رئیس شورای شهر اردبیل گفت: فرهنگ مهمترین حوزه کاری شورای شهر رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ شورای شهر فرهنگ را مهمترین حوزه کاری خود می‌داند.

پنجشنبه, 11 تیر,1394

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: فرهنگ مهمترین حوزه کاری شورای شهر رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ شورای شهر فرهنگ را مهمترین حوزه کاری خود می‌داند.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت:
فرهنگ مهمترین حوزه کاری شورای شهر
رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ شورای شهر فرهنگ را مهمترین حوزه کاری خود می‌داند. 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بر حمایت اعضای شورا از حوزه فرهنگ و برنامه‌های کتابخانه‌ای تاکید کرد. 
وی با بیان اینکه شورای شهر فرهنگ را مهمترین حوزه کاری خود می‌داند، گفت: کتاب منشا تعالی اخلاق و تمدن و نقطه آغاز فرهنگ‌پروری است. 
رئیس شورای شهر اردبیل لزوم حمایت شهرداری از کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و بیان کرد: حمایت از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی اردبیل، وظیفه شورای شهر و شهرداری اردبیل است بنابراین در همین راستا وظیفه داریم زمینه را برای جذب کمک‌های خیرین کتابخانه‌ساز آماده کنیم. 
خوشبخت اجرای قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری را امری بارز و الزام‌آور اعلام کرد و ادامه داد: پرداخت نیم درصدهای معوقه نیازمند همدلی بیشتر دو نهاد شهرداری و کتابخانه‌ها است. 
وی عدم وجود درآمدهای پایدار را از جمله مهمترین مشکلات مالی شهرداری بیان کرد و یادآور شد: متاسفانه این معضل سبب شده تا درآمدهای شهرداری اردبیل تا حدودی تقلیل پیدا کند. 
در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با بیان اینکه از شورای شهر اردبیل انتظار حمایت بیشتر از برنامه‌های کتابخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: عدم ساخت قرائت‌خانه توسط شهرداری سبب شده تا بار فرهنگی این حوزه بر دوش کتابخانه‌های عمومی باشد. 
رباب عزیزخانی نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی را تنها منبع درآمد کتابخانه‌ها برای هزینه‌های جاری عنوان کرد و افزود: انتظار ما از شهرداری این است که با پرداخت کامل و به موقع نیم درصد، کتابخانه‌های عمومی اردبیل را در ارائه خدمات به شهروندان یاری کند. 
وی اراده جدی شهرداری در خصوص پرداخت نیم درصد معوقه سهم کتابخانه‌ها و نیز مساعدت در ساخت کتابخانه‌ها توسط خیرین را خواستار شد. 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: شورای شهر به عنوان نهادی مردمی باید توجه بیشتری به نیازهای فرهنگی شهروندان داشته باشد. 
عزیزخانی تهیه زمین و صدور رایگان پروانه ساخت را کمترین حرکت مسئولان برای ترغیب خیرین به حضور در حوزه کتابخانه‌سازی دانست و تصریح کرد: هم اکنون خیرین کتابخانه‌ساز با ساخت دو باب کتابخانه عمومی در مناطق کلخوران و وحدت اردبیل، منتظر صدور پروانه ساخت برای افتتاح این پروژه‌های عمرانی هستند که امیدوارم شورای شهر و شهرداری اردبیل اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان