شهردار اردبیل: شهرداری اردبیل ذخایر مالی مساعدی ندارد/ نگاه توسعه‌ای را به نگاه پروژه‌ای ترجیح می‌دهیم شهردار اردبیل گفت: ذخایر مالی و تملک زمین شهرداری اردبیل اصلا مناسب و مساعد نیست و باید در این ز

شهردار اردبیل: شهرداری اردبیل ذخایر مالی مساعدی ندارد/ نگاه توسعه‌ای را به نگاه پروژه‌ای ترجیح می‌دهیم شهردار اردبیل گفت: ذخایر مالی و تملک زمین شهرداری اردبیل اصلا مناسب و مساعد نیست و باید در این ز

پنجشنبه, 01 مرداد,1394

شهردار اردبیل: شهرداری اردبیل ذخایر مالی مساعدی ندارد/ نگاه توسعه‌ای را به نگاه پروژه‌ای ترجیح می‌دهیم شهردار اردبیل گفت: ذخایر مالی و تملک زمین شهرداری اردبیل اصلا مناسب و مساعد نیست و باید در این ز

شهردار اردبیل: 
شهرداری اردبیل ذخایر مالی مساعدی ندارد/ نگاه توسعه‌ای را به نگاه پروژه‌ای ترجیح می‌دهیم شهردار اردبیل گفت: ذخایر مالی و تملک زمین شهرداری اردبیل اصلا مناسب و مساعد نیست و باید در این زمینه یک تغییر و بازنگری اتفاق بیفتد. 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل که با حضور اعضا در سالن اجتماعات شورا برگزار شد، اظهار کرد: بنده شاکر خداوند متعال هستم که لیاقت خدمتگزاری به شهروندان اردبیلی را نصیب بنده کرد و از اعتماد اعضای شورای شهر اردبیل نیز که لباس خدمت را به قامت بنده برازنده دانستند قدردانی می‌کنم. 
وی گفت: در یک هفته اخیر بعد از معارفه غیررسمی بنده، کارم را با افتتاح یک مسجد خیریه در شورابیل آغاز کردم و در این مدت با توجه به وضعیت شهر و شهرداری با پرهیز از برخی نگرانی‌های رایج سعی کردم تا واقع‌بینانه مسائل و معضلات شهری را ارزیابی کنم. 
لطف‌اللهیان بیان کرد: رفع دغدغه‌های شهری و مشکلات در حوزه‌های مختلف از مباحث اصلی و طرح شده در دوره‌های گذشته بوده است و امروز نیز همین دغدغه‌ها در انجام مناسب کیفی و دقیق پروژه‌ها وجود دارد که ما بر این باوریم باید در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با کیفیت مناسب شهرداری ورود پیدا کند تا با تامین منابع مالی و ذخیره مناسب بتوان کارها را به پیش برد. 
شهردار اردبیل ادامه داد: توسعه شهر بدون ذخیره مالی و تامین زمین مورد نیاز امکان‌پذیر نیست و قطعا در تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر در مسیر توسعه‌یافتگی اردبیل مدیران شهری باید به این ذخایر پایدار دست پیدا کنند. لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری در حل مشکلات مالی و تامین منابع درآمدی پایدار به عنوان یک اولویت باید به پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری اهتمام جدی داشته باشد، گفت: ما نباید وقت خود را صرف اجرای پروژه‌های روبنایی زودگذر کنیم بلکه بهتر است در اجرای پروژه‌های زیربنایی با ذخایر مناسب مالی و تامین اراضی مناسب اقدام جدی را انجام دهیم. 
شهردار اردبیل عنوان کرد: قطعا در شهرداری با همراهی مسئولان و کارکنان پاسخگو تلاشمان بر این بود تا اردبیل را در مسیر توسعه واقعی و پایدار حرکت دهیم که در این زمینه از فکر و ایده‌های اعضای شورای شهر، نخبگان و صاحبنظران شهری حتی در قالب کمیسیون‌ها و کارگروه‌های شورا و شهرداری نیز استقبال کرده و سعی بر به کارگیری آنها دارد. 
این مسئول ‌تدوین نظام نامه اجرایی و کاربردی در حل مشکلات حمل و نقل و ترافیک، توجه به ارتقای این اهداف و برنامه‌‌ریزی‌ها با توسعه برنامه‌های فرهنگی را از ضرورت‌ها اعلام کرد و گفت: ما نیز بر این باوریم ریشه بسیاری از مشکلات معضلات فرهنگی است، چراکه اگر می‌خواهیم کیفیت حمل و نقل شهری و مشکلات ترافیکی برطرف شود باید دیدگاه‌های مردم را تغییر دهیم. 
شهردار اردبیل افزود: با پرهیز از نگاه پروژه‌ای ما بر این باوریم که نگاه توسعه‌ای آن هم از جنس پایدار شکل بگیرد و آنچه برای ما مهم است توجه به نگاه توسعه‌ای در همه امور است. 
لطف‌اللهیان گفت: در همین راستا وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی وظیفه‌ای خطیر است چراکه باید بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فرهنگی انجام شود و با پرهیز از نگاه هزینه‌ای در این بخش باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌ها به بهترین شکل استفاده شود. 
وی اهمیت قدر دانستن سرمایه‌های عظیم اجتماعی را یادآور شد و گفت: تیم شهرداری اردبیل که بارقه امید را بر دل مردم ایجاد کرده با حضور در لیگ دسته یک به افزایش سرمایه اجتماعی نیز کمک کرده و امیدواریم با وجود برخی تنگناهای مالی در شهرداری این تیم همچنان مورد حمایت قرار گیرد. 
شهردار اردبیل اظهار کرد: اگر امروز در اعتبار این سازمان اصلاحی انجام نشود تیم شهرداری تا سال آینده با مشکل اعتباری روبه‌رو خواهد بود که انتظار داریم شورا اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومانی این سازمان را مصوب کند. 
لطف‌اللهیان یادآور شد: ما با نگاه حرفه‌ای به این موضوع باید به فکر جذب اسپانسر و برخی از منابع مالی باشیم و امیدواریم در سال‌‌های آینده با همکاری شورای شهر و متخصصان بتوانیم کار معقول و پسندیده‌ای را انجام دهیم. 
وی در پایان سخنان خود گفت: در یک هفته اخیر درگیر مشکلات شهری و شهرداری بودیم و به دنبال تعطیلات اوایل این هفته سعی کردیم تا حق و حقوق کارگران و کارکنان شهرداری را پرداخت کنیم و انتظار ما این است که در یک نشست تخصصی با اعضای شورای شهر بتوانیم ضعف‌ها و نقص‌هایمان را ارزیابی کرده و نسبت به تحلیل و تجزیه در این زمینه با همفکری شورای شهر اقدام اساسی به انجام برسد. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان