جلوی هرس نابجا و غیراصولی گرفته شود

جلوی هرس نابجا و غیراصولی گرفته شود

پنجشنبه, 18 دی,1399

جلوی هرس نابجا و غیراصولی گرفته شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خطاب به شهردار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خطاب به شهردار: 
جلوی هرس نابجا و غیراصولی گرفته شود 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل در تذکری به شهردار خواستار جلوگیری از هرس نابجا و غیراصولی درختان در شهر اردبیل شد. 
حسین افسانه در یکصد و سی و دومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و در تذکر آیین‌نامه‌ای به شهردار اردبیل اظهار کرد: شورا 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و نگهداری فضای سبز در سالجاری در نظر گرفته که به رغم این تمهید شورای شهر، در هفته جاری اتفاقی در شهر اردبیل رخ داد که در تاریخ مدیریت شهر بی‌سابقه بوده و نوعی کم تجربگی و بی‌انصافی به شمار می‌رود. 
وی به هرس غیراصولی درختان اقاقیا و زبان گنجشکی در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: در خیابان‌های اصلی شهر اردبیل به ویژه خیابان دانشگاه، بعثت، میدان بسیج تا پل هوایی به شکل ناجور این درختان هرس شده به طوریکه شاخ و برگ توپی اقاقیا از بین رفته و بدون نظر کارشناسی این فرآیند به انجام رسیده است. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزود: درختان اقاقیا و سایر درختان رشد کرده در این خیابان‌ها و مسیر تردد مردم به شکل غیراصولی و بدون نظر کارشناسی هرس شده که در حقیقت کارگران شهرداری با به دست گرفتن قیچی 2.5 متری، اره و چهارپایه بسیاری از درختان را به کام مرگ برده‌اند. 
افسانه تصریح کرد: باید مدیریت پارک‌ها و فضای سبز در این زمینه پاسخگو باشد که در تماس تلفنی بنده با مدیریت این مجموعه به اشتباه رخ داده، اعتراف شده ولی ما با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفت در این حوزه، از شهردار اردبیل انتظار داریم تا با عوامل و مسببان این امر غیرکارشناسی برخورد شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ باید درختان به صورت اصولی و کارشناسی هرس می‌شد که متأسفانه این هرس نابجای درختان شرایط بدی را در سیما و منظر شهری رقم زده به طوریکه این فرآیند بیشتر از آن که هرس به شمار آید، قلع و قمع درختان محسوب می‌شود. 
افسانه اضافه کرد: شهردار اردبیل باید ساعاتی را برای دیدن این منظره اختصاص دهد تا با عواملی که به صورت غیراصولی، غیرمنطقی و با بی‌انصافی تمام درختان را نامناسب هرس کردند، برخورد انجام شود. 
وی در مورد لایحه شهرداری در ارائه تخفیف عوارض پایان سال بیان کرد: در کمیسیون بعد از بحث و بررسی مقرر شد از 20 دی ماه تا 20 اسفندماه این تخفیف 35 تا 20 درصد اعمال شود که این فرآیند غیر از جرایم ماده 100 و تهاتر غیرهمنام خواهد بود. 
افسانه ادامه داد: ضرورت دارد شهرداری نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع برای عموم مردم اقدام کند تا شهروندان کار پرداخت عوارض و بهره‌مندی از تخفیف را به روزهای پایانی سال واگذار نکنند. 
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شورای شهر برنامه و بودجه سالانه را تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌کند که در این فرآیند هیچ‌گونه خطا و اشتباهی را مرتکب نشدیم. 
افسانه تصریح کرد:‌ در تاریخ مدیریت شهرداری‌ها همواره اعتبارات جاری بر اعتبارات عمرانی پیشی گرفته و شهرداری بخشی از منابع درآمدی خود را از طریق ارائه لایحه تخفیف در چند نوبت در طول سال کسب می‌کند. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: ‌شهردار اردبیل به جای بازی با کلمات بهتر است به تذکر اعضای شورای شهر اهمیت و بها داده و کارهای انجام شده را با نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار دهد. 
وی افزود: بنده تا آخر موضوع هرس نابجا را پیگیری می‌کنم و از دادستان اردبیل می‌خواهم که در این موضوع ورود پیدا کرده و در صورتی که بنده تهمت و یا افترایی را برای مدیران شهرداری می‌زنم، برخورد و پیگیری قضایی انجام شود. 
افسانه در پایان خاطر نشان کرد: ‌اصلا دوست نداریم که لایحه شهرداری در یک فضای سخت فشار روانی به تصویب برسد بلکه اعضای شورای شهر باید تمام جوانب امر را در نظر گرفته و به لایحه رأی بدهند. 
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان