برای دومین هفته متوالی انجام شد؛ دریافت کارت زرد شهردار از پارلمان محلی

برای دومین هفته متوالی انجام شد؛ دریافت کارت زرد شهردار از پارلمان محلی

چهارشنبه, 05 شهریور,1399

برای دومین هفته متوالی انجام شد؛ دریافت کارت زرد شهردار از پارلمان محلی

نائب رئیس شورای شهر اردبیل

برای دومین هفته متوالی انجام شد؛
دریافت کارت زرد شهردار از پارلمان محلی
برای دومین هفته متوالی شهردار اردبیل از پارلمان محلی کارت زرد گرفت تا شرایط متفاوتی برای شهرداری در دو هفته اخیر رقم بخورد.
تذکر نائب رئیس شورای شهر در حالی در یکصدوهجدهمین جلسه رسمی و توسط رئیس شورا قرائت شد که در این تذکر خطاب به شهردار آمده است: شهرداری مسئولیت تنظیم بودجه و امور مالی را برعهده دارد و ضرورت دارد شخصا در حین اجرای بودجه نظارت و مراقبت لازم را انجام دهد.
زهرا قدیمی در تذکر خود خود یادآور شده است: تفریغ بودجه مجموعه گزارش‌های تکمیلی و بااهمیتی است که در آن اطلاعات مربوط به اجرای بودجه سالانه از طریق مقایسه درآمدها و منابع پیش‌بینی شده با درآمدها و منابع واقعی و تحقق یافته شکل واقعی به خود گرفته و ضرورت دارد در این زمینه شهرداری پاسخگوی هزینه‌کردها و درآمدها باشد.
وی تصریح کرده است: به موجب قانون شهرداری و آئین‌نامه‌های تدوین شده باید گزارش درآمد و هزینه ماهانه شهرداری و همچنین عملکرد 6 ماهه برای اطلاع عموم مردم منتشر شود که این کار انجام نشده و اقدام لازم برای تفریغ بودجه شهرداری همراه با گزارش‌های مدون و صورت‌های مالی رسیدگی شده به حسابرسان منتخب شورای شهر ارائه نشده است.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل به تفریغ بودجه و گزارش‌های ارائه شده و احراز تخلفات رخ داده در این فرآیند اشاره کرد و گفت: تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر به منزله مفاصا حساب شورای اسلامی شهر به شهرداری خواهد بود و شهرداری موظف است طبق مقررات مالی تفریغ بودجه سالانه را به شورا تسلیم کند.
قدیمی با انتقاد از عدم ارائه تفریغ بودجه سال 97 به شورای شهر بیان کرد: نه تنها تفریغ بودجه ارائه نشده بلکه گزارش درآمد – هزینه‌ها نیز به اطلاع شورای شهر نرسیده در حالی که انتظار می‌رود کلیه عملیات انجام شده اعم از عمرانی، اجتماعی و بهداشتی به اطلاع منتخبان مردم در شورا برسد.
وی ادامه داد: باید شهردار اردبیل در جبران این قصور و کوتاهی در اولین فرصت پاسخگوی تذکر و اقدامات انجام شده در این حوزه باشد تا اعضای شورا نظر خود را در این حوزه ارائه کنند.
هفته گذشته نیز علیرضا پوستی رئیس سابق شورای شهر اردبیل در تذکری به شهردار از روند اجرای برخی از پروژه‌ها و مصوبات و تاخیر و تعلل شهرداری انتقاد کرده و تذکر جدی به شهردار اردبیل داده بود.
انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان