صورتجلسه شماره 23

صورتجلسه شماره 23

چهارشنبه, 09 بهمن,1392

صورتجلسه شماره 23

دوره 4

بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز چهارشنبه مورخه 09/11/92 رأس ساعت 00/18 باحضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و عباسی و میهمانان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام و المسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد. 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي شورا و ميهمانان گرامي و اصحاب رسانه و مطبوعات به جهت حضور مستمر در جلسات و اینکه تصمیمات پارلمان محلی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند. 
ریاست محترم شورا از طرف خویش و اعضای محترم شورا ایام ا... دهه مبارک فجر را به مردم شریف و نجیب ایران اسلامی و مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت گفتند . 
حجت‌الاسلام حاج محمدرضا سرداری اظهار داشتند : قیام و نهضت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 مشابهت عجیبی با نهضت حضرت موسی (ع) دارد چراکه حضرت موسی با گذراندن ایام در دربار فرعون در حقیقت عنصر از بین رفتن و متلاشی شدن حاکمیت طاغوت شد و امام خمینی (ره) با تبعید به کشورهای عراق و حامی رژیم شاه در حقیقت مستکبران را به ذلت کشاند. 
ایشان با تبریک فرا‌رسیدن ایام دهه مبارک فجر یادآور شدند : بسیاری از ناملایمت‌هایی که در این سه دهه نصیب انقلاب اسلامی ایران شده است امام راحل (ره) در سخت‌ترین شرایط و لحظاتی که تمام دنیا را ظلم و ستم استکباری فرا گرفته بود به نهضتی عظیم دست زد که حتی خوش‌بین‌ترین تحلیل‌گران فکر نمی‌کردند این انقلاب به ثمر بنشیند اما با عزمی راسخ و برگرفته از ایمان و تعهد معنوی حضرت امام خمینی (ره) به مانند حضرت موسی (ع) توانست ابهت و شاخ فرعونیان را بشکند و تاج و تخت آنها را سرنگون کند. 
رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به زندگینامه حضرت موسی (ع) از دوران کودکی و گذراندن بسیاری از روزهای سخت و پررنج و ملال برای آن حضرت گفتند : صندوقچه‌ای که مادر حضرت موسی به رود نیل انداخته بود با هدایت الهی به کاخ فرعون رسید و حضرت موسی در همان کاخ بزرگ شد تا در آینده بتواند زمینه‌ساز سرنگونی و شکست دستگاه ظالم فرعون شود که این زندگی با حوادث رخ داده قابل تامل است. 
حاج آقا سرداری عاقبت تمام طغیانگران را عاقبتی ذلیلانه برای ناکام ماندن در رسیدن به اهداف شوم و بی‌ثمر بیان کرده و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در حالی سال 42 نهضتش را با موضع‌گیری علیه آمریکا و رژیم شاه آغاز کرد که هیچ کس فکر نمی‌کرد روزی این اعتراض‌های علنی به نقطه موفقیت و اتصال به نهضت عظیم الهی برسد اما خداوند تدبیر را در آن دید تا با ورود امام به میهن اسلامی این نهضت در 22 بهمن سال 57 به ثمر بنشیند. 
این مسئول خاطرنشان کردند : امروز این نظام به نقطه‌ قوت و قدرت دست یافته که در برابر قدرت های جهانی در عرصه دیپلماسی می‌ایستد به طوری که وزن سیاسی و عظمتی این ملت بسیار سنگین‌تر از قدرت های جهانی است. ما امروز در عرصه دیپلماسی و قدرت جهانی و بین‌المللی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شاید روزگاری فکر آن را نمی‌کردیم اما این اراده الهی است و باید شاکر این عظمت و شوکت باشیم. 
حاج آقا سرداری در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات چهار دوره‌ای حاج جواد زنجانی در سمت رئیس و نائب رئیس شورای شهر در ادوار مختلف گفتند : مسئولیت جدید حاج زنجانی در سمت فرمانداری اردبیل فرصت خوبی را فراهم می‌آورد تا شورای شهر بتواند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه‌های دولتی و کمک‌های مورد نیاز در این زمینه بهره‌مند شود. در ادامه آقای دکتر محمد فیضی سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در نطق پیش از دستور اظهار داشتند : 
یکی از راه ‌های مشارکت مردم در اداره امور شهری که می‌تواند به معنای واقعی بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف کند بهره‌گیری از ظرفیت جذب مشارکت مردم به روش فروش اوراق در تامین منابع مالی بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های سودآور است. 
ایشان عنوان کردند : شهرداری در کنار فروش زمین و تامین منابع مالی خود از طریق پروانه و عوارض سالیانه می‌تواند بخشی از منابع مالی خود را از طریق فروش اوراق تامین کند که تاکتیک خوبی برای تامین مالی به شمار می‌رود که ضروری است از این وجوه که پسِ‌انداز حقیقی مردم در حوزه سرمایه‌گذاری است، استفاده شود. 
سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر اردبیل این شیوه را مطابق با بانکداری غیرربوی توصیف کرد و افزود: خرید اوراق مشارکت برای مردم سودمندتر و جسارت‌آمیزتر از سپرده‌گذاری‌های بانکی است و یا ورود به بازار بورس است که امیدواریم شهرداری در بودجه سال آینده برای فروش اوراق مشارکت با نام یا بی‌نام پیش‌بینی لازم را انجام دهد تا از این طریق منابع عظیم مالی طرح‌های عمرانی و آبادانی تامین شود. 
آقای دکتر فیضی خواستار رفع خلع قانونی در فروش اوراق مشارکت شد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد طرح‌های مختلف را ضروری خواند و گفت: ما برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بازارها و رسته‌های قدیمی و همچنین اجرای طرح‌های عظیم سودآور می‌توانیم از محل فروش اوراق مشارکت استفاده کنیم به شرط آنکه توضیح فنی و سرمایه‌گذاری آن مشخص باشد. 
ایشان تصریح کردند : شهرداری تهران با استفاده از فروش اوراق مشارکت طرح نواب و شهرداری تبریز راسته بازار را اجرایی کرده و بهتر است شهرداری اردبیل نیز از طریق اوراق مشارکت پروژه‌های انتفاعی و سودآور را عملیاتی کند. 
آقای دکتر محمد فیضی ادامه دادند : اگر دستگاه منتشر‌کننده اوراق مشارکت نتواند منابع اوراق را در سررسید پرداخت کند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و بانک عامل اصل پول را به مشارکت‌کننده برمی‌گرداند و در قبال آن تسهیلات در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌دهد. 
ایشان تصریح کردند: شهرداری تبریز پروژه عتیق را با 100 هزار میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت در دستور اجرایی و عملیاتی شدن قرار داده است به طوری که این اوراق در کمتر از سه روز به فروش رفته و استقبال مردم بی‌نظیر بوده است. 
سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر اردبیل پیشنهاد کرد شهرداری برای دریافت عوارض رفت و روب خود که ماهانه حدود 300 تا 500 تومان است می‌تواند با انعقاد قرارداد با شرکت آب و فاضلاب دریافت کند تا منتظر واحد مسکونی نباشد که عوارض خود را در هنگام نقل و انتقالات بلاجبار و به میزان زیاد دریافت کند. 
آقای دکتر فیضی افزودند : ما امیدواریم در سال آینده از طریق قبض آب و فاضلاب عوارض ماهانه شهرداری از بابت رفت و روب از واحدهای مسکونی و تجاری دریافت شود تا در این زمینه برخی از نارسایی‌ها و مشکلات برطرف شود. 
ایشان اهمیت ساماندهی مجدد پارک‌بان‌ها و فعال کردن این مجموعه را ضروری خواند و ادامه دادند : در یک ماهه اخیر فعالیت پارکبان‌ها با رکود روبرو شده که امیدواریم شهرداری با انتخاب پیمانکار جدید در این زمینه شایسته عمل کند . 
سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر اردبیل در پایان سخنان خود اهمیت و ضرورت راه‌اندازی کمپ‌های مسافرتی را در سطح شهر و به همت شهرداری اردبیل بیان کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی این کمپ‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان سبب می‌شود تا جلوی چادرزنی‌های گسترده گرفته شود . 
در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد : 
بند1– نامه شماره 198264/60– 03/11/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 4583- 06/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص خریداری ملک پلاک ثبتی 215 فرعی از 33 اصلی بخش 3 اردبیل به مساحت تقریبی 9000مترمربع با کاربری فضای سبز واقع در روبروی ساختمان نیروی انتظامی برابر بند 9 صورتجلسه کمیسیون تملک و واگذاری بشماره 189891/60-25/8/92 شهرداری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند2– نامه شماره 197890/100– 01/11/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 4519- 02/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند 8 صورتجلسه کمیسیون تملک به شماره 197187/19 مورخه 25/10/92 در مورد قطعه زمین به مساحت 23/177 مترمربع واقع در خیابان داروپخش بصورت قولنامه ای از زمین های آقای جحازی مورد ادعای آقای فرض اله قره زاده که متقاضی صدور پروانه ساختمانی می باشد و برابر بند 8 صورتجلسه فوق که مقرر گردید قطعه 9 با کاربری مسکونی (قطعه مورد ادعا ) که از 10% واگذاریهای اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری می باشد توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری گردیده و 30 % قیمت کارشناسی در وجه شهرداری پرداخت گردد و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه ساختمانی برابر ضوابط اقدام نماید مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند3– نامه شماره 197921/25– 02/11/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 4543- 03/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض نسبت به مبلغ 146/544/117 ریال در حق خانم عالمه نیکزاد شهریورکه جهت اخذ پروانه ساختمانی برای ملک قولنامه ای خود به شهرداری مراجعه نموده و می بایست از بابت عوارضات احداثی مبلغ 292/088/235 ریال واریز نماید و برابر نامه شماره 1259/15 مورخه 15/02/92 تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردبیل بوده و با عنایت به اینکه 50% از مبلغ فوق (146/544/117 ریال ) سهم نامبرده می باشد و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمیتواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد لذا پیشنهاد شهرداری مبنی بر اعمال بند 6 ماده 30 نسبت به مبلغ فوق مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند4– نامه شماره 196637/18– 21/10/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 4392- 22/10/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص تعویض آرم شهرداری و جایگزینی آرم مورد انتخابی در فراخوان سال 1390 به شماره 58810/18 مورخه 07/02/90با توجه به انتقاداتی که به آرم مورد استفاده آرم شهرداری اردبیل از طرف ارگانهای دولتی و وزارت محترم کشور و همچنین کارشناسان و اصحاب هنر بیان می شد و همچنین عدم قابلیت تندیس شدن بعلت وجود کلمه الله در خود آرم و حک آن بر روی انواع خودروها و سربرگ با مشکلاتی به وجود آمده مطرح و کلیات موضوع تعویض آرم مورد تصویب قرار گرفت لیکن جایگزین تعیین شده مورد تصویب نشد و مقرر شد مجدداً طرح شهرداری به مسابقه فراخوان گزاشته شود و به شورا جهت اتخاذ تصمیم ارائه گردد. 
بند5– نامه شماره 198268/100– 03/11/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 4582- 06/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند اول صورتجلسه شماره 1059-3/70/515/ز م – 14/10/92 فیمابین اداره کل راه و شهرسازی و معاونت محترم هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) و شهرداری اردبیل در مورد حل مشکل زمین ورزشی واگذار شده به سپاه از سوی اداره کل راه و شهرسازی جنب شوراسنتر از پلاک ثبتی 721/33 اصلی واقع در بخش سه اردبیل مطابق کروکی پیوستی مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند6– نامه شماره 18/193869/م م-26/09/92 شهرداری اردبیل و پیرو نامه شماره 4199-07/10/92 شورای اسلامی شهر اردبیل با موضوع صدور مجوز اجرای بند 4 صورتجلسه مورخه 18/09/92 شورای نامگذاری مطرح و مقرر شد بلوار از میدان بسیج تا پل هوایی بنام بلوار سربازان گمنان امام زمان (عج) نامگذاری شود مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. بند7– نامه شماره 7291/م-23/10/92 مثبوت به شماره 13/م/ح/ش-09/11/92 در دفتر محرمانه شورای اسلامی شهر اردبیل با موضوع محرمانه قرائت و مقرر گردید رعایت موضوع به شهرداری محترم اعلام گردد. 
« جلسه رأس ساعت 00/21 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان