رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل: تنگ‌نظری مجلس و دولت پارلمان محلی را گرفتار روزمرگی کرده است

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل: تنگ‌نظری مجلس و دولت پارلمان محلی را گرفتار روزمرگی کرده است

دوشنبه, 30 شهریور,1394

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل: تنگ‌نظری مجلس و دولت پارلمان محلی را گرفتار روزمرگی کرده است

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: تنگ‌نظری‌های مجلس و دولت پارلمان محلی را به معنای واقعی با چالش‌هایی روبه‌رو کرده، به طوری که سبب شده است تا این مجموعه گرفتار روزمرگی‌ها شود. 
سالار شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در کنار احترام به جایگاه مجلس در راس امور و قوه مجریه به عنوان متولی حوزه اجرا همه بر این اعتقاد هستند که پارلمان محلی نیز باید با دامنه اختیارات و محدوده قانونی خود برای شهر و مجموعه تحت امر خود تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدونی انجام دهد تا با یک نگاه واقع‌بینانه به دور از تنگ‌نظری‌ها و یا گرفتاری روزمرگی حرکت‌های تحولی در این حوزه رقم بزند. 
وی افزود: زمانی که مجلس و دولت با محدود کردن قوانین و مقررات و تنگ‌نظری‌های خاص، پارلمان محلی را از نقش و جایگاه خود به زیر می‌کشند نباید انتظار داشته باشیم که شوراها بتوانند رسالت عظیم خود را که همان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای بهبود روند اجرایی در حوزه‌های مختلف است، به خوبی به انجام برسد. 
عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: مجلس و دولت‌های گذشته همواره سعی کرده‌اند به دید رقیب به پارلمان‌های محلی نگاه کنند در حالی که اگر واقعیت را ببینند شوراهای شهر و روستا نه تنها رقیب آنها نیستند بلکه بازوی توانمند تصمیم‌گیری درست، دقیق و مدون برای حل مشکلات و نارسایی‌های مردم هستند که به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگر باید جایگاه و خاصیت شورایی و مشارکتی در امر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مدنظر باشد. 
شاکر تصریح کرد: بنده بارها اعلام کرده‌ام که در حال حاضر شوراها در قواره یک هیئت مدیره شهرداری فعالیت می‌کنند در حالی که بر اساس قوانین و مقررات شوراها می‌توانند با دامنه اختیارات وسیع خود در حل مشکلات جوامع محلی و منطقه‌ای گام برداشته و حتی اختیارات و محدوده فعالیت تصمیم‌گیری و اجرایی وسیع‌تری را به همراه نظارت‌های دقیق و منسجم داشته باشند. 
وی ادامه داد: تا زمانی که شوراها به دید درست و واقع‌بینانه با جایگاه منطقی در حوزه تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌ها نگریسته نشود محال امر است که بتوان در حرکت‌های تحول‌آفرین به ویژه انجام مدیریت واحد شهری اقدامی موثر و شایسته را انجام داد. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان