با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی

با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی

جمعه, 01 تیر,1397

با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی

با هدف بررسی مشکلات زیست محیطی؛
نشست مشترک شورای شهر با مسئولان محیط زیست اردبیل برگزار شد
با هدف بررسی مشکلات و دغدغه‌های زیست محیطی نشست تعاملی بین اعضای شورای شهر اردبیل و مسئولان محیط زیست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای شهر اردبیل در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل با قدردانی از تلاش معاونت‌های شهرداری به ویژه حوزه خدمات و ارتباط تنگاتنگ آنها با محیط زیست اظهار کرد: زمانی در این حوزه می‌توانیم موفق عمل کنیم که با دید واقع‌بینانه و با رویکرد توسعه شهری سعی کنیم از تخریب و تهدید محیط زیست به اشکال مختلف جلوگیری کنیم.
علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه شهری باید به مولفه‌های توسعه پایدار و متوازن و منطقی که مولفه اول آن صیانت از محیط زیست است توججه داشته باشیم تا یک توسعه سالم محیط زیست و تعالی انسان‌های شایسته را شاهد باشیم.
وی افزود: ما در تعامل با محیط زیست و مسئولان بهداشت تلاش می‌کنیم تا ارتقای کیفی را در خدمات‌رسانی به مردم شاهد باشیم که قطعا قدم موثر در این زمینه بهبود کارها و افزایش فرآیندهاست.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: ما در نشست‌های مشترکی که با مدیران دستگاه‌های متعدد انجام می‌دهیم سعی و تلاش می‌کنیم تا با بررسی مسایل و مشکلات مختلف در سطح شهر اردبیل به یک راهکار منطقی دست پیدا کنیم که در این زمینه نتایج به دست آمده نیز در این تعامل مطلوب و مناسب بوده است.

 

30 درصد تنوع زیستی کشور متعلق به اردبیل است
در ادامه این نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با قدردانی از تعامل و همکاری خوب شورا و شهرداری و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی در ارتقای آگاهی مردم در حوزه محیط زیست اظهار کرد: در دولت دوازدهم اولویت سازمان محیط زیست دفع اصولی پسماند، مقابله با آلودگی هوا، شناسایی کانون‌های ریزگرد و تامین حقابه‌های زیست محیطی است که در این چهار حوزه اقدامات خوبی را آغاز کردیم.
محمد خداپرست استان اردبیل را از لحاظ تنوع زیستی جزو استان‌های غنی کشور دانست و خاطرنشان کرد: 30 درصد تنوع زیستی کشور در رده مهره‌داران متعلق به این استان است.
وی به جمعیت بالای کل و بز و پلنگ در آق‌داغ و سایر زیستگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، نصب سیستم آنلاین پایش آلودگی آب و هوا، ضرورت نصب ایستگاه دوم سنجش هوا در مرکز استان برای اطلاع‌رسانی از شاخص کیفی هوا در فصول مختلف و همچنین انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از شهر بسیاری امری ضروری است.
این مسئول به موضوع تفکیک زباله از مبدا و ضرورت اطلاع رسانی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در کنار این اقدام مهم باید حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو از سوی شرکت آب منطقه‌ای تامین شود تا با بهسازی که شهرداری انجام می‌دهد زمینه زیباسازی این فضای شهری نیز فراهم آید.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان