احداث سرویس‌های بهداشتی از قالب مشارکتی خارج شود

احداث سرویس‌های بهداشتی از قالب مشارکتی خارج شود

پنجشنبه, 16 اردیبهشت,1400

احداث سرویس‌های بهداشتی از قالب مشارکتی خارج شود

حسين افسانه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:

احداث سرویس‌های بهداشتی از قالب مشارکتی خارج شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: شایسته نیست احداث سرویس‌های بهداشتی که وظیفه ذاتی شهرداری است، در قالب پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری دیده شود.

حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: سال‌هاست که ما در شهر اردبیل به ویژه در فصول گردشگری با کمبود سرویس‌های بهداشتی روبه‌رو هستیم که هم نیاز شهروندان و هم مسافران و میهمانانی است که به این شهر سفر می‌کنند.

وی احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب و آبرومند را وظیفه ذاتی شهرداری اعلام کرد و گفت: نباید به دید انتفاعی به احداث سرویس‌های بهداشتی نگاه کنیم بلکه شهرداری موظف است سالانه 100 تا 200 میلیون تومان برای احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و مناطق مختلف هزینه کند تا از طریق این امر رضایت مردم فراهم آید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: بهتر است احداث سرویس‌های بهداشتی از مجموعه پروژه‌های مشارکتی خارج شود چرا که مردم به صورت مستمر به احداث،‌ نگهداری و ارائه خدمات مناسب در قالب سرویس‌های بهداشتی نیاز دارند و این موضوع هیچ ارتباطی به اجرای پروژه‌های مشارکتی ندارد.

افسانه افزود: ما در بودجه سال 1400 نیز اعتبار لازم را برای احداث سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفتیم که امیدواریم شهرداران مناطق با برآورد دقیق این نیاز را پاسخ داده و در حد وسع و توان دو تا سه سرویس بهداشتی را در طول سال اجرایی و عملیاتی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ساز و کار مشخص در این زمینه برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده ولی متأسفانه شهرداری در برخی از مناطق عاجز از احداث سرویس بهداشتی است و این موضوع تأسف‌بار است.

افسانه به احداث فاز سه بازار خشکبار اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه مشارکتی در برنامه 1400 در نظر گرفته شده و ما هیچ مشکلی در انتخاب سرمایه‌گذار از طریق فراخوان و انتشار آگهی نداریم.

وی این فرآیند قانونی را بدون ایراد و اشکال ندانست و اضافه کرد: هر چند ایرادات و اشکالاتی در این فرآیند وجود دارد اما در صورت رسیدن به اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذار اجرای این پروژه‌های مشارکتی مشکلی نخواهد داشت.

افسانه بیان کرد: در احداث این پروژه‌ها تنها سرمایه و مسائل مادی نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه شهرداری موظف است در اجرای این پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیوستی از مستندات و مدارک لازم را در اجرای این پروژه‌ها به شورا ارائه کند تا ما نحوه کار و عقد قرارداد را مشاهده کرده و براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: باید تعهدات طرفین و ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمانبندی اجرای پروژه به صورت دقیق در پیوست پروژه برای شورای شهر ارسال شود و بدون توضیح اضافی ما بتوانیم برآورد نهایی از فرآیند اجرای پروژه را داشته باشیم.

افسانه در ادامه اظهار کرد: این روال غلطی است که صحبت کردن عده‌ای را مخالف و مغایر منافع پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران قلمداد کنیم در حالی که ما نظرات کارشناسی را ارائه می‌کنیم و بر این باوریم پروژه سرمایه‌گذاری واقعی باید در تعیین سهم 50 به 50 در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذار نیز از محل اجرای آن متضرر نشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: هر چند اجرای پروژه‌های مشارکتی به تناسب شرایط و نحوه اجرا وضعیتی متفاوت دارند اما بهتر است در اجرای پروژه‌ها حمایت جدی از سرمایه‌گذار انجام شده و حق و حقوق شهر نیز مراعات شود.

وی خاطر نشان کرد: بنده در زمان مسئولیت خود در شهرداری اردبیل فاز یک بازار خشکبار اردبیل را احداث کردم و افتخار می‌کنم که با همه پیگیری‌ها و تلاش‌ها زیرساخت‌های این پروژه اعم از برق، آب و گاز تأمین شده و به همین جهت امروز در اجرای فازهای جدید هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان