امتیاز ویژه شورا و شهرداری به سازندگان پارکینگ

امتیاز ویژه شورا و شهرداری به سازندگان پارکینگ

دوشنبه, 20 بهمن,1399

امتیاز ویژه شورا و شهرداری به سازندگان پارکینگ

رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد 

رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد 
امتیاز ویژه شورا و شهرداری به سازندگان پارکینگ 
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در تعرفه 1400 شورا و شهرداری اردبیل امتیاز ویژه‌ای را برای سازندگان پارکینگ در شهر اردبیل در نظر گرفته است. 
جواد انصاری در یکصد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شورا و شهرداری در جلسات فشرده صبح و عصر تعرفه 1400 را به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار داده تا به نفع شهروندان این تعرفه تدوین و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شود. 
وی تصریح کرد: بعد از گذشت 15 جلسه کارشناسی در شهرداری و شورای شهر، امروز در جلسه رسمی این تعرفه کارشناسی شده مصوب شد تا زمینه اجرایی آن را در سال آینده شاهد باشیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل به برجستگی‌های تعرفه سال آینده اشاره کرد و گفت: در تعرفه سال آینده برای سازندگان پارکینگ امتیاز ویژه در نظر گرفته شده به طوریکه علاوه بر صدور پروانه رایگان، سازندگان پارکینگ می‌توانند از 20 تا 25 درصد پروانه رایگان تجاری نیز استفاده کنند. 
انصاری افزود: افرادی که زمین بایر دارند، می‌توانند به صورت موقت آن را به پارکینگ تبدیل کنند که در این زمینه مقرر شد شهرداری هزینه آواربرداری و حتی تأمین زیرساخت‌ها به ویژه آسفالت‌ریزی را انجام دهد تا بدون پرداخت عوارض صاحبان این زمین‌ها محل مورد نظر را به عنوان پارکینگ در اختیار شهروندان قرار دهد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در تعرفه سال آینده برای جامعه ایثارگران، خانواده‌های شهدا و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا دو برابر نسبت به سالجاری بخشودگی در عوارض در نظر گرفته شد و در کنار آن در برخی از مناطق کم برخوردار 10 تا 30 درصد افزایش تعرفه مد نظر قرار گرفت. 
انصاری اضافه کرد: البته در برخی از مناطق شهر اردبیل و با هدف جلوگیری از تخلفات ساختمانی افزایش میزان تعرفه ساخت و ساز قابل توجه بوده تا به نوعی از بروز تخلفات جلوگیری شود. 
وی در ادامه بیان کرد: در تعرفه سال 1400 مقرر شده تا در اغلب حوزه‌ها افزایش پرداخت عوارض 10 تا 30 درصد در نظر گرفته شود که در قیاس با سایر استان‌ها تعرفه اعمال شده بسیار پایین‌تر است. 
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در تعرفه سال آینده برای احیای بافت فرسوده و همچنین محلات قدیمی اردبیل مشوق‌های خوبی برای سازندگان در نظر گرفته شده تا بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را شاهد باشیم که شهرداری در تعرفه عوارض سال آینده تخفیف ویژه‌ای را در نظر گرفته است. 
انصاری اظهار کرد: برای انبوه‌سازان نیز در تعرفه سال 1400 تخفیف 25 تا 30 درصد در نظر گرفته شده تا یک فرآیند حمایتی را از این جامعه شریف و زحمتکش شاهد باشیم. 
وی در مورد لایحه بودجه سال آینده نیز تصریح کرد: در روزهای آینده شهرداری لایحه بودجه 1400 را که رقمی در حدود یک‌هزار میلیارد تومان خواهد بود تقدیم شورا خواهد کرد و ما تلاشمان بر این است که تا پایان سال بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود. 
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه رسمی شورای شهر همچنین اعضای شورای شهر با شش مورد درخواست شهرداری برای اجرای ماده 9 در تعریض و خیابان‌کشی‌ها موافقت کردند تا در صورت انجام نشدن توافق با شهروندان در بازگشایی معابر اعمال ماده 9 در دستور کار قرار گیرد. 
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در این جلسه همچنین ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: هر چند راهپیمایی 22 بهمن امسال که روز غلبه خون بر شمشیر است به صورت نمادین و در قالب رژه موتوری و خودرویی انجام خواهد شد اما همه وفاداران نظام اسلامی در میثاق مجدد با آرمان‌های امام و انقلاب در صحنه واقعی خواهند بود. 
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان