خرد جمعی و همدلی شورا و شهرداری اردبیل ،مشکلات شهر را مرتفع می کند

خرد جمعی و همدلی شورا و شهرداری اردبیل ،مشکلات شهر را مرتفع می کند

دوشنبه, 30 مهر,1397

خرد جمعی و همدلی شورا و شهرداری اردبیل ،مشکلات شهر را مرتفع می کند

در چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل ،دکتر پوستی رئیس شورا در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه تریبون شورا جهت بیان دیدگاه ها و نظرات در قالب قانون و با رعایت حقوق همکاران در اختیار اعضای شورا است گفت: مردم اردبیل آگاهانه اعضای شورا شهر را رصد و عملکرد هریک را زیر نظر دارند .

 رئیس شورا اختلاف نظر در هر جامعه پویا را غیر قابل اجتناب و از الزامات اتخاذ یک تصمیم در جهت منافع جمعی دانست .

وی در سخنان  خود با بیان اینکه عملکرد شورای شهر و شهرداری جدای از یکدیگر نیستند به شفافیت عملکرد شورا اشاره و پروژه هایی که شهرداری انجام می دهد را انعکاسی از تلاش و فعالیت اعضای شورا عنوان کرد و گفت  در هیات رئیسه دوم شورای پنجم مقرر شده تا هر ماه آمار جلسات شورای اسلامی شهر اعلام شود تا مردم بهتر در جریان عملکرد شورا قرار بگیرند . از اینرو در  طی مهرماه ۲4 جلسه برگزار شد ۳ جلسه رسمی و علنی ، ۲۱ جلسه مربوط به کمیسیون ها و ۲ مورد بازدید میدانی از سوی اعضای شورا انجام گرفته است که در این دو مورد بازدید اعضای شورای شهر پروژه های منطقه گردشگری شورابیل و پیشرفت فعالیت های عمرانی نقاط  مختلف شهر را از نزدیک بررسی کردند .

علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: برخی رسانه‌ها و فعالان فضاهای مجازی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که شورای اسلامی شهر به یک مجموعه ناکارآمد و بیهوده تبدیل شده است در حالی که دست زدن به چنین حربه‌های نخ‌نما و قدیمی نه تنها حیثیت شورا را زیر سوال نمی‌برد بلکه زمینه بی‌آبرویی چنین افراد و رسانه‌های مغایر با حقیقت‌نویسی را به نمایش می‌گذارد.

ایشان با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات ضرورت دارد اهالی رسانه واقعیت‌ها را به مردم منتقل کرده و از بیان مطالب غیرواقعی و گاه کذب پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: باید با احترام متقابل و قانونمداری سعی کنیم تا منافع عمومی را مورد توجه قرار داده و شفاف و روشن به سمت انعکاس واقعیت‌ها و بیان مشکلات مردم حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل افزودند : پارلمان محلی فضای همدلی و احترام به خرد جمعی است و ما در بیان مشکلات مردم و انعکاس کاستی‌ها و نارسائی‌ها باید درست و واقع‌بینانه عمل کنیم و در رفع مشکلات و مطالبات به حق مردم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا شورا و شهرداری بهترین و شایسته‌ترین عملکرد را از خود نشان دهند نه اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی بخواهند به برخی از مسایل دامن بزنند که به نوعی وحدت و همگرایی عمومی را مخدوش و جریحه‌دار می‌کند.

 دکتر پوستی بیان کردند : تک تک اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین مردم بدون کوچکترین سهم‌خواهی و در نظر گرفتن منافع خود سعی می‌کنند تا منافع مردم را در پیگیری مطالبات در راس کارها و اقدامات خود قرار دهند که ما نیز به صراحت اعلام می‌کنیم که عملکرد شورای شهر در دوره پنجم شفاف و قابل دفاع است.

ایشان اهتمام شورای پنجم را به توسعه فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و زیباسازی شهر توسط شهردار محترم یادآور شده و تصریح کردند : ما همواره در تعامل و ارتباط مستقیم با مردم هستیم و سعی‌مان بر این است تا با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی طرح‌ها و لوایح متعدد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا از بین آنها بهترین برنامه‌ها به نتیجه رسیده و با تصمیم جمعی در مسیر حفظ منافع مردم و عموم شهروندان با احترام به نظرات کارشناسی اقدام عملی انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل گفتند : در شورای اسلامی شهر رای اکثریت قابل احترام است و همواره شورای شهر با احترام به نظر جمعی سعی کرده است  از هرگونه ایجاد اختلاف در شورا جلوگیری به عمل آورد تا اهداف واقعی در مسیر تعالی شهر و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم به نتیجه برسد.

دکتر پوستی تصریح کردند : شورا تلاش می‌کند تا از نظرات و پیشنهادات نخبگان و صاحبنظران که دل در گرو آبادانی شهر و دیار خود دارند استفاده کند و در همین راستا تلاش می‌کنیم تا شورای مشورتی را راه‌اندازی کنیم تا در سایه همفکری و همدلی کارها به پیش برود.

 

وی افزود: در هیئت رئیسه شورای شهر نظر جمعی بر این شد تا در جلسات موافقان و مخالفان در مهلت سه تا پنج دقیقه‌ای نظرات خود را بیان کنند تا با پرهیز از صحبت‌های نفر به نفر و یا دو نفر به دو نفر به نوعی بیان مطالب به شکل دقیق و کارشناسی انجام شده تا با پرهیز از پاسخگوئی‌های فردی نظر جمع مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کردند : مصاحبه اعضای شورا را خبرنگاران و منابع رسمی انتشار اخبار و رویدادها باید به شکل شفاف و به دور از برخی شایعه‌سازی‌‌ها و بیان حرف‌های درگوشی باشد که امیدواریم همگان با احترام به قانون زمینه یک تعامل مثبت را به شایستگی فراهم کنند.

 

 

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان