رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل: تعریض 16 متری محله زینال باید اعمال شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل: تعریض 16 متری محله زینال باید اعمال شود

یکشنبه, 23 دی,1397

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل: تعریض 16 متری محله زینال باید اعمال شود

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل:
تعریض 16 متری محله زینال باید اعمال شود
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: محله زینال در حریم بافت تاریخی نیست و ضرورت دارد تعریض این معبر به طول 16 متر انجام شود.
علیرضا غریبی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: دلیل اینکه پیشنهاد تعریض این محله از 16 متر به 10 متر تقلیل یافته به خاطر قطعه‌بندی مغازه‌ها به ابعاد کوچکتر است که به نظر می‌رسد همچنان در این محله اگر تعریض 16 متری انجام نشود ما با مشکل ترافیکی روبرو شویم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عبور و مرور در این منطقه به شکل روان و مناسب انجام نمی‌شودچراکه در حال حاضر ودروضعیت موجودتعریض معبر زینال به ابعد7،9و12متر انجام شده است.
وی بیان کرد:اگرقراراست مغازه یاواحد مسکونی در این منطقه تخریب ویاعقب نشینی کند بهتر است همان تعریض 16متری اعمال شود. 
عضو شورای شهر اردبیل گفت: درقالب طرح تفصیلی که به تصویب اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل رسیده این تعریض به تصویب رسیده و اینکه در کمیسیون ماده 5 راه و شهرسازی بخواهد نظر دیگری مبنی بر تقلیل این معبر از 16 به 10 متر اعمال کند منطقی به نظر نمی‌رسد.
غریبی بیان کرد: مشابه چنین طرحی برای میدان عالی قاپو و تعریض آن در نظر گرفته شده تا به نوعی این تعریض را نیز حذف کنند که باید شورا و شهرداری نظر جمعی و قاطع خود را در مورد این بازگشایی‌ها و تعریض‌های قانونی ارائه کرده تاهم در کمیسیون ماده 5 و هم جلسات آن که با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود این پیشنهادات و نظرات در نظر گرفته شود.
غریبی بیان کرد:باتوجه به اینکه در محله زینال برخی ساکنان اقدام به عقب نشینی واحدهای مسکونی وتجاری خود کرده اندحذف تعریض در آینده مشکلات حقوقی را برای شهرداری رقم خواهد زدوباعث تضیع حقوق شهروندان خواهد شد.
وی در مورد لایحه شهرداری مبنی بر ارائه تخفیف به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بهتر است شروع تخفیفات از 12 بهمن تا 20 اسفندماه اعمال شود و در همان روز 20 اسفند دیگر جلوی اعمال تخفیف‌ها گرفته شده و به نوعی مدت زمان تعیین شده مورد توجه و دقت قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل ارائه این تخفیف‌ها را به نفع شهر و شهروندان و همچنین شهرداری دانست و گفت: از منابع درآمدی کاهش عوارض هم عموم شهروندان بهره‌مند شده و هم شهرداری می‌تواند در روزهای پایانی سال به مسایل مالی خود سروسامان دهد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان