رئیس شورای شهر اردبیل:  قرارگاه خاتم‌الانبیا طرح تراموا را در اردبیل پیگیری می‌کند

رئیس شورای شهر اردبیل:  قرارگاه خاتم‌الانبیا طرح تراموا را در اردبیل پیگیری می‌کند

پنجشنبه, 14 اسفند,1399

رئیس شورای شهر اردبیل:  قرارگاه خاتم‌الانبیا طرح تراموا را در اردبیل پیگیری می‌کند


رئیس شورای شهر اردبیل: 
قرارگاه خاتم‌الانبیا طرح تراموا را در اردبیل پیگیری می‌کند 
اردبیل- رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با توافق شهرداری اردبیل و قرارگاه خاتم‌الانبیا قرار است طرح انبوه‌بر ریلی تراموا در دستور کار پیگیری و اخذ مجوزهای قانونی قرار گیرد. 
جواد انصاری در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به توافق اخیر شهرداری اردبیل با قرارگاه خاتم‌الانبیا در قالب طرح جامع ترافیک برای بررسی همه‌جانبه احداث تراموا در اردبیل اظهار کرد: هر چند اخذ مصوبه از وزارت کشور در این زمینه سخت است اما امیدواریم با پیگیری‌های مستمر شرایط مناسب برای طراحی و اجرای انبوه‌بر تراموا در اردبیل به وجود آید. 
وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل در کنار اجرای این پروژه‌ با هدف تسهیل در امر ترافیک و عبور و مرور ایمن در اردبیل با دانشگاه صنعتی شریف قراردادی را به امضا رسانده تا زمینه اجرای مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ در شهر اردبیل به وجود آید. 
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: دانشگاه صنعتی شریف در این قرارداد متعهد شده تا نسبت به تهیه و تأمین تجهیزات الکترونیکی مدرن اقدام کرده تا به سرعت زمینه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک به صورت هوشمند فراهم آید. 
انصاری افزود: اجرای این پروژه در شهر اردبیل می‌تواند تسهیل‌گر امر ترافیک و عبور و مرور شهری بوده و به نوعی از بار ترافیکی و مشکلات ناشی از آن بکاهد. 
وی به لایحه شهرداری اردبیل برای صدور مجوزهای لازم با هدف طراحی و نظارت بر احداث چهار پل غیرهمسطح در شهر اردبیل با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا خاطر نشان کرد: برای طراحی پل‌های جام‌جم، آقاباقر و نیایش 9 میلیارد ریال و نظارت بر تقاطع‌های جام‌جم،‌ آقاباقر، نیایش و بسیج 27 میلیارد ریال هزینه خواهد شد. 
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تاکید اعضای شورای شهر بر این بود تا این پل‌ها با اولویت پل جام‌جم و آقاباقر اجرایی شده و هزینه نظارت کارگاهی نیز از 10 ماه به 15 ماه به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون تومان ارتقا پیدا کند. 
وی بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا به سرعت اجرای این پروژه‌ها را به سرانجام می‌رساند به طوریکه هم اکنون تقاطع غیرهمسطح جام‌جم با 30 درصد پیشرفت در حال اجراست. 
انصاری به تهیه طرح تفصیلی برنامه جامع ترافیک و حمل و نقل شهری اشاره کرد و ادامه داد: تدوین طرح تفصیلی در این زمینه می‌تواند شهرداری را در اجرای پروژه‌های تأثیرگذار برای کاهش بار ترافیک کمک کند. 
وی اظهار کرد: شهرداری در طرح جامع برنامه‌های به هم پیوسته‌ای را نظیر احداث پل‌های غیرهمسطح، اجرای پروژه‌های انبوه‌بر و ساماندهی حمل و نقل همگانی پیش‌بینی کرده که قرار است در هسته مرکزی شهر برای گره‌گشایی از بار ترافیکی اصلاح ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین ساماندهی تاکسی‌ها به انجام برسد. 
انصاری در ادامه تصریح کرد: به صورت موقت و در دو هفته پایانی اسفندماه تردد تاکسی در مسیر بازار تا چهارراه ممنوع خواهد بود و بیشترین تاکید ما استفاده مردم از وسائط نقلیه عمومی است تا بار ترافیکی شهر در ایام پایانی سال به نوعی کنترل شود. 
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در جلسه‌ای که به نمایندگی از شورای حکمیت با سرمایه‌گذار پروژه تیراژه داشتیم، مقرر شد تا سرمایه‌گذار تیراژه گستر کیش به تمام تعهدات خود در اجرای این پروژه عمل کند که امیدواریم با تصویب نهایی در شورای شهر، مقدمات اجرای این پروژه بعد از گذشت هشت سال در شهر اردبیل فراهم آید. 
وی همچنین به نامگذاری خیابان صنعت آب و برق اردبیل به نام بانوان شهید اشاره کرد و افزود: با تصویب اعضای شورای شهر مقرر شد تا این خیابان که منتهی به فرمانداری اردبیل می‌شود، به نام خیابان بانوان شهید نامگذاری شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان