تکمیل پل قدس با پیشرفت یک درصد در هفته

تکمیل پل قدس با پیشرفت یک درصد در هفته

پنجشنبه, 25 اردیبهشت,1399

تکمیل پل قدس با پیشرفت یک درصد در هفته

عضو شورای شهر اردبیل خبر داد

عضو شورای شهر اردبیل گفت: 48 هفته از سال 99 باقی است و شهرداری باید هفته‌ای یک درصد در اجرای پروژه پل قدس پیشرفت حاصل کند تا شاهد تکمیل این مجموعه در پایان سال باشیم.

حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که پل قدس به رغم فرازونشیب‌های مختلف از هفته گذشته دوباره فعال شده ولی روند اجرای آن همچنان سرعت مطلوبی ندارد و باید بیشتر از این در اجرای فازهای مختلف این پروژه قوت و قدرت حاصل آید.

وی خاطرنشان کرد: به صورت تخمینی برای تکمیل پل قدس 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پروژه هم اکنون بیش از 52 درصد پیشرفت فیزکی دارد و در هفته‌های باقیمانده از سال 99 باید این پروژه تعیین تکلیف شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: اگر در این 48 هفته، هفته‌ای یک درصد با تامین اعتبار یک میلیارد تومان در همین مدت پل قدس روند تکمیلی پیدا کند در آن صورت ما می‌توانیم امیدوار به راه‌اندازی این پروژه در پایان سال 99 باشیم.

افسانه ادامه داد: در این زمینه انتظار داریم شهردار اردبیل به صورت مرتب گزارش مالی و اجرایی را به شورا ارائه کند تا ایرادات و اشکالات احتمالی با تدبیری مناسب رفع شود.

وی پیشنهاد کرد؛ در اولین فرصت اعضای شورای شهر از این پروژه و روند اجرایی آن بازدید کرده و با تصمیم کمیسیون عمران و فنی شورای شهر بازدیدهای مرتب 15 روزه در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه آسیبی را به شهرداری خواهد زد و بازپرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات نیز با یک بار مالی مضاعف همراه خواهد بود که امیدواریم با تدبیری مناسب مشکلات و ایرادات در این زمینه رفع شود.

افسانه ادامه داد: برخلاف شهرداری اردبیل که دفتر فنی دارد، در کلانشهر تهران شورای فنی شکل گرفته و مصوباتی متفاوت دارد که نمی‌توان از این مصوبات به عنوان مرجع در اجرای پروژه‌ها و نحوه قراردادها استفاده کرد.

وی گفت: ما نگران آن هستیم که با چنین لوایحی شورای شهر وارد مسایل اجرایی شود در حالی که شرایط تصمیم‌گیری در شهرداری تهران متفاوت از وضعیت شهرداری اردبیل است و ضرورت دارد ما منطبق بر تصمیمات دفتر فنی مسئولیت کارها را برعهده گرفته و عملیاتی کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: اگر قرار است ما براساس تصمیمات شورای فنی تهران در کمیته استانی عمل کنیم باید شرح وظایف آن نوشته شده و به عنوان یک تشکیلات جدید این امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان