صورتجلسه شماره 30

صورتجلسه شماره 30

چهارشنبه, 21 اسفند,1392

صورتجلسه شماره 30

دوره 4

سی امین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز چهارشنبه مورخه 21/12/92 رأس ساعت 19/00 باحضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقایان عباسی و مهندس لاله و میهمانان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد . 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و اعضای محترم شورا و خبرنگاران عزیز که تصمیمات نمایندگان مردم در پارلمان محلی در ارتباط با خدمات شهری را به موقع به اطلاع شهروندان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند . 
در ادامه از سرکار خانم فریده بهزاد که چندین سال بصورت شایسته و در وجه عالی در شورای اسلامی شهر خدمت کرده بود و از عملکرد ایشان تمامی کارکنان و اعضای شورای اسلامی شهر رضایت کامل داشتند و با مجوز شورای اسلامی شهر با ماموریت ایشان به استانداری موافقت به عمل آمده بود با اهداء لوح و هدیه ای از زحمات ارزنده و تلاشهای ایشان تقدیر شد. 
در ادامه طبق دستور جلسه آقای مهندس علیرضا سلیمانی در نطق پیش از دستور اظهار داشتند: ما باید نقد منصفانه از اقدامات و کارهایمان را از طریق رسانه‌ها، عموم مردم و تک تک اعضای شورای شهر داشته باشیم چرا که ما در برابر قرآن کریم قسم خوردیم که بدون غرض‌ورزی و یا جانبداری حقایق را به اطلاع مردم برسانیم.
ایشان با بیان اینکه در یک ماه اخیر که بنده به عضویت شورای شهر درآمده‌ام هیچ خروجی از تصمیمات و اقدامات انجام شده مشاهده نکرده‌ام، افزود: شهر اردبیل از جنبه‌های مختلف نیاز به توسعه و پیشرفت حقیقی دارد اما این امر تنها در سخن و روی کاغذ زیبا و خوش بیان می‌شود اما در عمل چیز خاصی را مشاهده نمی‌کنیم. 
مهندس سلیمانی ضرورت تقویت رابطه بین اعضای شورای شهر و شهرداری را در هم‌افزایی و همدلی بیشتر برای انجام امور ضروری اعلام کرد و ادامه داد: احساس می‌شود این هم‌افزایی هنوز در شورا و شهرداری شکل نگرفته و بسیاری از کارها لنگ می‌زند که انتظار می‌رود با نگاه درست و واقع‌بینانه نارسایی‌ها و مشکلات را پیگیری کرده و طوری تصمیم‌گیری کنیم تا مردم به اعضای شورای شهر خود افتخار کرده و خروجی کارهای آنها را مطلوب بدانند.
این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کردند:‌ آنچه به صندلی شورا شرافت می‌بخشد خود صندلی نیست بلکه شخصیتی است که روی آن نشسته و باید این شخصیت به شکل همه‌جانبه مسائل و مشکلات را رصد کرده و از حق و حقوق مردم همان‌گونه که در لحظه قسم خوردن در برابر خداوند برای خود تکرار کرده این راهبرد را برای خود یک اصل و حقیقت واقعی بداند.
ایشان تصریح کردند: گذشتگان هر کاری را انجام داده‌اند در حد و بضاعت و توان خود راضی یا ناراضی امروز دیگر در رأس کار نیستند و این ما هستیم که باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و اجازه دهیم تا یک حرکت تحولی در دوره جدید شورا اتفاق بیفتد. عضو محترم شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در راستای چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و عمل به اصل 44 قانون اساسی خاطر نشان کرد: ما نیز باید در شورا و شهرداری این انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری را به دقت مطالعه کرده و با احصا مسائلی که مربوط به شورا و شهرداری است در قالب تیمی کارشناسی برای برآورده کردن انتظارات در بودجه سال آینده تدابیر لازم را بیندیشیم و اصلاحات ضروری را انجام دهیم. مهندس سلیمانی یکی از بندهای این سیاست را آغاز بی‌درنگ کارها و توجه به زمانبن
دی مشخص اعلام کرد و یادآور شد: شهرداری و شورا در رویکرد حرکت رو به جلو و توسعه‌ای خود باید یک نقشه راه و روحیه جهادی داشته باشد تا با انعطاف‌پذیری و توجه به واقعیت‌ها بتوان زمینه تحولات اساسی و زیربنایی را شایسته و مطلوب فراهم کرد. 
ایشان گفتند : سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی 24 بند است که در بند هشت آن به ارتقا کیفیت و مهندسی ارزش توجه جدی شده به طوریکه در شهرداری اردبیل این مؤلفه نادیده گرفته شده اما به جای آن مدیریت ارزش‌ها که در حقیقت توجه به رویکردهاست مورد اقبال واقع شده است. 
مهندس سلیمانی بهره‌گیری از نظرات کارشناسان چند بعدی برای تغییرات، تکمیل تدریجی تغییرات و بهره‌گیری منطقی از راهبردهای درست و دقیق در اجرای پروژه‌ها سبب می‌شود تا بدانیم که شهرداری می‌خواهد از کدام نقطه به کدام نقطه مطلوب‌تر برسد که انتظار می‌رود در این زمینه دو کمیسیون عمران و ساخت و ساز و ساماندهی ساخت و سازهای شهری فعال بوده و کمیته فرهنگ تمدن اسلامی، ‌ایرانی نیز شکل بگیرد تا ساخت و سازها منطبق بر معماری اسلامی، ایرانی انجام شود.
عضو محترم شورای شهر اردبیل افزودند: ما سندی که در این زمینه تهیه می‌کنیم باید الزام‌آور بوده و خروجی این کمیته تبعیت همه مردم از نمای مناسب، شایسته و منطبق بر معیارهای اسلامی، ایرانی با کاربری مؤثر باشد.
ایشان اهمیت و ضرورت محاسبات دقیق مهندسی در طراحی ساختمان‌ها، ‌تبلور روحیه جمعی در معماری‌های مناسب و اصلاح نمای ساختمان‌ها متناسب با مبنای تعریف شده را بسیار حیاتی برشمرد و تصریح کرد: باید از تکنولوژی‌های جدید در ساخت و سازها استفاده کنیم و شهرداری بهتر است به جای خرید و ذخیره‌سازی قیر که قیمت تمام شده آن بسیار بالاست از آهک و سیمان در انجام پروژه‌های عمران و زیرسازی خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها استفاده کند. مهندس سلیمانی صنعتی ‌سازی به ویژه در حوزه انبوه‌سازی را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ‌در صنعتی‌سازی مصرف انرژی تا 30 درصد کاهش می‌یابد و برای خانوارهای ایرانی سودمند است به شرط آن که واقعیت‌ها در صنعتی‌سازی به اطلاع مردم رسیده شود. 
ایشان مدیریت پروژه‌های بزرگ را منطبق بر استانداردهای جهانی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارتباط قوی با شهردار، معاونان، مجموعه شهرداری و جلوگیری از اقدامات انفرادی، معاون امور شوراها در شهرداری اردبیل شکل بگیرد تا یک ارتباط قوی و سازنده بین شورا و شهرداری استمرار پیدا کند.
مهندس سلیمانی ضرورت همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن را در پیشبرد بهتر امور و امضای تفاهمنامه با برخی از این مجموعه‌ها را ضروری اعلام کرد. 
در ادامه طبق دستور جلسه آقای اسفندیار هوشیار در نطق پیش از دستور خود اظهار داشتند: با عنایت به اینکه طرح جامع شهری بررسی و آماده شده است و طرح تفصیلی در دل این طرح واقع شده به عنوان مهمترین ظرفیت می توانیم در برنامه‌ریزی‌ها و پیشبرد بهتر امورات شهری استفاده کنیم . ایشان تصریح کردند : و از طرفی دفتر فنی استانداری و مسئولین ذیربط با نظارت و همکاری در طرح های فنی تا برای ساماندهی شهری و جانمایی بهتر پروژه‌ها و طرح‌های مورد نظر اقدام درست و اساسی با نظر کارشناسان مساعدت لازم را دارند. آقای هوشیار اهمیت اجرایی شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری را در حل معضلات و مشکلات شهروندان یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ بهتر است در استفاده از طرح جامع حمل و نقل شهری در برطرف کردن مشکلات و معضلات ترافیکی شهری تسریع شود. این مسئول با انتقاد از برخی نماهای نامناسب شهری که هیچ مناسبتی با معماری اسلامی، ایرانی ندارد، اضافه کرد: ما به یک تعامل سازنده و راهبردی با نظام مهندسی ساختمان در این زمینه نیاز داریم تا طرح‌ها و نقشه‌های ارائه شده منطبق بر معماری اسلامی، ایرانی باشد که همکاری نظام مهندسی و شهرداری قابل توجه می باشد البته اجرای مصوبه به نظام مهندسی و راه و شهرسازی و شهرداری که در اختیار مسئولین محترم است در اجرای طرح تسریع خواهد کرد.
ایشان همچنین اهمیت ساماندهی ورودی شهرها به عنوان چشم‌انداز اولیه در ورود گردشگران و مسافران را یادآور شد و بیان کرد: ‌امروز ورودی شهر ما نیاز بیشتر به ساماندهی جهت احترام هرچه بیشتر به مردم و میهمانان عزیزر را دارد به طوریکه با کاشتن درخت و توسعه فضای سبز می‌توانیم جلوه خوبی به آن بخشیده و حریم شهری را بهتر از هر زمان دیگر معین کنیم تا هموطنان بتوانند ورودی و خروجی شهر اردبیل را به خوبی احساس کنند. 
عضو محترم شورای اسلامی شهر اردبیل توجه ویژه به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، الزام بر زیباسازی چهره شهری با جمع‌آوری سد معبر و برخی از مزاحمت‌های ساختمانی و همچنین توجه به ممیزی املاک را به همت شهرداری اردبیل یادآور شد و ادامه داد:‌ بنده پیشنهاد می‌کنم تا کمیسیون‌های شورا به شکل تخصصی و در 5 کمیسیون و با تجمیع مناسب هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایشان را انجام دهند و در کنار آن سعی بر این باشد تا خروجی این جلسات و کمیسیون‌ها خروجی عملیاتی باشد.
آقای هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شورای شهر اردبیل در حوزه وظایف و اختیارات خود با تلفیق کمیته اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی، کمیسیون اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد تا در حوزه‌هایی که بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی مربوط به شورا و شهرداری است با برنامه‌ریزی درست و هدف‌گذاری صحیح انجام شود. 
ایشان در خاتمه ضرورت نظارت پویا، به‌روز و قوی را در اجرای پروژه‌های مختلف و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در این زمینه را مهم ارزیابی و تاکید کردند : ارتباط با مدیران شهرداری باید قوی و منسجم باشد و یک وحدت رویه خوبی را در سال آینده شاهد و ناظر باشیم. 
در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد: 
بند 1 - نامه شماره 202137/60-30/11/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5042-04/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند 8 صورتجلسه کمیسیون واگذاری و تملک به شماره 100/201903-29/11/92 در مورد تغییر کاربری ساختمان ستاد نیروی انتظامی استان واقع در خیابان دانشگاه به مساحت حدود 33152 مترمربع که با استناد به نامه شماره 204566/11-14/12/92 شهرداری اردبیل و برابر بند فوق که مقرر گردید از بابت تغییر کاربری از انتظامی به مسکونی بعد از تفکیک و کسر معابر مربوطه 25% خالص سهم شهرداری و 75% سهم ستاد نیروی انتظامی استان باشد و مضافاً اینکه پس از مجوز شورا موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع گردد مطرح و مقرر شد بعد از تفکیک و کسر معابر و کاربری های عمومی مربوطه 25% خالص سهم شهرداری و 75% خالص سهم نیروی انتظامی باشد مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 2 - نامه شماره 202719/100-04/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5211-12/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای توافقنامه شماره 201479 مورخه 27/11/92 در مورد تعریض قسمتی از عرصه معاونت مهندسی و آماد و پشتیبانی انتظامی استان و واگذاری زمین های معوض از طریق شهرداری در 5 بند و در سه برگ مطرح و مورد تصویب قرار گرفت .
« ضمناً تصویر توافقنامه به پیوست می باشد. » 
بند 3 - نامه شماره 204957/25-17/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5373-18/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 2 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای حسنعلی صداقت که جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری منطقه 4 مراجعه نموده و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 270/635/97 ریال مطالبه می نماید و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک مشارالیه نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد و نامبرده با نظر به نامه شماره 204435-13/12/92 از کارکنان بازنشسته سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل می باشد مطرح و به لحاظ مساعدت به ایشان مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 4 - نامه شماره 204378/25-13/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5374-18/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 2 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای شمسعلی یوسف زادگان از کارکنان قراردادی شهرداری که جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری منطقه 3 مراجعه نموده و می بایست از عوارضات متعلقه پس از اعمال 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 980/062/72 ریال واریز نماید وبلحاظ اینکه ملک مشارالیه قولنامه ای می باشد و نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و به لحاظ مساعدت به ایشان مورد تصویب قرار گرفت .
بند 5 - نامه شماره 205200/100-17/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5372-18/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای توافقنامه فیمابین شهرداری منطقه یک و آقای حمید مهدی پور اردبیلی و شرکاء به شماره 50699/1-19/10/92 ثبت در دفتر شهردری منطقه یک که با استناد به درخواست شماره 53558/1-14/12/92 مدیریت منطقه یک شهرداری نظر به اینکه کل ششدانگ پلاک ثبتی 1/1336 اصلی از بخش یک اردبیل به مساحت 40/108 مترمربع تحت مالکیت مشارالیهم واقع در محله علی (ع) کوچه بن بست در تعریض معبر 6 و10 متری واقع شده است وبرابر بند 3 صورتجلسه مورخه 05/08/92 کمیسیون تملک و واگذاری مناطق متمرکز در شهرداری مرکز وارده به شماره 188779/19-13/8/92 مقرر شده است کل ششدانگ پلاک ثبتی مذکور توسط کارشناس رسمی تعیین قیمت و پس از تخریب و انتقال کل ششدانگ پلاک مذکور بنام شهرداری و تحویل عملی آن در محل و در قبال غرامت تعیین شده وجه نقد و یا از مایملک شهرداری بعد از تعیین قیمت کارشناسی بصورت تهاتر عمل خواهد شد و در صورت داشتن مابه التفاوت قابل پرداخت به طرفین خواهد بود که با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر موافقت بعمل آمده و برابر نظریه کارشناس رسمی دادگستری به شماره 108/92-26/09/92 هر مترمربع ملک مشارالیهم بمبلغ 000/000/6 ریال جمعاً بمبلغ 000/400/650 ریال برآورد و تعیین قیمت شده که مورد توافق طرفین نیز بوده و توافقنامه فوق الذکر منعقد شده است مطرح و مورد تصویب قرار گرفت .
بند 6 - نامه شماره 205414/100-18/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5385-19/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند 20 صورتجلسه کمیسیون تملک به شماره 203922/100 مورخه 11/12/92 در خصوص قطعه زمین قولنامه ای آقای جعفر جعفرنژاد متقاضی صدور پروانه ساختمانی بشماره 24 تفکیکی شهرداری به مساحت 20/219 مترمربع واقع در خیابان داروپخش از زمین های آقای یحیی جحازی که مقرر گردیده قطعه فوق با کاربری مسکونی توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و 30% قیمت کارشناسی در وجه شهرداری پرداخت گردد و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه ساختمانی برابر ضوابط اقدام نماید و اینکه قطعه مزبور از 10% واگذاریهای اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری می باشد مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
بند 7 - نامه شماره 205128/18-17/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5378-19/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای صورتجلسه مورخه 13/12/92 شورای نامگذاری شهرستان اردبیل در دو برگ پیوستی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت .
بند 8 - نامه شماره 203631/18-18/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5232-12/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای صورتجلسه مورخه 06/12/92 شورای نامگذاری شهرستان اردبیل در دو برگ پیوستی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 9 - نامه شماره 1999943/11-15/11/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 4868-23/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای توافق نامه شماره 199885/75-15/11/92 مابین شهرداری اردبیل به عنوان مالک و آقای یعقوب نعمت اللهی به عنوان سرمایه گذار و نماینده شرکت روناک مطرح و باتوجه به صرفه و صلاح شهرداری جهت ساخت پروژه تجاری ، خدماتی و مسکونی در محدوده قطعه 416 تفکیکی محله آل عبا جزء از پلاک ثبتی 18674/744 واقع در بخش دو اردبیل به آدرس کمربندی دوم (بسیج ) تقاطع خیابان شهید خانعلیزاده با رعایت مفاد مندرج مورد تصویب قرار گرفت . 
« ضمناً تصویر توافق نامه به پیوست می باشد. »
بند 10 - نامه شماره 202718/100-04/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5226-12/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای توافق نامه شماره 202157/100-01/12/92 فی مابین شهرداری اردبیل و آقای علیرضا احمدی در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت طبقه همکف بازار بعثت واقع در خیابان بعثت ، سه راه نیروگاه با مشارکت کننده در راستای راه اندازی و استفاده بهینه از املاک شهرداری و حمایت از سرمایه گذار و ترغیب مشارکت کننده برای اقدامات بعدی را نموده است مطرح و مورد تصویب قرار گرفت . « ضمناً تصویر توافق نامه به پیوست می باشد. »
بند 11 - نامه شماره 202478/25-03/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5117-07/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای صورتجلسه شماره 192850/15-17/09/92 فی مابین شهرداری اردبیل و مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک ، موضوع مطالبات شهرداری از مراکز فوق و اینکه بند 3 صورتجلسه توسط مسئولین مراکز مکانیزه قبول نشده است مطرح و مقرر شد هر سه بند صورتجلسه ملاک عمل قرار گیرد و به مخالفت یکجانبه مراکز معاینه فنی (بند 3 ) اعتنا نشود مورد تصویب قرار گرفت .
بند 12 - نامه شماره 204145/11-12/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5379-19/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع معرفی نماینده شورای اسلامی شهر به عنوان عضو هیات امنای مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری برابر ماده 8 اساسنامه مرکز مطرح و مقرر شد آقای دکتر محمد فیضی معرفی شوند مورد تصویب قرار گرفت. 
بند 13 - نامه شماره 10766/4/1/1/1721-18/12/92 فرمانداری محترم اردبیل مثبوت به شماره 5382-19/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع مصوبات جلسه شماره 28 به شرح ذیل می باشد:
1-در خصوص بند 6 اعلام می گردد که ملک آقای جواد مجیدی دولت آباد وکالتی بوده و سند مالکیت را در تاریخ 21/12/92 با شماره فرعی 304 اصلی 126 واقع در بخش 3 به شماره ثبت ملک 29622 سند مالکیت اخذ نموده است.
2-موضوع اقدام به بند 13 براساس بودجه شورای اسلامی شهر قرائت گردید. 
« جلسه رأس ساعت 22/00 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان