صورتجلسه شماره 8

صورتجلسه شماره 8

چهارشنبه, 10 مهر,1392

صورتجلسه شماره 8

دوره 4

هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز چهارشنبه مورخه 10/07/92 رأس ساعت 00/19 با حضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقای عباسی و میهمانان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد. 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي شورا و ميهمانان گرامي و اصحاب رسانه و مطبوعات به جهت حضور مستمر در جلسات و اینکه تصمیمات پارلمان محلی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند. 
ایشان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران ، جانبازان ، خانواده معظم شهداء و ایثارگری های دلیر مردان این مرزو بوم اظهار داشتند : رونمایی از تندیس و یادمان شهید جدی و نامگذاری میدان سابق ایثار به یاد خلبان فداکار نیروی هوایی غفور جدی مایه غرور ، عظمت و عزت این مرزوبوم است. 
حاج سرداری با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس به ویژه همکاری در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس ، و مراسم افتتاح پروژه های مناطق مختلف شهرداری و رونمایی از تندیس شهید جدی که به شایستگی برگزار شد. جا دارد از همت و تلاش شهردار و دست اندرکاران پر تلاش این مجموعه قدردانی کنیم ، خاطر نشان کردند: حضور فرماندهان ارشد نیروی هوایی در مراسم رونمایی از تندیس شهید جدی که شایان تقدیر و تشکر می باشد نشان داد که این شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس از چه جایگاه و عظمتی برخوردار بوده است . 
رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی برای تلاشگران این عرصه گفتند : برقراری امنیت و پایداری از وظایف خطیر نیروی انتظامی است که همواره از پرسنل این نیروی زحمتکش که بطور شبانه روز به بهترین نحو ممکن تلاش کردند تا مردم در آرامش ، آسایش و امنیت کامل باشند تقدیر و تشکر کردند. 
حاج سرداری عنوان کردند: نیروی انتظامی امروز طلیعه دار بسیاری از مبانی ارزش در جامعه است بطوری که امروز نمیتوان این نیرو را صرفاً نیروی نظامی و انتظامی دانست بلکه در ابعاد مختلف این نیرو تلاش میکند تا عظمت و جایگاه فرهنگی ، اجتماعی و ارزشی جامعه را به خوبی به نمایش بگذارند. 
در ادامه طبق دستور جلسه آقای هوشیار در نطق پیش از دستور خویش اظهار داشتند: عوامل حفظ نظام متعدد که زیربنای همه عوامل حفظ نظام ، مردم است. 
ایشان ماهیت و هدف شورا را تقلیل نارضایتی ها و حفظ حقوق ، وحدت رویه ، ایجاد کمیسیون های تخصصی اظهار داشتند و به موارد مهمی همچون ایجاد سیستم یکسان اداری برای برخورد با مراجعات و نحوه استقبال از مراجعه کنندگان ، تنظیم تابلوی سوگندنامه و نصب در محل جلسه ، متعهد ماندن به سوگند نامه با ایجاد وحدت رویه و تقویت کارهای زیربنایی شهری ، بخش نظارت ( خدمات عمرانی ، خدمات شهری ) سرمایه و دارایی ها ، درآمدها ، سازمانهای شهرداری و شرکت های وابسته به شهرداری و بخش خصوصی و دولتی در ابعاد مختلف ، بالحاظ شرایط موجود کنونی شهرداری از شرایط خدماتی به شرایط اجتماعی تبدیل می شود اشاره کردند. 
ایشان در ادامه اظهار داشتند: استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی در کارهای فرهنگی ، سیما و منظر شهری (ساماندهی تابلوها و غیره ... ) و در اجرای طرح های شهری به مسایل زیست محیطی و طرح های عمرانی پیوست زیست محیطی داشته باشد و با عقد قرارداد ، طرح های شهری دچار تحولات سلیقه ای نشود تا موجب سردرگمی و آسیب های احتمالی به مردم نشود. 
عضو محترم شورا در بخش دیگری از سخنان دقت در دستور جلسه شورا مانند انتخاب شورای شهرستان مساعدت به حضور اعضاء برای تقویت ساعت کاری بیان داشتند. 
آقای هوشیار در ادامه با اشاره به ماده واحده قانون وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب 67 پس از اعلام رسمی وجود طرح باید حدأکثر مدت 18 ماه نسبت به انجام معامله قطعی و انتقال اسناد رسمی و پرداخت بهاء یا معوض آن طبق قوانین مربوطه اقدام شود. و به موجب قانون اصلاح تبصره یک ماده واحده مذکور مصوب سال 80 در صورتی که اجرای طرح و تملک املاک واقع در طرح ظرف مدت 5 سال انجام نشود مالک از کلیه حقوق مالکانه مانند احداث ، تجدید بناء افزایش بناء ، تعمیر و فروش و اجاره و رهن و غیره برخوردار خواهند بود. 
ایشان با بیان اینکه آخرین طرح تفصیلی مصوب 12/04/84 می باشد از شهرداری محترم خواستند در راستای اجرای قانون فوق نسبت به تعیین و تکلیف اراضی با کاربری های مختلف در سطح شهر اقدام نماید. 
در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد : 
بند1– نامه شماره 184648/25 – 10/07/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 2848- 10/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال یا عدم اعمال تسهیلات در عوارضات پروانه و تراکم ساخت در بافت های فرسوده شهری طبق ماده 16 قانون حمایت از اقشار کم درآمد و تولید و عرضه مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی به شماره 14901/691-6/3/87 در مورد عوارضات پروانه و تراکم ساخت 50% تخفیف اعمال و این مبلغ تخفیف توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری پداخت شود و اینکه اداره مذکور نسبت به تسویه حساب تخفیفات اعمال شده تا مورخه 17/6/92 اقدام نموده و اظهار میدارند از این تاریخ به بعد هیچ گونه مبلغی از بابت تخفیفات فوق به شهرداری پرداخت نخواهد شد مطرح و مقرر شد شهرداری تا آخر سالجاری روال گذشته مبنی بر اعمال تسهیلات مذکور را ادامه دهد و راه و شهرسازی را بدهکار نماید و پیگیری موضوع را بعمل آورد مورد تصویب قرار گرفت. 
بند2– نامه شماره 184240/23 – 07/07/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 2813- 08/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص پرداخت پاداش پایان سال 91 شهردار اردبیل مطرح و با استناد به ماده 7 آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران ، مصوب سال 77 هیئت محترم وزیران مورد تصویب قرار گرفت. 
بند3– طرح پیشنهادی اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردبیل مثبوت به شماره 2816- 08/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع مطالعه و طراحی آزادسازی محیطی و توسعه حرم امام زاده صالح (ع) که با عنایت به اعلام آمادگی اداره کل مسکن و شهرسازی و خیرین شهر و با مشارکت سازمانهای محترم ذیربط به جهت مذهبی و دینی و حسینی و گردشگری بودن شهر اردبیل در کشور و منطقه و بین الملل و به لحاظ داشتن مجموعه نفیس شیخ صفی که این مجموعه در جوار رحمت یکی از فرزندان عزیز رسول گرامی اسلام حضرت امام زاده صالح (ع) قرار گرفته مطرح و مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده شورا حاج آقا خوشبخت و شهرداری و ادارات ذیربط تشکیل و شهردار محترم مسئول پیگیری و اعلام گزارش به شورا شدند مورد تصویب قرار گرفت. 
« جلسه رأس ساعت 00/22 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان