مراسم تقدیم لالیحه بودجه سال 98 با افزایش 22 درصدی نسبت به متمم بودجه سال قبل؛

مراسم تقدیم لالیحه بودجه سال 98 با افزایش 22 درصدی نسبت به متمم بودجه سال قبل؛

یکشنبه, 14 بهمن,1397

مراسم تقدیم لالیحه بودجه سال 98 با افزایش 22 درصدی نسبت به متمم بودجه سال قبل؛

با افزایش 22 درصدی نسبت به متمم بودجه سال قبل؛
لایحه بودجه 550 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد
لایحه بودجه 550 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل و سازمان‌ها و مناطق تابعه در حالی تقدیم شورای شهر شد که این لایحه بودجه نسبت به متمم سال قبل 22 درصد رشد داشته است.
مراسم تقدیم لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل به شورای شهر در فرهنگسرای تازه تاسیس آل‌عبا در محله حسن‌آباد اردبیل برگزار و این فرهنگسرا با حضور امام جمعه اردبیل، مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و تحویل مردم منطقه شد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اهالی منطقه و روسای محلات ششگانه و مدیران کل ادارات و سازمانها،فرماندهان نظامی و انتظامی،روحانیت معظم،استاندار محترم اردبیل و امام جمعه محبوب و معزز اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای شهر برگزار شد، رئیس شورای شهر اردبیل با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی حاصل جانفشانی‌های شهدای گلگون کفنی است که با اتکا به آموزه‌های دینی و اسلامی انقلابی شکوهمند را در جهان به پیروزی رساند.
علیرضا پوستی ولایت فقیه و خون شهدا را دو عامل اصلی بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و خاطرنشان کرد: در سایه ولایت فقیه و پیروی از فرامین مقام معظم له، ایران امروز در اوج افتخار و صلابت است و همچنان در چهلمین سالگرد تشکیل جمهوری اسلامی و دوران بالندگی خود،با قاطعیت و توفنده مسیر رشد و طرقی را طی مینماید.وی افزود،مردم ولی نعمت ما هستند و باید قدر این مردم را بدانیم،مردم قانع و شریفی که با حضور و مشارکت خود در صحنه و پشتیبان نظام و رهبری هستند
وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه شهرداری و سازمان‌ها و مناطق تابعه به شورای شهر اردبیل اصل اساسی در فعالیت شورای پنجم را تعامل و وفاق و همدلی اعضای شورای شهر در رسیدن آرمان‌های بلند اعلام کرد و گفت: شورای پنجم شهر اردبیل وفاق و همدلی را محور کار خود قرار داده و معتقدیم نقدهای سازنده و منصفانه شورای شهر را به جایگاه اصلی خود که همان برآورده کردن مطالبات مردمی است می‌رساند. ما معتقدیم نقد باید سازنده و دور از تنش باشد و نیازی نیست تا نقد را به رسانه کشید و جنجال آفرید. اعضای محترم شورا در جلسات غیرعلنی،ساعتها انتقادات و پیشنهادات خود را با کارشناسان شهرداری و شهردار محترم به بحث میگذارند و نهایتاً طرح یا لایحه،بعد از کار کارشناسی در صحن مطرح میگردد
رئیس شورای شهر اردبیل فعالیت کمیسیون‌های شورای شهر اردبیل را در راستای تحقق برنامه‌های شهرداری و شهرسازی یادآور شد و بیان کرد: ما در کمیسیون‌ها با کمترین تنش و بیشترین کار کارشناسی می‌کوشیم تا اردبیل را به بالاترین نقطه توسعه رسانیم و این میسر نمی‌شود مگر با همدلی و وفاق اعضای شورای شهر که خوشبختانه این شورا ترکیبی است از بزرگان و پیشکسوتانی با سابقه مدیریت شهری و جوانانی با انگیزه که برای آبادی دارالارشاد وارد صحنه شده اند.
پوستی اقدامات شورای شهر اردبیل را در راستای عمل به مصوبات کمیسیون‌ها مناسب ارزیابی و تصریح کرد: شورای شهر در بخش‌های مختلف عمران و توسعه شهری، بازگشایی معابر، افزایش فضای سبز و ... در کنار شهرداری اردبیل قرار دارد و همواره سعی داریم تا با نظرات و پیشنهادات کارساز شهردار را در این امر یاری کنیم.
وی اساسی‌ترین محور بودجه را برنامه‌ریزی در راستای عمران شهری، هدایت و دفع آب‌های سطحی داخل شهر، بهبود حمل و نقل، عبور و مرور شهری، تاسیسات حفاظتی، بهبود امور شهری، ایجاد اماکن و فضاهای تفریحی و توریستی، ایجاد تاسیسات شهری، توجه به درآمد پایدار شهری و ... دانست و افزود: بدون ایجاد درآمد پایدار شهری توسعه منطقه غیرممکن است و با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی ضروری است تا اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل در این راستا با تمام توان وارد عمل شده و جلوی کسری بودجه را به ویژه در بخش عمرانی بگیرد.
رئیس شورای شهر اردبیل از عدم توقف پروژه‌های عمرانی شهر اردبیل علیرغم کمبود اعتبارات در سالجاری خبر داد و بیان کرد: ما در هر معبر و کوچه‌ای شاهد فعالیت شهرداری در راستای اجرای طرح‌های عمران شهری هستیم و کارهای عمرانی محدود به تابستان نشده و در تمام فصول فعالیت‌های عمران شهری تداوم دارد.
پوستی از تقدم کارهای فرهنگی در شورا و شهرداری بر کارهای عمرانی خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی نیز مجموعه شورا و شهرداری گام‌های اساسی را برداشته و روزبروز بر دامنه این فعالیت‌ها افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: ما با پرهیز از نگاه تک بعدی در توسعه و عمران شهر آسایش و راحتی شهروندان را نیز در این راستا لحاظ کردیم و هر پروژه‌ای که در شهر بنا می‌شود جنبه‌های روانی و آرامش مردم را نیز در نظر گرفته است.


مرکز پژوهش‌های شورا راه‌اندازی می‌شود
رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه علمی شورای شهر اردبیل به طرح‌های عمران شهری اشاره و اظهار کرد: در این راستا شورای شهر پنجم برنامه‌های متعددی از قبیل ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا را در دستور کار دارد چرا که معتقدیم بدون کار کارشناسی هر فعالیتی در بدنه شورا بی‌نتیجه خواهد بود و ضرورت دارد تمام تحرکات ما دارای پشتوانه علمی باشد.
پوستی گفت: شهر محل آزمون و خطا نیست و زمان کارهای بی برنامه در این شهر به سرآمده و نیاز داریم تا در هر برنامه‌ای که برای شهر اردبیل پی‌ریزی می‌کنیم پیوست علمی آن را نیز داشته باشیم.
وی به اهداف لایحه بودجه سال 98 اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد شورا به شهرداری اردبیل در  بودجه 98 توسعه متوازن و متعادل تمام نقاط شهری است و ما نیز با لحاظ قرار دادن این پیشنهاد وارد عمل خواهیم  شد و در زمان بررسی بودجه تمام تلاش خود را در جهت توسعه متوازن شهری بکار خواهیم بست و سعی خواهیم کرد از محلات کم برخوردار حداکثر حمایت را انجام دهیم
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ما در توسعه شهر اردبیل نگاه یکسانی را به همه مناطق داریم و در مناطق کمتربرخودار شهر با ورود کارشناسی نسبت به ایجاد زمین‌های ورزشی محله‌ای با کمک و همراهی شهرداری اردبیل و ایجاد مکان‌های فرهنگی و ... اقدام خواهیم کرد
پوستی با اشاره به همزمانی دهه مبارک فجر با ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا س ،ضمن تسلیت این ایام افزود،نهضت مردم ایران با تکیه بر ائمه اطهار و با رهبری فرزند زهرا س آغاز گردیده و امیدواریم در راه توسعه این کشور نیز همواره دعای خیر معصومین و بالاخص حضرت زهرا س ،پشتیبان این مملکت و مردم شریف ایران باشد
در این جلسه لایحه بودجه سال 98 شهرداری اردبیل با مبلغ 5500 میلیارد ريال و با افزایش 22 درصدی نسبت به متمم سال 97 تقدیم شورای شهر اردبیل شد تا با بررسی کارشناسی در صحن شورا از اوایل سال آینده شهرداری اردبیل فعالیت‌های عمران شهری خود را بر مبنای این بودجه آغاز کند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان