سازمان همياري با انباشت زيان نمي‌تواند پشتيبان شهردار اردبيل باشد

سازمان همياري با انباشت زيان نمي‌تواند پشتيبان شهردار اردبيل باشد

پنجشنبه, 22 مهر,1400

سازمان همياري با انباشت زيان نمي‌تواند پشتيبان شهردار اردبيل باشد

نايب رئيس شوراي شهر اردبيل

نايب رئيس شوراي شهر اردبيل:
سازمان همياري با انباشت زيان نمي‌تواند پشتيبان شهردار اردبيل باشد
🔹️نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: سازمان همياري شهرداري با زيان انباشت شده و وضعيت مالي بحراني نمي‌تواند پشتيباني شهرداري اردبيل در طرح‌ها و پروژه‌هاي زيربنايي باشد.
🔹️مير محمد سيد هاشمي در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل اظهار كرد: با حمایت های آقای دکتر عاملی استاندار محترم اردبیل  ،اداره کل  راه و شهرسازي و دستگاه اجرائی در قالب طرح اقدام ملي مسكن همكاري خوبي را با شهرداري دارد ، که انشالله شاهد خانه دار شدن افراد با درآمد های ضعیف که قدم مثبت بوده و قطعا توافق اخير در واگذاري زمين به شهرداري مؤثر و مفيد خواهد بود.
🔹️وي شهرداري‌ها را سهامداران سازمان همياري معرفي كرد و گفت: اين سازمان به حياط خلوت برخي از مسئولان و نهادهاي سياسي تبديل شده و امروز با شرايط مالي بحراني روبه‌روست به گونه‌اي كه زيان انباشت شده اين سازمان مانع از مشاركت آنها در طرح‌هاي شهرداري‌ها مي‌شود.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل تصريح كرد: هر چند شهرداري‌ها سهامدار اين سازمان هستند ولي به هيچ وجه اين مجموعه منافع شهرداري‌ها را رعايت نكرده و ما امروز با شرايط متفاوتي در همراهي با اين سازمان روبه‌رو هستيم و يقين داريم به رغم افزايش سهام شهرداري اردبيل آنها قادر نيستند قدمي در راستاي تأمين منابع شهر و شهروندان اردبيلي بردارند.
🔹️وي به موضوع پذيره‌نويسي اوراق مشاركت و بازارگرداني براي تأمين 60 ميليارد تومان اعتبار نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي اشاره كرد و ادامه داد: اين موضوع در اوايل سال جاري مطرح بوده اما به دليل عدم پيگيري به موقع با تأخير و تعلل روبه‌‌رو شده و در روزهاي اخير شهريورماه با پيگيري جدي موفق شديم تا 30 ميليارد تومان با ضمانت سازمان برنامه و بودجه به صورت بلاعوض و 30 ميليارد تومان نيز با انتشار اوراق مشاركت و ضمانت بانك ملي با هدف نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي دريافت كنيم.
🔹️سيد هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود خاطر نشان كرد: اين منابع صرف خريد 20 دستگاه اتوبوس خواهد شد تا شاهد بهبود شرايط تردد مردم در وسائط نقليه عمومي به ويژه اتوبوس باشيم.
🔹️وي اضافه كرد: 20 دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداري اردبيل در شرايط فرسوده قرار گرفته به طوري كه 15 دستگاه زمين‌گير شده و پنج دستگاه نيز در مناسبت‌هاي مختلف در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي قرار مي‌گيرد و هيچ‌گونه خدماتي به شهروندان ارائه نمي‌شود.
🔹️نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل اظهار اميدواري كرد با تلاش و پيگيري شهرداري اردبيل و خريد 20 دستگاه اتوبوس سعي بر اين است تا حمل و نقل عمومي سرعت بيشتري گرفته و اين امر تقويت شود.
🔹️سيد هاشمي گفت: در تأمين سرمايه اوراق مشاركت و همچنين تأمين سرمايه برخي نهادها هشت شركت در كشور فعال است كه مهمترين آن شركت تأمين سرمايه تمدن است كه مشاركت فعالي را در طرح‌هاي عمراني و زيربنايي شهرهاي مختلف دارد.
🔹️وي با قدرداني از حضور اين شركت در اردبيل و راه‌اندازي شعبه‌اي از سوپرماركت مالي در اين شهر افزود: ما در روز افتتاح اين مجموعه به دليل جلسه‌ اضطراري كه در شهرداري داشتيم، موفق به حضور در اين مراسم نشديم ولي حضور اين شركت مي‌تواند به پشتيباني و تقويت نظام اقتصادي و سرمايه‌گذاري استان كمك كند.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان