رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر: تراموا مطالبه اولویت‌دار مردم اردبیل نیست

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر: تراموا مطالبه اولویت‌دار مردم اردبیل نیست

پنجشنبه, 14 اسفند,1399

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر: تراموا مطالبه اولویت‌دار مردم اردبیل نیست

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر:
تراموا مطالبه اولویت‌دار مردم اردبیل نیست
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: اجرای طرح تراموا در شهر اردبیل مطالبه و خواسته اولویت‌دار مردم نیست و بهتر است از این شعارهای غیرقابل تحقق جلوگیری شود.
حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با ابراز خرسندی از عقد قرارداد شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای خرید تجهیزات و سامانه‌های سخت‌افزاری برای راه‌اندازی مرکز مدیریت کنترل ترافیک اظهار کرد: بهتر است قبل از اینکه نوسانات قیمت دلار و تورم روی خرید این تجهیزات تأثیر بگذارد، دستگاه‌های مورد نیاز که عمدتا وارداتی است، خریداری شده تا گرفتار افزایش قیمت در سال آینده نباشیم.
وی تصریح کرد: با خرید به موقع این تجهیزات نه تنها راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک مشمول تورم و نوسانات دلار نمی‌شود بلکه به موقع می‌توان این مجموعه را راه‌اندازی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل به اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: برای طراحی و نظارت بر پل‌های جام‌جم، آقاباقر، نیایش و بسیج بیش از 36 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا شاهد اجرای این تقاطع‌های غیرهمسطح با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا باشیم.
افسانه به پیشرفت 30 درصدی پل جام‌جم به یاد سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در کنار اجرای این پروژه با اولویت پیشنهاد ما این است تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را شاهد باشیم هر چند که برای کارهای مشاوره‌ای در این پروژه دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا با ترک تشریفات این مجوز صادر شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این مبلغ با عنوان پرداختی برای نیروهای مشاوره‌ای رقم بالایی است که انتظار می‌رود در کاهش این مبلغ و تعدیل آن پیگیری‌های لازم انجام شده و یا عقد قرارداد به مدت دو سال تا پایان تکمیل پل‌های چهارگانه در شهر اردبیل در نظر گرفته شود.
افسانه با انتقاد از طرح مباحث غیرضرور در حوزه حمل و نقل و اجرای انبوه‌بر در اردبیل اضافه کرد: پروژه تراموا و یا مترو هیچ وقت در شهر اردبیل قابل اجرا نیست و لزومی ندارد ما با طرح چنین شعارهایی مطالبه مردم را بالا برده و به نوعی در اذهان مردم انحراف ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: به جای این شعارهای دهن پرکن بهتر است موضوع ساماندهی حمل و نقل به ویژه افزایش اتوبوس، تاکسی و حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته و امکان تردد ایمن شهروندان برای شهرهای همجوار اردبیل نظیر سرعین، نیر و نمین با شرایط مناسب فراهم آید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه اجرای پروژه تراموا در اولویت مردم اردبیل نیست بلکه کارهای اولویت‌دار بیشتری در شهر اردبیل داریم که اجرای آن می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد.
افسانه به لایحه ساماندهی حمل و نقل همگانی و کاهش حجم توقف اتوبوس‌ها در داخل شهر و هسته مرکزی اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه این رویه صحیح و درست به نظر نمی‌رسد و بهتر است تصمیم‌گیری درست مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان