رئیس کمیسیون مشارکت شورای شهر اردبیل تاکید کرد: مجری تیراژه به دنبال فرصت‌سوزی/سرمایه‌گذار بازیافت زباله مصم به این کار است

رئیس کمیسیون مشارکت شورای شهر اردبیل تاکید کرد: مجری تیراژه به دنبال فرصت‌سوزی/سرمایه‌گذار بازیافت زباله مصم به این کار است

پنجشنبه, 12 اردیبهشت,1398

رئیس کمیسیون مشارکت شورای شهر اردبیل تاکید کرد: مجری تیراژه به دنبال فرصت‌سوزی/سرمایه‌گذار بازیافت زباله مصم به این کار است

رئیس کمیسیون مشارکت شورای شهر اردبیل تاکید کرد:
مجری تیراژه به دنبال فرصت‌سوزی/سرمایه‌گذار بازیافت زباله مصم به این کار است
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: مجری پروژه تیراژه بعد از گذشت 6 سال همچنان به دنبال فرصت‌سوزی است و قصد تکمیل و اجرای این پروژه را ندارد.
زهرا قدیمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: متاسفانه پروژه تیراژه اردبیل که با مشارکت سرمایه‌گذار از 6 سال پیش آغاز شده تاکنون هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته و ما اخیر با همراه نمایندگان شورا و شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری تیراژه نشستی را برای برطرف شدن موانع و مشکلات برگزار کردیم.
وی خاطرنشان کرد: سه نفر از اعضای شورای شهر به نمایندگی از پارلمان محلی در این جلست حضور یافت و رایزنی‌ها و تشکیل جلسات منجر به تصمیم‌گیری برای فسخ قرارداد مجری پروژه تیراژه شده که قرار شد با مصوبه شورای شهر شهرداری نسبت به پیگیری قضائی این موضوع اقدام کند.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل به شروط مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: مجری تیراژه نسبت به واگذاری کل سهام شهرداری به تیراژه و همچنین خارج شدن شهرداری از این قرارداد تاکید کرده و در نهایت با بررسی‌های کارشناسی و طرح موضوع در جلسات مختلف مقرر شد تا فسخ قرارداد با مجری پروژه مشارکتی تیراژه انجام شود.
قدیمی افزود: به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌سوزی هستند و بیشتر از آنکه به فکر اجرای پروژه به نفع شهر و شهروندان باشند منافع خود را در نظر گرفته و ما نیز بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا فسخ قرارداد را با پیگیری‌های قضایی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: 6 سال فرصت خوبی بود تا سرمایه‌گذار بتواند تیراژه را به سروسامان برساند اما این کار به نتیجه نرسیده و ما همچنان شاهد سرگردانی و بلاتکلیفی این پروژه هستیم.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل در مورد پروژه جدید مطرح شده در باب بازیافت زباله در شهر اردبیل گفت: ما معتقدیم زباله به عنوان طلای کثیف باید مورد بازیافت و بهره‌برداری در قالب کمپوست و یا تولید انرژی قرار گیرد که در این زمینه یک سرمایه‌گذار اخیر اعلام کرده که قصد تولید سوخت جامد کربن از زباله تولید شده در اردبیل را دارد.
قدیمی بیان کرد: سرانه تولید زباله در شهر اردبیل به نسبت متوسط سرانه کشور بالاست و ما برای مهار این مشکل نسبت به ساماندهی، امحا و همچنین و تبدیل آن به سوخت کربن جامد اقدام می‌کنیم تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید سرمایه‌گذار بتواند با در نظر گرفتن منافع خود و شهرداری زمینه اجرایی شدن این پروژه را فراهم آورد.
وی اظهار کرد: سوخت کربن جامد در صنعت ذوب‌ آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شمالغرب کشور اجرای این پروژه بی‌نظیر خواهد بود و ما با تصویب عملیات اجرایی بازیافت زباله و تولید سوخت کربن جامد سعی می‌کنیم مشکل زیست محیطی به وجود آمده از دفع پسماند را نیز برطرف کنیم.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در این پروژه سرمایه‌گذاری قرار شده 80 درصد منابع مورد نیاز از طریق تسهیلات بانکی و پیگیری استاندار اردبیل که قول تامین آن را داده‌، فراهم شود و در کنار این امر سعی بر این خواهد بود تا مابقی مبلغ مورد نیاز برای اجرای این پروژه از طریق سرمایه‌گذار تامین شده و حق و حقوق شهرداری نیز صیانت شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان