مدیریت فرهنگسراها به شکل تخصصی در اردبیل/فعالیت های فرهنگی و ورزشی را محله محور اجرا می کنیم.

مدیریت فرهنگسراها به شکل تخصصی در اردبیل/فعالیت های فرهنگی و ورزشی را محله محور اجرا می کنیم.

چهارشنبه, 22 دی,1400

مدیریت فرهنگسراها به شکل تخصصی در اردبیل/فعالیت های فرهنگی و ورزشی را محله محور اجرا می کنیم.

سلامت صفری رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اردبیل تاکید کرد:

سلامت صفری رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اردبیل تاکید کرد:
مدیریت فرهنگسراها به شکل تخصصی در اردبیل/فعالیت های فرهنگی و ورزشی را محله محور اجرا می کنیم.

🔻رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: پنج فرهنگسرا در اردبیل فعال است که تلاش می کنیم با برنامه ریزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل فعالیت این فرهنگسراها را به صورت تخصصی شاهد باشیم.
سلامت صفری در نشست اعضای جامعه مطالبه گران بازار و اصناف اردبیل اظهار کرد: مدیریت تخصصی فرهنگسراها به ارتقای فعالیت ها و کارکرد مطلوب این مجموعه ها کمک خواهد کرد تا متناسب با شرایط جمعیتی، سرزمینی و پیرامونی هر منطقه خروجی مطلوبی را شاهد باشیم.

🔹️وی خاطرنشان کرد: فعالیت تخصصی فرهنگسراها می تواند در زمینه قرآنی، دیجیتالی، حوزه سلامت، مشاغل، هنرمندان و ... باشد تا براساس این رویکرد تخصصی بتوان خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی را ارائه کرد.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در شورای ششم تاکید ما بر محله محور کردن فعالیت ها و اجرای برنامه هاست تا مشارکت همه آحاد مردم را شاهد باشیم.

🔹️صفری گفت: تلاش می کنیم تا شهرداری را با مردم و مردم را نیز با شهرداری آشتی داده و خدمات شهرداری را در بستر فرهنگی و ورزشی احیا کنیم تا فعالیت شهرداری تنها در حوزه آسفالت و کارهای عمرانی خلاصه نشود.

🔹️وی توجه به توسعه زیرساخت ها در حوزه فرهنگی و ورزشی و تقویت فعالیت های آموزشی را در شاکله نظام خانواده و استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: سعی بر احیای فرهنگ اصیل و بومی منطقه است تا شهروندان ثمره آن را به عینه مشاهده کنند.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: سازمان فرهنگی – ورزشی در سالجاری 15 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که از این رقم در نیمه اول سال نزدیک به 3 میلیارد تومان تحقق یافته که 20 درصد سهم اعتباری سازمان را شامل می شود.

🔹️صفری بیان کرد: برای اولین بار در سه سال اخیر شهرداری گزارش 6 ماهه عملکرد خود را ارائه کرد و مشخص شد از سهم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یک میلیارد و 200 میلیون تومان به حوزه ورزش به ویژه توسعه ورزش های همگانی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و رشته های رزمی، فوتبال در رده نونهالان و نوجوانان، فعالیت های ورزشی در 13 ایستگاه سلامت شهر اردبیل، ورزش کارکنان و ... هزینه شده است.

🔹️وی اساسنامه مصوب سازمان را با ردیف بودجه ای مشخص براساس برنامه های ارائه شده را یادآور شد و گفت: برای تجلیل از قهرمانان ورزشی در سطح جهانی، آسیایی و ملی همه ساله برنامه هایی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در نظرگرفته می شود تا تجلیلی را از این افتخارآفرینان عرصه ورزشی شاهد باشیم.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: در نشست اخیر با مدیرکل ورزش و جوانان مقرر شد تا کارگروهی شاخص ها و شیوه نامه های موردنظر در این زمینه را تدوین و تهیه کند تا زمینه عملیاتی شدن این برنامه را با حمایت و پشتیبانی شورا و شهرداری و سایر نهادها شاهد باشیم.

🔻پیوند خواهرخواندگی اردبیل با برخی شهرها دستاورد خاصی نداشته است.

🔹️صفری خاطرنشان کرد: در سطح کلانشهرها پیوند خواهرخواندگی شهرهای ایرانی با شهرهای خارج از کشور مطرح بوده که در دوره چهارم نیز اردبیل با یکی از شهرهای ترکیه تفاهمنامه ای را در این زمینه به امضا رساند اما این پیوندها نتیجه ای به همراه نداشته است.

🔹️وی گفت: در شرایط کنونی که سیاست نامردی بر دنیا حاکم است پیوند مردانه هیچ ثمره ای نداشته است چه برسد به اینکه پیوند خواهرخواندگی در این بین مطرح باشد که چنین پیوندهایی هیچ دستاوردی برای اردبیل نداشته است.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل به برگزاری مسابقات دارت کلانشهرهای کشور در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: مبلغ هزینه شده در این رویداد 166 میلیون تومان بوده که به گفته مسئولان کمترین هزینه محسوب می شود در حالی که این رقم برای اعضای شورای شهر در برگزاری این رویداد قابل قبول نبوده و کم هزینه تر از این می توانستیم این رویدادها را برگزار کنیم.

🔹️صفری از آمادگی شورا و شهرداری برای مشارکت در برگزاری روز ملی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: برای سال آینده تلاش می کنیم تا روز ملی اردبیل که مصادف با چهارم مرداد است با برنامه های مردم نهاد به شکل شایسته برگزار شود.

🔹️وی با اشاره به نصب تندیس مفاخر اردبیل در میادین مختلف شهر اظهار کرد: شورا و شهرداری در کنار تولید و نصب تندیس مفاخر شهر اردبیل نسبت به معرفی و حمایت از آثار مکتوب این مفاخر اقدام می کند که به تازگی نیز میدان ورزش اردبیل به نام علی دایی و میدان نیار به نام مقدس اردبیلی نامگذاری شده که تندیس آنها نصب خواهد شد.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل از راه اندازی موزه شهرداری و مفاخر اردبیل با حمایت شورا و شهرداری خبر داد و افزود: در این فضاها نیز آثار ارزشمند مفاخر اردبیل گردآوری شده است.

🔻سالن ورزشی را به محل نگهداری سگ های ولگرد تبدیل کرده اند.

🔹️صفری کمبود فضاهای ورزشی در شهر اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: 6 سال قبل در یکی از مناطق محروم اردبیل قرار بود استادیوم ورزشی احداث شود که اخیرا در بازدید از این پروژه نیمه تمام به صحنه ای برخورد کردیم که بسیار تامل برانگیز بود.

🔹️وی گفت: این پروژه با پیشرفت 20 درصد به محل نگهداری سگ های ولگرد تبدیل شده که این موضوع تامل برانگیز است و قطعا با چنین دیدگاه های مدیریتی ما نمی توانیم به شرایط مطلوب دست یابیم.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: در چند سال اخیر سالن های میدان توحید، سما و مرحوم اصلانیان راه اندازی شده اما کفاف ساکنان مناطق محروم اردبیل را نمی کند و باید اهتمام جدی به احداث و تکمیل سالن های ورزشی داشته باشیم.

🔹️صفری ادامه داد: در دوره چهارم بیشترین تاکید ما بر ادامه فعالیت تیم فوتبال شهرداری اردبیل بود اما دستگاه های نظارتی شورا و شهرداری را از تیم داری منع کرده اند.

🔹️وی افزود: به رغم آنکه شهرداری اردبیل منابع مالی داشت اما نتوانست از این تیم حمایت کند که امیدواریم مباحث اخیر مطرح شده در رفع این ممنوعیت زمینه بازگشت تیم شهرداری اردبیل را به روزهای اوج فوتبال فراهم کند.

🔹️رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری را سازمان سیاستگذار و مجری اعلام و اظهار کرد: پیشنهاد و اجرای برنامه به همت این سازمان انجام می شود و تصویب این برنامه ها برعهده شورای شهر است و در دوره جدید فعالیت سعی بر این است تا فعالیت های اثربخشی را از این مجموعه شاهد باشیم.

🔹️صفری به ضوابط خاص در صدور پروانه برای مکان های تاریخی، باستانی و نظامی اشاره و خاطرنشان کرد: باید ارتفاع و سایر ضوابط در این ساخت و ساز مراعات شود و شهرداری نمی تواند در صدور پروانه تخلفی را انجام دهد.

🔹️وی در پایان گفت: امیدواریم در سند راهبردی و چشم انداز 20 ساله شهر اردبیل در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شاهد تحول اساسی در شهر اردبیل باشیم.



انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان