رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای شهر اردبیل: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد عضو شورای شهر اردبیل گفت: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد

رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای شهر اردبیل: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد عضو شورای شهر اردبیل گفت: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد

ﺳﻪشنبه, 26 مرداد,1395

رئیس کمیسیون فنی وعمرانی شورای شهر اردبیل: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد عضو شورای شهر اردبیل گفت: بی‌احترامی‌ها به نهاد شورای شهر اردبیل تمامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی در جلسه شورای شهر اردبیل که با هدف انتخاب شهردار انجام شد، اظهار کرد: متأسفانه نهاد شورا در یک ماه گذشته با مداخلات ناروای بازیگران و فعالان سیاسی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: آنچه که مسلم است اینکه چه موافقان استیضاح و چه مخالفان استیضاح به یک اندازه برای نهاد شورا از احترام خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند. عضو شورای شهر اردبیل گفت: متأسفانه در افکار عمومی تمام نارسایی‌ها به طریق مداخلات ناروای فعالان سیاسی بیرون شورا به گونه‌ای مدیریت می‌شود که همه نارسایی‌ها متوجه شورا شود. 
سلیمانی افزود: بنده از کلیات و حیثیت شورا و نهاد قانونی مردمی دفاع می‌کنم و در شرایطی افکار عمومی را بر علیه شورا برای تعلل در انتخاب شهردار هدایت می‌کنم که هنوز یک نهاد قانونی تأیید استیضاح را در هاله‌ای از ابهام نگه داشته است. 
وی بیان کرد: این تأیید چه انجام شود و چه انجام نشود، محترم است اما صداقت قضیه حکم می‌کند که شورا قبل از ورود به انتخاب شهردار تکلیف تأیید یا عدم تأیید استیضاح را به طور مشخص از نهاد قانونی ذیربط به طور صریح دریافت کند. 
سلیمانی اضافه کرد: با ابهام موجود در تأیید یا عدم تأیید تصمیم شورا، ورود پارلمان محلی به انتخاب شهردار جدید در فضایی از بلاتکلیفی و در نهایت در فضایی از بی‌احترامی به نهاد شورا انجام می‌شود. 
وی ادامه داد: آشکار است که شمشیر تهدیدی بر بالای سر نهاد شورا نگه داشته‌اند تا اگر شورا گزینه مورد نظرشان را به عنوان شهردار انتخاب کند، استیضاح مراحل تأیید را سپری کند و تمام مسؤولیت‌های ناکارآمدی متوجه نهاد شورا شود و اگر فرد مورد نظرشان نتواند جواز تأیید از شورا را بگیرد، کماکان تهدید عدم تأیید استیضاح را بر بالای سر نهاد شورا آویزان نگه دارند. 
سلیمانی گفت: چنین فضایی نهایت بی‌احترامی به نهاد شوراست و به فرض ممکن اگر نهاد قانونی ناظر بر تصمیمات شورا اصرار بر غیر قانونی بودن استیضاح دارد یا قانونی بودن آن را تأیید می‌کند، بهتر است از بازی سیاسی خود دست برداشته و نظر خود را صراحتاً قبل از ورود شورا به انتخاب شهردار جدید اعلام کند. رئیس کمیسیون عمرانی و فنی شورای شهر اردبیل افزود: بهتر است نهاد شورا به صراحت در مقابل کسانی که توپ را برای تأخیر در انتخاب شهردار جدید در میدان افکار عمومی به زمین شورا انداختند به طور روشن اعلام کنند که مسؤولیت تأخیر در انتخاب شهردار به هیچ وجه متوجه شورا نیست، بلکه این تأخیر و هزینه از سوی بازی‌های سیاسی به شهر و شورا تحمیل می‌شود. 
وی تصریح کرد: به خاطر حفظ حیثیت، احترام و جایگاه قانونی شورا پیشنهاد می‌کنم که قبل از رفع این ابهام شورای شهر به هیچ وجه وارد این بازی دو سر باخت نشود. 
سلیمانی بیان کرد: ابتدا باید نظر قانونی در مورد استیضاح مشخص شود سپس با شور و مشورت راه انتخاب شهردار جدید در پیش گرفته شود و در کنار آن تبیین این موضوع برای افکار عمومی و نهادهای قانونی از طرف ریاست شورا یا سخنگوی شورا صرفاً برای حفظ موقعیت شورا به شدت مورد انتظار است. 
وی اضافه کرد: اگر نهاد ناظر تصمیم شورا را غیر قانونی می‌داند، بهتر است بدون توسل به بازی‌های سیاسی مسؤولیت تضعیف نهاد شورا را بر عهده بگیرد و به طنز تلخ راه برگشت مجدد شهردار سابق اردبیل به شهرداری را هموار کند. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان