رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل: طراحی پل آقاباقر بازنگری شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل:  طراحی پل آقاباقر بازنگری شود

پنجشنبه, 14 اسفند,1399

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل: طراحی پل آقاباقر بازنگری شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل:

طراحی پل آقاباقر بازنگری شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل گفت: با درخواست اهالی ضرورت دارد طراحی قدیمی پل آقاباقر مورد بازنگری قرار گرفته و طرح جدیدی در این زمینه تهیه شود.

علیرضا غریبی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به توافق شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای پروژه مرکز کنترل ترافیک در اردبیل اظهار کرد: با توجه به قدمت و اصالت دانشگاه صنعتی شریف مشکلی در مبالغ قرارداد وجود ندارد و پرداختی از بابت نظام پشتیبانی تا پنج سال آینده باید شفاف گردد و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد اجرایی شدن پروژه مرکز کنترل ترافیک و هوشمندسازی تجهیزات در این زمینه باشیم.

وی به احداث چهار پل غیرهمسطح در اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پل آقاباقر در سال‌های 93 و 96 در دو مرحله طراحی شده و به تصویب شورای ترافیک رسیده است و انتظار می‌رود با درخواست اهالی برای بار سوم طراحی آن مورد بازنگری قرار گرفته و با شکل و شمایل جدید این پل طراحی و با اولویت اجرایی شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل در مورد اجرای طرح تراموا در اردبیل به عنوان انبوه‌بر پیشنهادی تصریح کرد: در گام اول باید طرح جامع ترافیک مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گیرد از نظر مشاور سیستم انبوه‌بر برای اردبیل بی‌.آر.تی تعریف شده است.

غریبی به سختی کار در اخذ مجوز برای اجرای پروژه تراموا از طریق وزارت کشور اشاره کرد و افزود: وزارت کشور برای شهرهای زیر یک میلیون نفر به سختی مجوزهای لازم را صادر می‌کند و بعید است برای اردبیل پروژه ریلی در حمل و نقل شهری مصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مشکلات ترافیکی در هسته مرکزی شهر با به روزرسانی طرح جامع ترافیک شهر اردبیل به راحتی می‌توانیم طرح‌های جدیدی را در ساماندهی حوزه حمل و نقل شهری اجرایی کرده و کارهای تأثیرگذار در این بخش به انجام برسد.

غریبی به موضوع ساماندهی حمل و نقل همگانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عمده ایستگاه‌های پایانی  اتوبوس و تاکسی در هسته مرکزی شهر متمرکز شده ما در ساعات خاص با بار ترافیکی سنگین روبه‌رو هستیم که در طرح ساماندهی حمل و نقل همگانی به جابجایی این ایستگاه‌ها وعدم توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه های پایانی در مرکز شهر انجام خواهد شد

وی اضافه کرد: در این طرح پیش بینی شده که تاکسی ها وارد خطوط ویژه نگردند که با توجه به طول خیابان امام خمینی این امر مشکلاتی را هم برای شهروندان و هم برای تاکسی ها ایجاد خواهد کرد

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه بیان کرد: باید قرارداد جدید با شرکت تیراژه گستر کیش در کمیسیون تخصصی شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد تا بعد از تأیید نهایی، مجوز لازم برای ادامه فعالیت یا توقف فعالیت تیراژه را در اردبیل با تأخیر اجرای هفت ساله شاهد باشیم.

غریبی اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تیراژه با گذشت هفت سال هیچ اقدام مفید و مؤثری را در شهر اردبیل انجام نداده و به تعهدات خود پایبند نبوده است و بعید به نظر می‌رسد بعد از این نیز بخواهد کار خاصی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ما در کمیسیون تخصصی شورای شهر باید ابعاد مختلف قرارداد را با سرمایه‌گذار این پروژه مورد بررسی قرار دهیم تا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان