رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل: نباید فكر كنيم کارگران میدانی چشم‌انداز شهر اردبیل را به هم ميزنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل: نباید فكر كنيم کارگران میدانی چشم‌انداز شهر اردبیل را به هم ميزنند

شنبه, 29 دی,1397

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل: نباید فكر كنيم کارگران میدانی چشم‌انداز شهر اردبیل را به هم ميزنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل:
نباید فكر كنيم کارگران میدانی چشم‌انداز شهر اردبیل را به هم ميزنند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: شایسته نيست  که کارگران شريف وزحمت كش میدانی و غیررسمی با حضور در برخی از میادین شهر اردبیل دچار مشكل و تحقير شوند و با عناوين اينكه چشم‌انداز شهر اردبیل را مخدوش و مکدرميگردد انها را تحقير نمود  .
یعقوب عزیززاده در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما طرح ساماندهی کارگران غیررسمی میدانی را یکی از طرح‌های خوب و مناسب از بعد انسانی  واخلاقي می‌دانیم که در کنار تجمیع این کارگران در یک محل مناسب  و ساماندهي انها برای رفتن به کار روزانه سبب خواهد شد تا  بتوانند نسبت به تامين نيازهاي خويش با شرافت كاري اقدام نمايند و مسلما وجود انها اسيبي به چهره شهر نیز وارد نخواهد كرد.
وی خاطرنشان کرد: این کارگران از صبح تا شب منتظر و چشم انتظار شهروندان هستند تا حداقل برای کارگری و کسب روزی حلال به سر کار بروند و در سرما و گرما با نشستن در برخی از میادین نه تنها دچار آزار و اذیت می‌شوند بلکه چهره نازیبايي را نيز از مظلوميت اين عزيزان نمايش ميدهد  .
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل افزود: برای جلوگیری از تحقیر این کارگران در رفتن بر سر کار پیشنهاد کردیم تا شهرداری یک مکانی را برای ساماندهی آنها انتخاب کرده و در چند نقطه شهر این کارگران را جمع کرده و نسبت به حفظ شان و عزت آنها اقدامی درست و واقعی انجام شود.
عزیززاده در مورد تدوین شاخصه‌های استاندارد برای انتخاب شهروند نمونه نيز بیان کرد: هر چند انتخاب شهروند نمونه در سا‌ل‌های گذشته تجربه شده است اما در دور جدید این اقدام بایدتوسط  شهرداری و یا سازمان فرهنگی و ورزشی شاخص‌های مشخص اعم از رعايت نظافت شهري رعايت مقررات ترافيكي وحفظ فضاي سبز و درخت كاري پرداخت عوارض شهري و ماليات مربوطه و عدم تخلف ساختماني رعايت اخلاق و انسانيت و انتخاب رفتارهاي اسلامي ....انتخاب شهروند نمونه را به شورا ارائه کند تا بعد از تصویب و تائید نهایی در طول سال از این شهروندان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شود.
وی افزود: ما نمی‌توانیم در این حوزه یک کار مقطعی و یا زودگذر انجام دهیم بلکه بهتر است براساس شاخص‌های اعلام شده انتخاب شهروند نمونه انجام شود.
عضوشورای شهر اردبیل در مورد طرح احداث گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها نیز تصریح کرد: ما این طرح را نیز جزو طرح‌های خوب و مناسب برای تامین سرپناه قشر محدودی از شهروندان می‌دانیم که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و عدم تامین سرپناه مناسب به راحتی می‌توانند در این مکان با رعایت الزامات قانوني و تامين نيازهاي اوليه اسكان که تعریف و تبیین خواهد شد استفاده کنند.
عزیززاده گفت: با یک اطلاع‌رسانی و راهنمایی گروه‌های مختلف جامعه به راحتی می‌توان این گرمخانه‌ها را تدارک دید تا عده‌ای از شهروندان ما که زندگی آرامی ندارند حداقل بتوانند در یک سرپناه سکنی گزینند.
وی در مورد ساماندهی سگ‌های ولگرد نیز بیان کرد: انجمن حمایت از حقوق حیوانات یادآور شده‌اند که ما از بکار بردن کلمه سگ‌های ولگرد پرهیز کنیم چرا که حیوانات نیز همچون انسان‌ها حق حیات دارند و ما نباید نسبت به اتلاف آنها اقدامی انجام دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل ادامه داد: در سال‌های گذشته با طعمه‌گذاری و برخی روش‌های غير متعارف نسبت به اتلاف انها اقدام ميشد كه طرح جديد ميتوانيم با زنده گيري و عقيم نمودن انها در محل مناسبي با تامين غذاي مورد نياز انها را نگهداري كنيم   اما امروزه انجمن‌هایی شکل گرفته تا نسبت به نگهداری و تامین غذا و سرپناه این سگ‌ها اقدام کنند.
عزیزاده به ضایعات گوشت در کشتارگاه اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا بخشی از این ضایعات گوشت را برای این حیوانات در نظر گرفته و نسبت به تامین آن اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این حیوانات زندگی آرام و مسالمت‌آمیزی را داشته باشند و شهرداری در یک مکان مناسب نسبت به نگهداری آنها و پرهیز از اختلال در آرامش عمومی اقدام کند.البته انسانهاي ديگري نيز اعلام امادگي نموده اند كه در صورت تامين مكاني مناسب نسبت به تغذيه انها مساعدت لازم را معمول دارند

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان