عضو شورای شهر اردبیل: تصمیم شورای ترافیک و شورای شهر موازی‌کاری به وجود آورده است

عضو شورای شهر اردبیل: تصمیم شورای ترافیک و شورای شهر موازی‌کاری به وجود آورده است

پنجشنبه, 14 اسفند,1399

عضو شورای شهر اردبیل: تصمیم شورای ترافیک و شورای شهر موازی‌کاری به وجود آورده است


عضو شورای شهر اردبیل:
تصمیم شورای ترافیک و شورای شهر موازی‌کاری به وجود آورده است
عضو شورای شهر اردبیل گفت: تصمیم شورای ترافیک در کنار تصمیمات شورای شهر نوعی موازی‌کاری را به وجود آورده و ضرورت دارد از تصمیمات ناهمگون در حوزه ترافیک جلوگیری شود.
یعقوب عزیززاده در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: اگر شورای ترافیک استان تصمیم‌گیر نهایی در حوزه ساماندهی حمل و نقل است پس جایگاه شورا و شهرداری در چه سطحی است که ما امروز گرفتار بسیاری از معضلات ترافیکی در شهر اردبیل هستیم.
وی تصریح کرد: پلیس با تصمیم خود هر نقطه از شهر و خیابان و معبری را می‌بندد و اجازه تردد به شهروندان را نمی‌دهد در حالی که این تصمیمات آنی و لحظه‌ای و گاه موازی‌کاری در تصمیم شورای ترافیک و شورای شهر مردم را نیز سردرگم کرده است.
عضو شورای شهر اردبیل ضرورت ساماندهی حمل و نقل همگانی و عمومی را در شهر اردبیل یادآور شد و گفت: اگر تصمیم‌گیری‌ها کارشناسی و درست و با هدف اصلاح امور باشد، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد.
عزیززاده در مورد اجرای پروژه تراموا در اردبیل افزود: براساس طرح جامع ترافیک شهر اردبیل بی‌.آر.تی به عنوان انبوه‌بر اصلی مورد توجه قرار گرفته اما با توافق شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا قرار است تراموا نیز اجرایی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: براساس مصوبه قانونی مجلس، دولت موظف است 70 درصد اعتبارات مورد نیاز را در حمل و نقل ریلی تأمین کند که این خود فرصتی مناسب است تا ما پیگیر اجرای تراموا در اردبیل باشیم و از این منابع دولتی بهره بگیریم.
عزیززاده اضافه کرد: با گذشت هشت سال از اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل، هیچ یک از طرح‌های انبوه‌بر اعم از بی.آر.تی و یا تراموا در شهر اردبیل اجرایی نشده ولی با اولویت می‌توانیم طرح تراموا را مصوب کرده و از مزایای آن استفاده کنیم.
وی بیان کرد: هر چند برآورد هزینه اجرای این پروژه سنگین است اما پیگیری برای اخذ مجوز و دریافت منابع مورد نیاز به صورت ملی هیچ ایراد و اشکالی ندارد و به مرور زمان می‌توان در آینده از این ظرفیت و شرایط فراهم شده استفاده کرد.
عزیززاده به پروژه تیراژه و پیگیری شورای حکمیت با محوریت رئیس شورا، شهردار و مدیریت شرکت تیراژه گستر کیش برای نهایی شدن اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم کمیسیون تخصصی شورای شهر نیز در این زمینه نظر نهایی را اعلام کرده و در نهایت پروژه تیراژه بعد از هفت سال از بلاتکلیفی خارج شود.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: سر و سامان دادن به این پروژه و تعیین تکلیف در این باب می‌تواند گره‌گشا در بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری باشد که انتظار می‌رود در این زمینه تصمیم قاطع شورای شهر اتفاق بیفتد.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان