اردبیل باید شهرداری مستقل بافت تاریخی داشته باشد

اردبیل باید شهرداری مستقل بافت تاریخی داشته باشد

یکشنبه, 05 دی,1400

اردبیل باید شهرداری مستقل بافت تاریخی داشته باشد

جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل

جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل:اردبیل باید شهرداری مستقل بافت تاریخی داشته باشد.

🔻رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای مدیریت شایسته بافت تاریخی اردبیل ضروری است شهرداری مستقل در بافت تاریخی اردبیل مستقر و راه اندازی شود.

🔹️جواد انصاری در جلسه کارشناسی بررسی طرح تفصیلی شهر اردبیل که با حضور منتخبین جامعه مهندسی و متخصصین حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: این شهرداری باید در اردبیل در بافت تاریخی راه اندازی شده و با انتخاب شهردار متخصص در این حوزه بتوان کارهای اساسی و زیربنایی را در بافت تاریخی اردبیل انجام داد.

🔹️وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی شهرداری مستقل بافت تاریخی اردبیل مردم دیگر گرفتار میراث فرهنگی و شهرداری در حوزه ساخت و ساز نخواهند شد و مطابق با طرح تفصیلی و جامع با آئین نامه های مرتبط به راحتی می توان در این زمینه اقدامات موثری را انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه محدوده قبلی برای بافت تاریخی اردبیل مورد قبول است، گفت: به هیچ وجه محدوده پیشنهادی 200 هکتار در طرح جامع مورد پذیرش نیست و ما تلاش می کنیم تا با تعیین محدوده بافت تاریخی اردبیل ساخت و سازها و نوسازی را منطبق بر قوانین و مقررات انجام دهیم.

انصاری افزود: کاهش محدوده بافت تاریخی به نفع شهر و شهروندان است و به هیچ وجه شورا و شهرداری قصد افزایش این محدوده را ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت در بافت تاریخی ما پیشنهاد دادیم تا شهرداری مستقل در بافت تاریخی فعال شده تا اهالی ساکن در این منطقه در صدور مجوزهای قانونی گرفتار شهرداری، میراث و راه و شهرسازی نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نمونه این شهرداری موفق بافت تاریخی دراطراف حرم امام رضا (ع) مشهد را اعلام و تصریح کرد: امیدواریم کارکرد شهرداری مستقل در بافت تاریخی به نفع شهر و شهروندان باشد.

انصاری با اشاره به نشست اعضای شورای شهر اردبیل با متخصصان معماری و شهرسازی و اعضای نظام مهندسی با محوریت ارائه پیشنهادات و طرح برای تدوین نهایی طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: با گذشت 7 سال طرح تفصیلی شهر اردبیل هنوز آماده نشده که تلاش می کنیم با برگزاری جلسات منظم و کارشناسی تا پایان سال طرح تفصیلی به تصویب نهایی برسد.

وی بیان کرد: در این جلسه سه ساعته بیش از ۲۵ نفر از مهندسان و متخصصان شهرسازی و معماری، اعضای نظام مهندسی، معاون شهرسازی راه و شهرسازی استان اردبیل، اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل در کنار مشاور طرح تفصیلی شهر اردبیل نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در این حوزه اعلام کرده و قرار شد با جمع بندی نهایی این نظرات کارشناسی ایرادات و اشکالات طرح جامع برطرف و بعد از تصویب درکمیسیون ماده پنچ و شورای شهر و شورای عالی معماری و شهرسازی برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان