فراخواند و گفت: وضعیت بیکاری در شهر اردبیل بسیار نگران‌کننده است و تشدید بیکاری‌ها معضلات اجتماعی متعددی را نیز به همراه دارد.
فتحی ادامه داد: تعداد زیادی از این کارگران که از صبح تا شب در میادین نشسته و منتظر کار و کسب روزی حلال هستند تلاششان بر انجام کار روزانه است تا در برابر خانواده خود شرمنده نشوند.
وی اظهار کرد: ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی که به نفع شهروندان مفید و سازنده است ورود پیدا کنیم که قطعا ساماندهی کارگران غیررسمی به ویژه از میادین ضرورتی است که به زیباسازی چهره شهری نیز کمک خواهد کرد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری موظف شد تا در این زمینه لایحه‌ای را ارائه کند تا ما براساس یک برنامه‌ریزی و الگوی مناسب بتوانیم اهداف موردنظر را پیگیری کنیم.
فتحی یکی دیگر از مسئولیت‌های اجتماعی شورای شهر و شهرداری را کمک به ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، معتادان متجاهر و همچنین جمع‌آوری اصولی برخی از حیوانات موذی و آزادهنده اعلام کرد و افزود: با احترام به حق و حقوق حیوانات در یک مکان مناسب می‌توانیم فضایی را برای سگ‌ها و دیگر حیوانات فراهم کنیم تا به دور از ضربه زدن به آرامش و آسایش عموم همشهریان حق و حقوق آنها نیز به نوعی مراعات شود.
وی اظهار کرد: اعضای شورای شهر طی هفته گذشته و این هفته در مجموع 6 طرح را با رویکرد فرهنگی و اجتماعی ارائه کردند که به یقین در برنامه‌ریزی‌ها و بودحه سال آینده اجرایی شدن این طرح‌ها و لوایح تکمیلی ارائه شده از سوی شهرداری را در این ارتباط به جد دنبال خواهیم کرد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان