نائب رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد: افزایش 20 درصدی سرویس مدارس در سالتحصیلی آینده

نائب رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد: افزایش 20 درصدی سرویس مدارس در سالتحصیلی آینده

پنجشنبه, 02 خرداد,1398

نائب رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد: افزایش 20 درصدی سرویس مدارس در سالتحصیلی آینده

نائب رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد:
افزایش 20 درصدی سرویس مدارس در سالتحصیلی آینده


نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با بررسی دقیق در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل هزینه سرویس مدارس در سالتحصیلی آینده 20 درصد افزایش می‌یابد.
حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما براساس جدول مشخص برای تاکسی، سواری شخصی و ون رقم‌های جدید اعلامی را با 20 درصد افزایش نرخ نسبت به سال گذشته اعلام کردیم تا با هماهنگی مدارس و اولیای دانش‌آموزان این سرویس‌ها فعالیت خود را برای سالتحصیلی آینده انجام دهند.
وی مبلغ تعیین شده را برای سرویس تاکسی 949 هزار ريال، سواری شخصی 924 هزار ريال و مینی‌بوس و اتوبوس را با 13 درصد افزایش 9 میلیون و 763 هزار ريال به ازای هر دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: ما ون را جدا از تاکسی و سواری شخصی در این تصمیم‌گیری در نظر گرفتیم.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه تاکسی وسیله عمومی است و شهروندان انتظار دارند تاکسی‌ها از اول صبح تا آخر شب ارائه خدمات کنند لزومی ندارد که ما از تاکسی‌ها به عنوان سرویس مدارس استفاده کنیم تا تاکسی‌ها از وظایف محوله خود در جابجایی شهروندان دور باشند.
فتحی با انتقاد از مدیران مدارس در برداشت بخشی از هزینه سرویس مدارس به نام مدرسه بیان کرد: مدیران مدارس نباید 10 تا 20 درصد این هزینه‌ها را برای خود کنار بگذارند بلکه ضرورت دارد با نظارت و کنترل دقیق مدارس و اولیای دانش‌آموزان سرویس مدارس با کیفیت مناسب ارائه خدمات کنند.
وی به برخی قصور و کوتاهی در نامگذاری کوچه‌ها، معابر و شوارع شهری اشاره و تصریح کرد: گاه نامگذاری‌ها به دور از نگاه کارشناسی و به شکل سلیقه‌ای انجام می‌شود به طوری که نام انتخاب شده هیچ همخوانی با کوچه، محله و میدان موردنظر ندارد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل نمونه این بدسلیقگی‌ها را نامگذاری یک کوچه بن بست و دور افتاده در یک نقطه شهر به نام 12 بهمن اعلام کرد و افزود: ما باید به تناسب این روز بزرگ که در تاریخ کشورمان جاودانه است نام یک میدان و یا خیابان عظیم را به این عنوان نامگذاری کنیم تا متناسب با شان و عظمت این روز پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌ها اتفاق بیفتد.
فتحی ادامه داد: باید نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر متناسب با فرهنگ، تاریخ و هویت منطقه‌ای ما باشد تا شهروندان به راحتی و با علاقمندی از این عناوین استقبال کرده و در رفت و آمد روزانه از آن نام ببرند.
وی اضافه کرد: لزومی ندارد که ما نام قدیمی محلات، کوچه‌ها و میادین را به عناوین جدید تغییر دهیم بلکه در بیان اصالت مناطق مختلف شهر باید نام قدیمی محلات، کوچه‌ها و خیابان‌ها احیا شده و به نیکی از آنها یاد شود.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل در مورد اقدام  شهرداری اردبیل برای پوشش بیمه ای 110 هزار خانوار شهر اردبیل در قالب بیمه آتش‌سوزی تصریح کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که شورا و شهرداری به فکر ارتقای سلامت شهروندان هستند تا به نوعی به زندگی راحت و ایمن آنها اهمیت داده شده و بها بدهیم.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان