دولت ريالی به مسکن ملی تسهیلات نداده است/سهم 35 درصدی ارتش از پادگان اردبیل

دولت ريالی به مسکن ملی تسهیلات نداده است/سهم 35 درصدی ارتش از پادگان اردبیل

پنجشنبه, 09 مرداد,1399

دولت ريالی به مسکن ملی تسهیلات نداده است/سهم 35 درصدی ارتش از پادگان اردبیل

نائب رئیس مجلس

نائب رئیس مجلس:
دولت ريالی به مسکن ملی تسهیلات نداده است/سهم 35 درصدی ارتش از پادگان اردبیل
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای احداث مسکن ملی ريالی تسهیلات نداده و این پروژه وضعیت بلاتکلیفی ندارد.
علی نیکزاد در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما به عهد خود در برگزاری نشست با اعضای شورای شهر وفا کردیم و امیدواریم این جلسات با تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان و اعضای شورای شهر به صورت مرتب برگزار شود تا نتایج خوبی را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بنده به عمران شهری اعتقاد راسخ دارم و زمان عهده‌داری مسئولیت استانداری اردبیل یک تنه و با جذب اعتبارات دولتی بدون اینکه شورا و شهرداری ريالی پرداخت کند، پل‌های روگذر اردبیل را تکمیل و تحویل دادیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه استانداری و مدیران استان باید تعامل خوبی را با شورا و شهرداری داشته باشند، گفت: دولت از کمک به فصل عمران شهری متضرر نخواهد شد و ما در مجلس سعی داریم تا به هر شکل ممکن قوانین و مقررات را به نفع توسعه شهری که ملموس به نظر می‌رسد، به پیش ببریم.
نیکزاد با اظهار تاسف از شهرفروشی در برخی از مدیریت شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران افزود: همه باید هزینه شهرنشینی را پرداخت کنند چرا که اگر این کار انجام نشود شهرداری نمی‌تواند خدمات خود را توسعه داده و به خوبی به سرانجام برساند.
وی ادامه داد: همه شهروندان باید این هزینه را با تمایل و رضایت کامل پرداخت کنند و در کنار آن شهرداری‌ها نیز به درآمد پایدار و هزینه‌کرد درس در طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری دقت بیشتری داشته باشند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان اردبیل مصمم هستند تا در این دوره پادگان و باغ شریعت را تعیین تکلیف کنند که البته سهم 35 درصدی ارتش پرداخت خواهد شد و مقام معظم رهبری با حساسیت بیشتر روی املاک نیروهای مسلح اجازه نمی‌دهند تا حق و حقوقی در این زمینه نادیده گرفته شود.
نیکزاد ضرورت احیای این دو مجموعه را به عنوان فضای تتفسی شهر یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری باید تمام حق و حقوق پادگان و مالکان باغ شریعت را پرداخت کند تا با تصاحب هر دو منطقه فضاهای عمومی و گردشگری شکل گیرد.
وی به پرداخت بدهی دولت برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره و اظهار کرد: در قبال این پیگیری‌ها قرار شد قرارگاه خاتم‌الانبیاء به ارزش 500 میلیارد تومان در اردبیل سرمایه‌گذاری کند که شورای شهر باید طرح‌های پیشنهادی را مصوب کند تا از طریق تهاتر و 30 درصد مبلغ نقد این طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شود.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز در شهر اردبیل را به رغم وضعیت رکود در کشور از میانگین کشوری بالا اعلام کرد و افزود: شهرداری باید عدالت توسعه‌ای را در تمام مناطق شهر رعایت کند تا اسباب گلایه و تکدر خاطر حاشیه‌نشینان فراهم نیاید.
نیکزاد خواسته به حق ساکنان این مناطق را در برخورداری از نیازهای اولیه یادآور شد و بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری قرار است طرح‌های خوبی نیز در مناطق حاشیه شهر اردبیل اجرا شود که با دستور معاون وزیر راه و شهرسازی 3 هزار واحد نیز در اردبیل بهسازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ اختلافی بین نمایندگان استان وجود ندارد و ما با اتحاد و غنیمت شمردن فرصت اندک خدمت کارها را به پیش می‌بریم و امیدواریم شورا و شهرداری طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از حذف کمیسیون ماده 100 و ماده پنج به دنبال دستور رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: این کار به خاطر برخی تخلفات و نارسائی‌ها در این کمیسیون‌ها اتفاق می‌افتد در حالی که انتظار شفاف‌سازی عملکرد در این حوزه را داریم.
نیکزاد همچنین ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران باید طرح‌های مصوب مشارکتی به درستی اجرا شود که بنده از ساخت هتل پنج ستاره در اردبیل حمایت می‌کنم ولی اگر این مجموعه ساخته نشود اقدام متولیان امر را یک رانت‌خواری محسوب خواهیم کرد.
انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان