نائب رئیس شورای شهر اردبیل: توسعه بام و تراس سبز در اردبیل عملیاتی شود

نائب رئیس شورای شهر اردبیل: توسعه بام و تراس سبز در اردبیل عملیاتی شود

شنبه, 08 دی,1397

نائب رئیس شورای شهر اردبیل: توسعه بام و تراس سبز در اردبیل عملیاتی شود

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

توسعه بام و تراس سبز در اردبیل عملیاتی شود

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به گسترش ساخت و سازهای آپارتمانی پیشنهاد می‌کنیم تا توسعه بام و تراس سبز در شهر اردبیل با همکاری خود مردم عملیاتی و اجرایی شود.

حبیب فتحی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما در قالب تفاهمنامه مشترک با دانشگاه‌های استان اردبیل و حتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌توانیم در قالب طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه توسعه و نگهداری فضای سبز به شکل موفق عمل کنیم.

وی بهره‌گیری از توان مهندسان بخش کشاورزی را در توسعه فضای سبز به ویژه افزایش گلخانه‌ها در شهر اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما به راحتی می‌توانیم سه گلخانه موجود را افزایش دهیم تا تولیدات این گلخانه‌ها افزایش یافته و به نوعی مردم را با گل و درخت و درختچه و فضای سبز آشتی دهیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با ابراز خرسندی از توسعه آبیاری مکانیزه در برخی از پارک‌ها و فضاهای سبز ایجاد شده در سطح شهر اردبیل تصریح کرد: استفاده از روش‌های آبیاری مدرن و مکانیزه به کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری منجر شده و هزینه توسعه و نگهداری بوستان‌ها و پارک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد.

فتحی خواستار توسعه بام و تراس سبز در واحدهای آپارتمانی و بلندمرتبه‌سازی شد و افزود: ما در صدور پایان‌کار برای واحدها می‌توانیم کنترل 20 درصد ایجاد و توسعه فضای سبز را مدنظر و ملاک کار قرار داده و از شهروندان بخواهیم تا به این موضوع توجهی جدی داشته باشند.

وی به فضای باز در منطقه میراشرف و ضرورت احداث بوستان و پارک محلی را در این منطقه در یک فضای 5 هکتاری خواسته و مطالبه اهالی برشمرد و گفت: ما برای افزایش نشاط شهروندان به ویژه پاسخگوئی به حضور کودکان در پارک ضرورت دارد تا احداث این فضای سبز را در سال آینده جزو برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌های خودمان قرار دهیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل به همراهی شورای پنجم با تیم فوتبال شهرداری اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری به تنهایی قادر نیست همه هزینه‌های این تیم را تقبل کند بلکه بهتر است از طریق اداره کل ورزش و جوانان و استانداری به حمایت از تیم فوتبال شهرداری اردبیل همت کند چرا که جوانان و خانواده‌های ما به شدت نیازمند توسعه فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری هستند.

فتحی اضافه کرد: هرچند شهرداری اردبیل نمی‌تواند به صورت مستقیم تیم‌داری کند اما به هر شکل ممکن ما از راه‌های قانونی استفاده می‌کنیم تا تیم فوتبال شهرداری اردبیل امکان حضور در لیگ‌های کشوری را پیدا کند که در مسابقات پیش روی لیگ دسته سه باز هم شهرداری اردبیل می‌تواند با تکیه بر بازیکنان و هواداران خود زمینه یک تحول اساسی را فراهم کرده و بازی‌های شایسته‌ای را به نمایش بگذارد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان