سمن‌ها شهرداری‌ را در نگهداری سگ‌های بی پناه یاری کنند

سمن‌ها شهرداری‌ را در نگهداری سگ‌های بی پناه یاری کنند

جمعه, 04 بهمن,1398

سمن‌ها شهرداری‌ را در نگهداری سگ‌های بی پناه یاری کنند

رئیس شورای شهر اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل:
سمن‌ها شهرداری‌ را در نگهداری سگ‌های بی پناه یاری کنند
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تشکل‌های مردم نهاد با ورود جدی به حوزه حمایت از حیوانات به ویژه سگ‌های بی صاحب، شهرداری را در ساماندهی و نگهداری آنها کمک و یاری کنند.
علیرضا پوستی در نودویکمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با تلاش شهرداری اردبیل کمپ نگهداری سگ‌های بی‌صاحب راه‌اندازی شد تا در این هوای سرد این حیوانات مورد حمایت قرار گرفته و در یک مکان مناسب با تامین غذا، زمینه نگهداری از آنها فراهم آید،که شایسته قدردانی است ولی در ادامه،مدیریت ضعیف مرکز و تنها ماندن شهرداری در این عرصه،باعث بروز مشکلاتی شد که اصل کار را زیر سوال برد
وی با انتقاد از برخی جوسازی‌های منفی و اخبار منتشر شده  از کمپ نگهداری سگ‌ها خاطرنشان کرد:با اقدامی که شورا و شهرداری اردبیل در راه‌اندازی این کمپ و ساماندهی سگ‌های ولگرد آغاز کرده است، آمار سگ گزیدگی به شدت کاهش یافته و امنیت همشهریان در رفت و آمد مناطق مختلف تامین شده است. متاسفانه این اقدام مناسب،خوب آغاز شده ولی در ادامه بدلیل رها شدن مرکز و تنها ماندن شهرداری در اداره آنجا،حرکت مناسب شهرداری تبدیل به سوژه ای برای تخریب گردید.
رئیس شورای شهر اردبیل با تاکید بر همراهی تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه گفت: در سال گذشته 171 مورد حمله سگ‌های ولگرد را به افراد شاهد بودیم که منجر به گزش و واکسیناسیون در مرکز بهداشت شده بود که این تعداد در سالجاری به  109 مورد رسیده وامیدواریم  همچنان این روند نزولی را شاهد باشیم.
پوستی ادامه داد: البته مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد نیازمند برخی از اقدامات نظیر فنس‌کشی‌ها، عقیم‌سازی، سم‌پاشی و رعایت مسایل بهداشتی و تامین غذای آنهاست که امیدواریم با همراهی سمن‌ها این حمایت‌ها و همراهی‌ها دوچندان شود.

وانت‌بارها ساماندهی می‌شوند
رئیس شورای شهر اردبیل به طرح ساماندهی وانت‌بارها در شهر اردبیل با امضای همه اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد وانت‌بارها در سطح شهر و همچنین تاثیر این امر بر ترافیک شهری و تبعات فرهنگی و اجتماعی قرار شد با محوریت شورا و شهرداری در اسرع وقت این موضوع پیگیری شده تا با همراهی جدی پلیس راهور و همچنین دستگاه‌های متولی ،ساماندهی در این زمینه انجام شود.
پوستی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر تعدادی وانت بار با پارک در حاشیه خیابان ها،که اکثرا بصورت دوبله و مورب رخ میدهد،معضل ترافیکی شهر را تشدید مینمایند.برخی همشهریان نیز با پارک دوبله و سوبله کنار وانتها،باعث انسداد مسیر میگردند
وی افزود: شهروندان بابت افزایش حضور وانت‌بارها در مناطق مختلف شهر و ایجاد بار ترافیکی سنگین در مسیرهای مختلف گله‌مند هستند که شورا و شهرداری در دو ماه پایانی سال تلاش خواهد کرد تا این امر را همچون معضل دستفروشان ساماندهی کند.
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما انتظار داریم در کنار شورا و شهرداری، پلیس راهور و نهادهای مرتبط نیز وارد کار شده و با اقدام به موقع جلوی ازدیاد وانت‌بارها و نیسان‌های سیار را بگیرند.
پوستی در پایان گفت: وظیفه شهرداری در این زمینه راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار محلی برای عرضه میوه و تره‌بار است که در برخی از نقاط شهر راه‌اندازی این بازارچه شروع شده و در سایر مناطق نیز با تامین زمین مورد نیاز عملیاتی خواهد شد. انتقال وانت بارها نیز بایستی در قالب این بازارها صورت گیرد،وگرنه اقدامی عجولانه و صرفا جابجایی وانت بارها میتواند تبدیل به بازارهایی غیراستاندارد مانند بازار دروازه مشکین گردد که خود معضل بزرگتری است
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان