رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل: سرانه هزینه پرسنلی شهرداری 2.5 میلیون تومان است/پروژه‌های مشارکتی در اولویت شهردار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل: سرانه هزینه پرسنلی شهرداری 2.5 میلیون تومان است/پروژه‌های مشارکتی در اولویت شهردار

پنجشنبه, 26 بهمن,1396

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل: سرانه هزینه پرسنلی شهرداری 2.5 میلیون تومان است/پروژه‌های مشارکتی در اولویت شهردار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:
سرانه هزینه پرسنلی شهرداری 2.5 میلیون تومان است/پروژه‌های مشارکتی در اولویت شهردار

 

  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: مجموعه شهرداری اردبیل با سرانه پرداختی پرسنلی دو و نیم میلیون تومان به نسبت سایر ادارات در یک شرایط ایثارگرانه و مظلومانه قرار دارد به طوری که هزینه‌های جاری در شهرداری بسیار پائین‌تر از سایر نهادها و دستگاه‌هاست.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل، حسین افسانه در آخرین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و در تشریح جزئیات بودجه 97 شهرداری اظهار کرد: بودجه شهرداری از آن جهت دارای اهمیت است که ما براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در بودجه سالانه انجام می‌دهیم به صورت شفاف و مشخص قصد اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی را داریم و در حقیقت به صورت یک ساله راهبرد شهرداری را در اجرای پروژه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی اجرایی در طول یک سال شهرداری براساس فرمول درآمد – هزینه سعی می‌کند براساس آنچه که در بودجه مصوب شده به شکل شفاف طرح‌ها و پروژه‌ها را اجرا کند که در حقیقت لایحه بودجه آئینه عملکرد شهرداری برای شهروندان است.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: در لایحه بودجه نیاز یک ساله شهرداری مشخص و معین بوده و سعی بر اطلاع‌رسانی سریع و دقیق در این زمینه است که امیدواریم طبق سنوات گذشته در قالب بودجه یک ساله سعی داریم به شهروندان ارائه خدمات کرده و در حقیقت یک نظام مناسب مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد دقت و اهتمام نظر قرار دهیم.

افسانه افزود: ما در 20 جلسه سه ساعته که حتی یک دقیقه آن نیز با سکوت و توقف سپری نشده با بردباری و خستگی‌ناپذیری تک تک اعضای شورای شهر سعی کردیم تا جز به جزء بودجه را مورد بررسی قرار دهیم به طوری که در پایان هر جلسه آثاری از خستگی این جلسات کاملا در چهره اعضا مشهود بود اما هر 11 عضو شورا به نوبه خود اهتمام جدی داشتند تا موارد به صورت دقیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه ما در بودجه سال آینده تمام نیازهای شهر را مورد توجه قرار دادیم و یک نگاه عادلانه به توسعه مناطق مختلف شهری داشتیم، تصریح کرد: با توجه به نظارت‌های دقیق و انتظاراتی که مجمع مطالبه‌گران بازار و اصناف داشتند ما به صورت دقیق و ریز جزئیات بودجه سال آینده را برای آنها تشریح کردیم و سعی کردیم تا مطالبات و خواسته‌های عموم مردم را که در قالب این مجمع مطرح بود در بودجه سالانه مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.


شورا و شهرداری اشرافیت کامل بر نیازهای شهر و شهروندان دارند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شورا و شهرداری با اشرافیت کامل بر نیازهای شهر سعی در رفع دغدغه‌های عموم مردم دارد، اظهار کرد: قبل از شکل‌گیری شورا بودجه شهرداری در قالب یک فرم ساده به فرمانداری و استانداری ارسال می‌شد که هیچ یک از شهروندان و متخصصان آن در جریان اهمیت این موضوع قرار نداشتند اما بعد از شکل‌گیری شورا که از ثمرات نظام جمهوری اسلامی ایران است بودجه شهرداری اعم از عمرانی و هزینه‌ای کاملا شفاف و از طریق منتخبین مردم به اطلاع همه شهروندان می‌رسد.

افسانه به برخی از ابعاد هزینه‌های جاری شهرداری در سال آینده اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه‌های جاری شهرداری به حدود 30 درصد یک فرآیند امیدبخشی رادر کاهش و صرفه‌جوئی هزینه‌ها به ارمغان می‌آورد به طوری که سرانه پرداختی ما به هر پرسنل در شهرداری دو و نیم میلیون تومان است که این رقم به نسبت سایر ادارات که بیش از 4 میلیون تومان است رقم اندکی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشانن کرد: شهرداری یک هزار و 200 پرسنل دارد که پرداخت ماهیانه این پرسنل اعم از حقوق و مزایا 3 میلیارد تومان و سالانه 36 میلیارد تومان است به طوری که بنده به صراحت اعلام می‌کنم کارگران، کارکنان و تمام پرسنل شهرداری ایثارگرانه و مظلومانه در این سنگر ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزود: این بودجه‌های جاری در قیاس با بودجه‌های عمرانی شهرداری رقم ناچیزی محسوب می‌شود و ما برای سال آینده حتی این ارقام را پائین آوردیم و اصل صرفه‌جوئی را مورد توجه قرار دادیم به طوری که متوسط پرداختی ما به هر یک از کارکنان در ماه کمتر از دو و نیم میلیون تومان خواهد بود.

افسانه به پروژه‌های عمرانی شهرداری در سرفصل‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: ما با اولویت مناطق کم برخوردار که در هر پنج منطقه شهرداری این مناطق به چشم می‌آید تلاش کردیم تا اجرای پروژه‌های عمرانی را در این مناطق تقویت کنیم.

وی بیان کرد: همه اعضای شورای شهر روی این موضوع حساس بودند و در کنار آن بیشترین اهمیتی که در اجرای پروژه‌ها قائل شدیم امر مهم مطالعه است که قطعا در همه حوزه‌ها سعی خواهیم کرد تا امر مطالعه، تحقیق و پژوهش در اولویت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل احیای بافت فرسوده، توجه به توسعه فضای سبز، بهسازی شهری و توجه جدی به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را یادآور شد و بیان کرد: در حالی که در بسیاری از شهرداری‌ها 8 دهم درصد بودجه سالانه را به سازمان فرهنگی – ورزشی می‌دهند در مجموعه شهرداری اردبیل این رقم یک درصد و به مبلغ 4 میلیارد تومان است که صرف اجرای کارهای فرهنگی و هنری و ورزشی خواهد شد.

افسانه اهمیت اجرای پروژه‌های مشارکتی را در کنار جذب سرمایه‌گذاران یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه‌ها نتایج و خروجی دیرهنگام دارند انتظار می‌رود با صبوری و حوصله بیشتر عملیاتی شدن این پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری مرکز در سال آینده 133 میلیارد تومان، منطقه یک 48 میلیارد تومان، منطقه دو 49 میلیارد تومان، منطقه سه 37 میلیارد تومان، منطقه چهار 33 میلیارد تومان، منطقه پنج 24 میلیارد تومان و منطقه نمونه گردشگری شورابیل 24 میلیارد تومان تعیین شده است.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی و توانمندی این مجموعه یک میلیارد و 300 میلیون تومان، آرامستان‌ها یک میلیارد و 700 میلیون تومانف حمل و نقل و ترافیک یکی میلیارد و 300 میلیون تومان، فرهنگی – ورزشی 4 میلیارد و 100 میلیون تومان، فناوری اطلاعات 300 میلیون تومان، ساماندهی مشاغل شهری و حوزه فضای سبز 700 میلیون تومان و سازمان سرمایه‌گذاری 100 میلیون، سیما و منظر شهری 3 میلیارد تومان و سازمان عمران 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: در مجموع بودجه سال آینده شهرداری 537 میلیارد تومان مصوب شد که به زودی با ابلاغ به شهرداری زمینه اجرایی آن فراهم می‌آید.

افسانه بیان کرد: ما دو سرفصل ابتکاری را در بودجه سال 97 مورد توجه قرار دادیم که اولی مربوط به تعیین ردیف اعتباری ویژه برای کمک به راهیان نور و دیگری اعتبار ویژه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که اینک کار ابتکاری ما در کشور در نوع خود بی‌نظیر است.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان