صورتجلسه شماره 10

صورتجلسه شماره 10

ﺳﻪشنبه, 23 مهر,1392

صورتجلسه شماره 10

دوره 4

دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز سه شنبه مورخه 23/07/92 رأس ساعت 00/19 با حضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقایان مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل ، شیدا مدیر اداره مشارکت و سرمایه گذاری ، آقای عباسی و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد. 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي شورا و ميهمانان گرامي و اصحاب رسانه و مطبوعات به جهت حضور مستمر در جلسات و اینکه تصمیمات پارلمان محلی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند. 
ریاست محترم شورا از طرف خویش و همکاران پیشاپیش عید سعید قربان را به تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت گفتند . 
ایشان اظهار داشتند چنانچه در روایت آمده عید آن روزی است که انسانها در نزد پروردگار مرتکب گناه نشود گفتند خداوند متعال برای همه ما توفیق عنایت فرمایند تا با دور شدن از گناهان هر روز را برای همه ما عید قرار دهد. 
حاج سرداری در ادامه انتصاب شایسته آقای سالار شاکر را که از طرف هیئت بسکتبال استان به مدت 4 سال رئیس هیئت بسکتبال استان انتخاب شده اند تبریک گفته و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی توفیقات روزافزون مسئلت نمودند. 
در ادامه طبق دستور جلسه آقای سلامت صفری با تبریک عید سعید قربان در نطق پیش از دستور اظهار داشتند: - مطالب بنده به استناد ماده 71 بند 2 تبصره 4 وظایف و اختیارات شوراها و در قالب افق چشم انداز بیست ساله و گزارشات مشاوران باغشهر ، قانون برنامه توسعه اقتصادی و در قالب اولین برش سالانه برنامه شهرداری با ملاحظه کاربردی و با دید اصلاحی طرح می شود. 
- به نظرم این مطالب می تواند بعنوان منشور سند توسعه پایدار و برنامه های زیرساختی در سیاست گذاری و تصمیم گیری مربوط به مدیریت شهری کلان شهر اردبیل در آینده باشد. 
1- تسریع در تجهیز و راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اردبیل ضرورت دارد: 
- پیشنهاد دارم جهت اثر بخش بودن نتیجه کارها و برنامه ها باید پایه های کلان امورات شهری را از مسیر دانشگاه ها مدیریت کنیم . مثلاً مسئولیت مرکز پژوهش و راهبردی ، اتاق فکر شهرداری ، مطالعات طرح های راهبردی ، طرح های شهرسازی و معماری ، طرح های نظارتی و فنی و عمرانی ، مطالعاتی ، هرگونه مکانیابی ها ، طرح های تفصیلی و توسعه متوازن و همگون شهری ، بحث فراخوان مقالات علمی و مدیریتی جمع آوری مثبت تجربیات شهرداران گذشته و انتقال به مدیران آینده ، ارتقاء سطح آموزش و مدیریتی و تخصصی کارکنان و مدیران شهرداری ، هرگونه طرح ها و پیوستهای محیط زیست شهری و بهداشتی و زیباسازی و پدافند غیر عامل ، تدوین و بهره برداری از پایان نامه های دانشجویی با چترهای حمایتی ، هرگونه ارتباط با مراکز علمی و فرهنگی و روابط عمومی در امر مدیریت شهری ، انتخاب و بکارگیری مشاوران متخصص در کمیسیونهای شورای شهر و شهرداری و هرگونه آسیب شناسی ها و ... همه اینها را از بستر دانشگاه علمی کاربردی شهرداری می توان مدیریت کرد. 
2- راه اندازی کامل طرح جامع شهرداری الکترونیک در برش دوم برنامه پنجساله شهرداری باید در اولویت قرار گیرد: - دایره گامهای برداشته شده و سطح خدماتی که ارائه می گردد ضرورت دارد سریعاً تکمیل شود . اگر سیستم جامع شهرداری ، مالی ، امور منابع انسانی ، خدمات اینترنتی ، سیستم GIC کاملاً راه اندازی شود ، اگر مردم از خانه و محل کار خود بتواند هرگونه نیازمندی خودرا از راه دور انجام دهند و رضایت مردم جلب شود ، قطعاً تحولی بزرگ در مدیریت شهری بوجود می آید. 
3- ارتقاء جایگاه جاذبه های گردشگری نیاز روحی و فرهنگی و اجتماعی و اقصادی در شهر و حتی استان ماست: - حجم استقبال گردشگران بخاطر خلق جایگاه مدیریتی مراکز دیدنی توسط مانیست ، بلکه بعلت وجود چشم اندازهای موجود طبیعت در منطقه است . اگر کوه سلطان سبلان ، آبگرم های بهشتی ، چال های زمین ساختی شورابیل و نئور ، مناطق سرسبز جنگلی ، چشم اندازهای طبیعی دشت زرخیز ، بقعه تاریخی نداشتیم ، چکار میکردیم . 
- چند پیشنهاد دارم که می تواند این جایگاه را ارتقاء دهد. 1- مدیریت این چشم اندازها از حالت سنتی خارج شود. 2- فازهای بعدی طرح جامع منطقه ویژه گردشگری شورابیل اجرا شود. 3- با وجود بقعه شیخ صفی ، نماد دارالارشاد اردبیل طراحی شود. 4- پارک بانوان موجود به مجتمع فرهنگی و تفریحی مخصوص بانوان و آماده سازی و کمک به هزینه های جشن ازدواج جوانان تبدیل شود. 5- طرح های زیباسازی را مورد توجه قرار دهیم. 6-باغ های مشهور به منطقه قمر باغی روبروی ساحلی کارشناسان و باغ مشهور به قاراپاچا در میدان بسیج را با طی مسیرهای قانونی به چشم اندازهای طبیعی موجود اضافه کنیم. 
4- تعدادی از محلات و شهرک هایی که به نوعی در بن بست قراردارند ، ضرورت دارد از این حالت خارج شوند : 
- شورای شهر و شهرداری و سایر مسئولین شهر خوبست طرح های توسعه شهری را با سیاست موزون و همگون و بصورت همه جانبه مدیریت کنند . ما از نظر جمعیت شهری به مرز کلان شهر شدن رسیده ایم طرح های راهبردی و طراحی شهری ، تهیه نقشه و طرح جامع شهر ، طرح تفصیلی و شهرسازی ، سیاست توزیع امکانات رفاهی و خدماتی لازم است بازنگری شود . چرا مشکلات باید برنامه ها را مدیریت کند . به عبارتی چرا برنامه ها باید در عقبه مشکلات قرار بگیرد. چرا بعد از درآمدن سروصدای مردم به داد آنها برسیم. 
- می دانیم که بیش از 29 محلات در خارج از بزرگراه بسیج و بیش از 14 محلات در داخل رینگ بزرگراه بسیج و حتی در مرکز شهر در بن بست قرار گرفته اند . 
- امروز بعضی محلات ما در مرکز شهر یا در حاشیه و کل مناطق 13 گانه مثل یک گوشواره که با یک حلقه از گوش آویزان است ، این مناطق نیز فقط با یک خیابان به بدنه شهر وصل شده اند . 
- اگر به هر دلیلی این یک خیابان بسته شود کل منطقه فلج خواهد شد . 
- به نظر بنده این عیب بزرگی برای طراحان و مدیران شهری است. 
- بنده پیشنهاد دارم این مسائل و مشکلات با جدیت و با اولویت کالبد شکافی و برنامه های لازم پیش بینی شود. و طرح های لازم تهیه و از دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. 
5- در مدیریت پسماند شهری باید گامهای علمی و اساسی را برداریم : 
- مدیریت سنتی آسیب فراوانی به محیط زیست و بهداشت محیط به کارگران و شهروندان و روستاهای اطراف وارد کند . امروز عدم ایستگاه انتقال زباله ، کارخانجات و صنایع تبدیلی مشکل اساسی ماست. 
- پیشنهاد دارم برای مدیریت پسماند شهری یک فکر اساسی باید کرد. 
6- ترافیک از مشکلات اساسی شهروندان است: 
- بعضی شهروندان عزیز اظهار میدارند در مقابل خانه خود راهی برای تردد و محلی برای پارک خودرو خود ندارند. 
- پیشنهاد دارم با زدن کلید اجرایی چند پروژه بزرگ ، گام اول باید برداشت مثلاً مراحل اجرایی پل بزرگ و عظیم ایستگاه سرعین تا پل میدان قدس ، پل آقاباقر ، خیابان اصلی امامزاده صدرالدین به کلخوران و میراشرف ، مزار شهداء ، پنج راه . 
- و وصل معابر استاد شهریار و شهید جزایری و خیابان ابوطالب به بزرگراه بسیج و داخل شهر . 
- بازگشایی خیابانهای داخلی سایر محلاتدر حاشیه و مرکز شهر و بزرگراه ولایت. 
- ایجاد پارکینگ های مناسب و طبقاتی در مرکز شهر و با اصطلاح هندسی معابر و ایجاد طرحهای مناسب این معضل جراحی شود و سایر محلات نیز کار کارشناسی و مشکل آنها با جدیت مورد توجه قرار گیرد. 
7- توسعه و زیباسازی همه جانبه شهر در سیاست کاری مدیران شهری قرار گیرد : 
- لازم است توسعه و حرکت شهر به یک سمت و یا رشد افقی متوقف شود. لازم است کلمات شمال و جنوب و بالا و پایین شهر و کلمات مناطق محروم از ذهن شهروندان پاک شود. 
- پیشنهاد دارم در مکانیابی شهرک های جدید و آینده و ایجاد سکونتگاههای عمودی ، توسعه فضای سبز و پارکهای محلی و شهرهای بازی و طراحی المانهای شهری و بومی سیاستها تغییر یابد و امکانات خدماتی و رفاهی و خدماتی و آموزشی و فرهنگی و رزشی به سایر مناطق که تاکنون برخوردار نبوده اند ، کشیده شود. 
- وضعیت دست فروشیها و سد معبر عمومی خصوصاً وضعیت تره بار و میوه فروشان در میدان مبارزان با ایجاد بازارچه طبقاتی تره بار ساماندهی. 
- و در محلات نیز میدان کوچک محله ای تره بار و بازار روز ایجاد شود. 
8- مکانیابی مکانهای فرهنگی و ورزشی شهر را مطالعه جدی قرار دهیم: 
- پیشنهاد دارم میدانهای ورزشی محله ای را با مشارکت خصوصی توسعه دهیم و در مکانیابی ها و ایجاد ورزشگاههای و فرهنگسراها و کتابخانه های عمومی و سایر موارد مربوطه تغییر سیاست بدهیم. 
9- سطح فرهنگ عمومی و آموزشی همگانی را بالا ببریم: 
- چنانچه در یک اقدام شایسته ، برنامه های محرم توانست جایگاه خود را در این شهرستان و استان باز یابد . 
- پیشنهاد دارم با بهره گیری از بسترها و توانمندیها و ظرفیت های موجود برای تقویت عمومی و ارتقاء سطح آموزش های همگانی و برگزاری کیفیت برنامه مناسبتها و ایام ا... و اعیاد اسلامی و توجه وضعیت برنامه های مساجد و مسائل بهداشتی در سطح شهر ... فرهنگسازی لازم بعمل آید. 
10- البته موارد دیگری هست که باید مورد توجه قرار گیرد: 
- از جمله ، منابع درآمد پایدار به شهرداری – ساخت و سازهای غیر مجاز – رسیدگی به حاشیه نشینی – ایستگاههای آتش نشانی و خدمات ایمنی – لایروبی انهار – وضعیت گورستانها ، مسایل مربوط به تاکسیرانی ، در مورد فضای سبز ، سرعت گیرها و علایم راهنمایی و رانندگی – کف سازی معابر و پیاده رو ها و سایر امورات مهندسی ، خدمات ورزشی – خدمات فرهنگسرا و کتابخانه های عمومی ، خدمات زیباسازی شهر ، رسیدگی به مبلمان شهری – سد معبر – ساماندهی مشاغل مزاحم و آلودگی صوتی و محیطی ، مسایل اتوبوسرانی ، مشارکتهای مردمی و راه حل مشکلات ، طرح جامع قطار شهری و ضرورت راه اندازی آن – دفع آبهای سطحی – مسایل و مشکلات کارگران شهرداری. 
در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد : 
بند1– نامه شماره 185536/25 – 16/07/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 2977- 18/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض در حق آقای فرامرز حسن زاده که جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری منطقه یک مراجعه نموده و می بایست بابت عوارضات متعلقه پس از اعمال 20 درصد تخفیف هفته دفاع مقدس مبلغ 162/341/16 ریال واریز نماید و برابر نامه شماره 1062/820/26020 مورخه 2/2/91 بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارالیه جانباز 25 درصد می باشد و با توجه به اینکه ملک مشارالیه قولنامه ای بوده و نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند2– نامه شماره 185178/75 – 14/07/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 2941- 16/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای پروژه پارکینگ درخشان با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران آقایان ولی زاده و مولایی در راستای اجرای برنامه های عمرانی شهر و رفاه حال شهروندان محترم که موضوع برابر مصوبه هیات عالی سرمایه گذاری در مورخه 2/7/92 کلیات اجرای طرح بشرح ذیل مورد تصویب قرار گرفته: 
مشخصات پروژه: مساحت کل زمین حدوداً 1300 متر مربع ، زیر بنا حدوداً 7340 متر مربع ، در طبقه زیرین بصورت پارکینگ و همکف تجاری و پارکینگ و 3 طبقه فوقانی روی همکف بصورت پارکینگ خواهد بود. 
- برابر مصوبه کمیسیون فنی در مورخه 1/7/92 که هزینه هر متر مربع احداثی پروژه بمبلغ 000/7000 ریال ارزیابی شده بود به تائید سرمایه گذاران آقایان ولی زاده و مولایی رسیده و سرمایه گذاران محترم طی نامه شماره 7804/س ب مورخه 2/7/92 برابر قیمت تعیین شده اعلام همکاری نموده اند. 
- هیات عالی سرمایه گذاری مصوب نموده شهرداری 50% هزینه اجرای پروژه را با توجه به پیشرفت کار بصورت نقدی پرداخت و 50% مابقی را از تجاریهای پروژه احداثی به قیمت کارشناسی بعنوان سهم شریک تامین نماید. مطرح و مقرر شد در تنظیم قرارداد دقت لازم بعمل آید مورد تصویب قرار گرفت. 
بند3– نامه شماره 00846/م م/د – 26/06/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 2942- 16/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای صورتجلسه فیمابین اداره کل راه و شهرسازی اردبیل و شهرداری اردبیل بشماره 28406/92/ص – 18/6/92 وارده به شماره 181903 – 21/6/92 در دفتر شهرداری در 7 بند و در یک برگ پشت و رو مطرح و بند یک تا پنج با رعایت و مدنظر قراردادن بند 5 برابر مصوبه قبلی شورا (مصوبه بند 7 جلسه شماره 7 ) اقدام شود مورد تصویب قرار گرفت و در ارتباط با بند 6 و 7 مقرر شد شهردار محترم با توضیح بیشتر مجدداً به شورا ارائه نماید و در آتی تصمیم لازم شورا اتخاذ شود. 
بند4– طرح اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردبیل مثبوت به شماره 2815-08/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع طرح مطالعاتی تجدید بنای بازار شهرداری واقع در مقابل مسجد میرزا علی اکبر مطرح و مقرر شد در جلسه آتی مطرح شود. 
بند5– نامه شماره 186492/101 – 23/07/92 شهـرداری اردبیل مثبوت به شماره 3068- 23/07/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز عقد تفاهم نامه فیمابین قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری اردبیل به مبلغ 000/000/000/000/1 (هزار میلیارد) ریال جهت اجرای تقاطع های غیر همسطح در سطح شهر اردبیل در بازده زمانی و با اولویت که در مورخه 29/7/92 روز دوشنبه با حضور نمایندگان محترم مردم شریف شهرستانهای اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در محل قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می شود مطرح و مقرر شد شهردار محترم و رئیس شورا یا نائب رئیس و از کمیسیون عمران حاج آقا هوشیار همراهی کنند و با عنایت به اولویت بکارگیری عوامل بومی در اجرای پروژه ها در تفاهم نامه مد نظر قرار گیرد مورد تصویب قرار گرفت. 
« جلسه رأس ساعت 00/22 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان