شهرداری اورژانسی تملک باغ شریعت را انجام دهد

شهرداری اورژانسی تملک باغ شریعت را انجام دهد

چهارشنبه, 18 فروردین,1400

شهرداری اورژانسی تملک باغ شریعت را انجام دهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: 
شهرداری اورژانسی تملک باغ شریعت را انجام دهد 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل باید به سرعت و اورژانسی تملک باغ شریعت را انجام دهد و در این زمینه یکی از معاونت‌های شهرداری پیگیری و مدیریت این کار را بر عهده بگیرد. 
حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: متأسفانه شرایط مناسب برای تملک پادگان اردبیل از دست رفت و همچنان این موضوع با طرح مسائل حاشیه‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار دارد در حالی که بهتر از این می‌توانستیم با تمرکز روی پادگان اردبیل، تملک و اجرای طرح‌های مختلف را در این فضا انجام دهیم. 
وی با قدردانی از تلاش و پیگیری استاندار اردبیل، شورا و شهرداری در تملک باغ شریعت تصریح کرد: ما قدردان زحمات و تلاش‌های انجام شده در این حوزه هستیم و امیدواریم این پروژه یادگاری از شورای شهر پنجم برای شهروندان اردبیل باقی بماند. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل از شهردار اردبیل خواست تا یکی از مدیران پیگیر شهرداری را مسئول این موضوع کند تا در کوتاهترین زمان و به صورت اورژانسی تملک باغ شریعت انجام شده و منابع مالی نیز به حساب دادگستری واریز شود. 
افسانه افزود: بخشی از این منابع از طریق کمیسیون ماده پنج تأمین خواهد شد و بخش دیگری نیز به صورت استانی تأمین و از بابت تملک باغ شریعت در حساب دادگستری واریز خواهد شد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان عمر شورای پنجم تمام مراحل کار انجام شده و به صورت صد درصد این اراضی به عنوان باغ و تنفس‌گاه شهری در اختیار شهروندان قرار گیرد. 
افسانه به لغو مصوبه و توافق سرمایه‌گذاری در برخی از پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: در لغو مصوبه سرمایه‌گذاری تابلوهای تبلیغاتی امیدواریم در واگذاری مجدد امر طراحی و اجرا مورد توجه قرار گیرد تا طراحی قبلی مورد سوءاستفاده نباشد. 
وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا در مصوبات جذب سرمایه‌گذار مهلت شش ماهه به عنوان ضمانت زمان اجرای پروژه‌های مشارکتی در قرارداد معین شود تا اگر در مهلت شش ماهه توافق انجام نشد، قرارداد به مرحله لغو برسد. 
افسانه به طرح اعضای شورای شهر اردبیل در مورد حمایت از حقوق شهروندی بیان کرد: بحث حقوق شهروندی متفاوت از حقوق شهر است چرا که دستگاه‌های متعدد پیگیر مدیریت و کارهای عمرانی شهر هستند و به صورت سالانه میلیاردها تومان صرف تدارک زیرساخت‌ها می‌شود که در این زمینه مشکلی وجود ندارد. 
وی موضوع مغفول مانده در این بین را حقوق شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: باید اصحاب رسانه در پیگیری حقوق شهروندان پیشتاز باشند چرا که بسیاری از زوایای حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفته و امیدواریم با همکاری سازمان‌های متولی به ویژه فرهنگی و ورزشی شهرداری حقوق شهروندی،‌ آموزش و الزامات احیای حقوق شهروندی به عنوان مطالبه جدی مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: نباید این موضوع را سهل بینگاریم چرا که حفظ حقوق شهروندی متعلق به تهران و کلانشهرها نیست بلکه ما در شهر اردبیل نیز می‌توانیم به نوبه خود مدافع حقوق شهروندان در انجام مأموریت‌های خود به ویژه دفاع از حقوق مردم در پارلمان محلی باشیم. 
انتهای پیام/ 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان