مجلس تکلیف اراضی قولنامه ای را مشخص کند

مجلس تکلیف اراضی قولنامه ای را مشخص کند

چهارشنبه, 01 دی,1400

مجلس تکلیف اراضی قولنامه ای را مشخص کند

ابراهیم صفری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل

ابراهیم صفری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل: مجلس تکلیف اراضی قولنامه ای را مشخص کند.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: مجلس شورای اسلامی باید هر چه سریعتر تکلیف اراضی قولنامه ای و دادوستد آن را مشخص کرده و شرایط قانونی را در این زمینه به درستی تبیین کند.
ابراهیم صفری در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: مناطق سیزده گانه اردبیل در حال حاضر با مشکل عدم صدور مجوز ساخت و پروانه مواجه هستند و انتظار رعایت عدالت در این خصوص را دارند.
وی با اشاره به اینکه طبق دستور کمیسیون ماده 100 هرگونه ساخت و ساز در این مناطق غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: با وجود اجاره های سنگین ساکنین این مناطق قادر به کرایه خانه نیستند و از طرف دیگر شهرداری در ارائه پروانه برای ساخت مسکن در این مناطق مجوز صادر نمی کند و اهالی را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید هر چه سریعتر تکلیف اراضی قولنامه ای و دادوستد آن را مشخص کرده و شرایط قانونی را در این زمینه به درستی تبیین کند، بیان کرد: اهالی این مناطق انتظار دارند تا دولت از نگاه ناتنی به این محلات پرهیز کرده و با بررسی درست قانون و تدوین لوایح مشخص از سوی مجلس مشکل صدور پروانه را هر چه سریعتر حل و فصل کنند.
عضو شورای شهر اردبیل در اجرای این قانون کارکنان شهرداری و ساکنان این مناطق رودررو قرار گرفته اند که این اصلا شایسته مردم اردبیل نیست و امیدواریم شهرداری و نمایندگان مجلس در این خصوص به اتفاق نظر رسیده و به نفع مردم محلات سیزده گانه تصمیم گیری شود.
صفری با اشاره به اینکه عدم صدور مجوز ساخت طی نامه ای از سوی دیوان عدالت اداری اعلام شده است، گفت: هیچ دستورالعمل مشخصی در این زمینه وجود ندارد و مردم در اصل سرگردان هستند.
وی ادامه داد: در این زمینه ما شاهد اجرای عدالت نیستیم به طوری که حتی نمایندگان اردبیل نیز در سه ماه گذشته که این مشکل بیشتر بروز کرده سکوت کرده و هیچ عکس العملی نداشته اند که جای تعجب دارد.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در صورت تداوم این روند ساکنان مناطق سیزده گانه در حاشیه شهر با مشکلات جدی مواجه می شوند و امیدواریم برای جلوگیری از اقدامات بعدی اهالی مجلس هر چه سریعتر تکلیف اراضی قولنامه ای را مشخص کند.
انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان