ضرورت نگاه ویژه به تخفیف پروانه های ساخت و ساز در محلات کم‌برخوردار

ضرورت نگاه ویژه به تخفیف پروانه های ساخت و ساز در محلات کم‌برخوردار

پنجشنبه, 16 دی,1400

ضرورت نگاه ویژه به تخفیف پروانه های ساخت و ساز در محلات کم‌برخوردار

ابراهیم صفری عضو شوراي شهر اردبيل

ضرورت نگاه ویژه به تخفیف پروانه های ساخت و ساز در محلات کم‌برخوردار

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای شهر اردبیل گفت: لازم است در محاسبه تخفیفات عوارض ساخت و ساز، مشکلات اقتصادی شهروندان ساکن این مناطق مورد توجه قرار گیرد و از امتیازات ویژه ای برخوردار باشند.

ابراهیم صفری در چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل ضمن اشاره به مجاهدت های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تاثیر این مجاهدت ها در ایجاد امنیت پایدار در منطقه بیان کرد: شهید سلیمانی نمونه بارزی از مجاهدت، ایثار و خدمت به مردم بود که لازم است این ویژگی ها را سرلوحه خود کنیم تا در عرصه خدمت به مردم و رعایت عدالت و رسیدگی به مطالبات آنان کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ضرورت ترویج سبک زندگی این بانوی والامقام، اظهار کرد: شهرداری می تواند به عنوان یک سازمان خدماتی، فرهنگی و مردمی با برنامه ریزی های مناسب و برگزاری همایش ها و دوره های مختلف در ترویج سیره عملی بزرگ بانوی اسلام، بسیاری از معضلات و ناهنجاری های جامعه را کاهش دهد که توصیه میکنم در جلسات و کمیسیون های فرهنگی به این موضوع مهم پرداخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل ضمن موافقت با لایحه ارائه تخفیف در عوارض ساخت و ساز بمناسبت دهه مبارک فجر، بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت زمین در محلات کم برخوردارو همچنین خدمات ارائه شده به شهروندان این مناطق نسبت با مرکز شهر تفاوت بسیاری دارد لازم است در دریافت عوارض نیز این مسائل مدنظر قرار گیرد.

ابراهیم صفری ادامه داد: در صورتیکه ارائه تخفیفات و مشوق ها برای شهروندان ساکن در این محلات مناسب باشد قطعا از بسیاری از ساخت و سازهای غیرقانونی و انباشته شدن پرونده های ماده 100 جلوگیری خواهد شد و مبلمان شهری در این مناطق نیز به استانداردهای شهری نزدیک تر می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهروندان دارای مشکلات عدیده مالی می باشند، دریافت عوارض نیز باید به نحوی باشد که پرداخت آن برای مردم سخت نباشد و باری بر فشارهای آنان افزوده نشود. افزایش مدت چک ها و کاهش دریافتی اولیه می تواند کمک حال مردم این مناطق در ساخت و سازهای قانونی باشد.

انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان