تصویب متمم 620 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل / شورا در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده است

تصویب متمم 620 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل / شورا در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده است

پنجشنبه, 28 اسفند,1399

تصویب متمم 620 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل / شورا در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد 
تصویب متمم 620 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل / شورا در حوزه نظارت ضعیف عمل کرده است 
اردبیل- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای شهر متمم بودجه 99 شهرداری اردبیل را با رقم 620 میلیارد تومان مصوب کردند. 
حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در یک ماه اخیر و به صورت فشرده بودجه سال 1400 متمم 99 و همچنین بودجه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت تا در جلسه رسمی شاهد تصویب نهایی آنها باشیم. 
وی متمم بودجه سال 99 را به تناسب درآمد و هزینه‌کرد شهرداری یادآور شد و تصریح کرد: میزان درآمد شهرداری اردبیل از منابع داخلی و کمک‌های دولتی در مجموع 498 میلیارد تومان بوده که در متمم سعی کردیم رقم 620 میلیارد تومان را برای شهرداری اردبیل مصوب کنیم. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نهایت دقت کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر را در بررسی لایحه متمم یادآور شد و گفت: ما حتی با در نظر گرفتن 10 درصد کمک‌های دولتی، متمم را با 620 میلیارد تومان مصوب کردیم تا زمینه تحقق اهداف بودجه‌ای فراهم آید. 
افسانه افزود: ما در سالجاری هم در بخش درآمد و هم هزینه شاهد تحقق صد درصدی برنامه‌ها و اهداف تعیین شده بودیم به طوریکه با منابع دولتی برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها اجرا شد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در حوزه برنامه 67 پروژه شهرداری اردبیل اعتبار مصوب داشته اما به دلایلی اجرا نشده بود که در متمم سال 99 بر اجرایی شدن آنها تاکید کردیم. 
افسانه در مورد بودجه شورای شهر اردبیل نیز اضافه کرد: شورای شهر اردبیل در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار مصوب داشت که در سالجاری این میزان به دو میلیارد تومان افزایش یافت که رقم افزایش در حدود 600 میلیون تومان بوده است. 
وی متمم بودجه 99 شورای شهر را 250 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: به هیچ وجه در سرفصل‌های بودجه شورا انحرافی مشاهده نشد و عمده سرفصل بودجه شورا جاری و پرداخت حقوق و مزایا بوده است. 
افسانه در مورد بودجه 1400 بیان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری یک‌هزار میلیارد تومان بود اما در کمیسیون این رقم به 855 میلیارد تومان رسید تا برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود. 
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: 355 میلیارد تومان از این منابع جاری و مابقی عمرانی هستند که عمده پرداختی‌های جاری مربوط به حقوق و مزایای چهار هزار و 300 نفر از پرسنل است که رقمی معادل 123 میلیارد تومان را شامل می‌شود. 
افسانه از پرداخت 10 میلیارد تومان اعتبار به سازمان فرهنگی، ورزشی، 80 میلیارد تومان اعتبار برای نیروهای خدمات شهری و کارگران فصلی پارک‌ها و فضای سبز خبر داد و تصریح کرد: سه هزار نفر نیز در قالب این مجموعه به عنوان نیروهای خدماتی در بخش رفت و روب و توسعه فضای سبز فعالیت می‌کنند. 
وی گفت:‌ قرار است پنج میلیارد تومان نیز در سال آینده برای رفاهی کارکنان و کارگران شهرداری اختصاص پیدا کند تا نیاز آنها در این زمینه برطرف شود. 
افسانه افزود: بخش دوم بودجه سال آینده که رقمی در حدود 500 میلیارد تومان است مربوط به فعالیت‌های عمرانی است که عمدتا صرف تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح نظیر پل قدس و چهار تقاطع غیرهمسطح شهر اردبیل می‌شود که مبلغی معادل 125 میلیارد تومان را شامل می‌شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ برای توسعه فضای سبز و نگهداری آن 85 میلیارد تومان و آسفالت‌ریزی 60 میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده و در حوزه زیباسازی شهر اردبیل 23 میلیارد تومان، ساماندهی میادین و اصلاح هندسی 10 میلیارد تومان و هوشمندسازی ترافیک 15 میلیارد تومان هزینه خواهد شد. 
افسانه مجموع اعتبارات شهرداری‌های مناطق پنجگانه را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: برای هر منطقه شهرداری 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 
وی اضافه کرد: 150 میلیارد تومان نیز از محل منابع به عنوان درآمد مشارکت عمومی پیش‌بینی شده که البته شهرداری این رقم را دو برابر در نظر گرفته بود. 
افسانه بیان کرد: ما به صورت واقع‌بینانه لایحه بودجه یک‌هزار میلیارد تومانی شهرداری اردبیل را مورد بررسی قرار دادیم و قرار شد مبلغی در حدود 855 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی، هزینه‌ای و مشارکتی در نظر گرفته شده و تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان نیز منابع از محل اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری لحاظ شود. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در سالجاری میزان تحقق بودجه 600 میلیارد تومان بوده که در سال آینده این میزان تا 700 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که امیدواریم با توجه به شرایط اقتصادی امکان تحقق آن فراهم آید.

وی تصریح کرد: با توجه به توان شهرداری در جذب این منابع امیدواریم با اولویت پروژه‌های مشارکتی نیز اجرا شود تا بیش از 700 میلیارد تومان منابع بتوانیم جذب کنیم. 
افسانه ضرورت تقویت نظارت شورای شهر را در اجرای پروژه‌های شهرداری یادآور شد و گفت:‌ در کنار تقویت بحث نظارت، ما از شهرداری اردبیل انتظار داریم تا نسبت به تقویت کارشناسان حوزه طرح و برنامه اقدام کرده و به نوعی از متخصصان در این حوزه استفاده شود.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان