بودجه شهرداری هزینه محور تدوین می شود

یکشنبه, 14 آذر,1400

بودجه شهرداری هزینه محور تدوین می شود

زهرا قدیمی عضو شورای شهر اردبیل

زهرا قدیمی عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: متاسفانه در سال های اخیر بودجه شهرداری هزینه محور طراحی، تدوین و تهیه شده است.

زهرا قدیمی در نشست مطالبه گران اصناف و بازاریان در اردبیل اظهار کرد: به دور از نگاه آرمان گرایانه باید گفت که اکثر شهرداری ها با مشکل تعدد نیروی انسانی و تمرکزگرایی روبرو هستند که این امر ارائه خدمات شهری را با نقصان روبرو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: روند کار در شهرداری ها به گونه ای است که عمده شهرداری های کشور در پرداخت حقوق و بیمه با عقب افتادگی روبرو هستند و یا در انجام این کار دست و پا شکسته عمل می کنند.

عضو شورای شهر اردبیل کمیسیون برنامه و بودجه را حساس ترین کمیسیون در بررسی دقیق دخل و خرج شهرداری و تصویب تعرفه ها اعلام کرد و گفت: در دوره گذشته و شورای ششم تلاش ما بر این است تا ساختار بودجه را از نگاه هزینه ای خارج کنیم تا بیشترین تمرکز بر منابع درآمدی آن هم به شکل پایدار باشد.

قدیمی افزود: نگاه هزینه ای به بودجه شرایط کار را سخت کرده و ما با کمترین تحقق واقعی بودجه روبرو هستیم و در نقطه مقابل انحراف بودجه ای نیز غیرقابل کتمان است.

وی ضرورت اجرای طرح های مشارکتی را با ایجاد زیرساخت های لازم یادآور شد و بیان کرد: ما در بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری خوبی برای اجرای پروژه های مشارکتی در نظر گرفتیم که متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی و عدم استقبال سرمایه گذاران بخش مهمی از این کار انجام نشد.

عضو شورای شهر اردبیل فعالیت مرکز مطالعات شهرداری را یادآور شد و گفت: فعالیت این مرکز درست اطلاع رسانی نشد و در کنار آن در مقابل کار علمی و تحقیقاتی مقاومت و نوعی نگاه منفی وجود دارد در حالی که این ضعف ساختار را باید اصلاح کرد.

قدیمی ادامه داد: ساختار سازمانی ما با منع میانسالی روبروست و هنوز نتوانستیم به وضعیت پختگی دست یابیم.

وی به طرح های نصفه و نیمه مشارکتی نظیر تیراژه ، روناک، انتقال آهن فروشان و حی ابتر ماندن ممیزی املاک اشاره و اظهار کرد: پایه توسعه شفافیت عملکرد است که متاسفانه در کشور و استان با نقص آشکار در این حوزه روبرو هستیم.

عضو شورای شهر اردبیل تحقق ۲۹ درصدی بودجه ۱۴۰۰ را در نیمه اول سال یادآور شد و تصریح کرد: باید برای بودجه سال آینده آسیب ها و نقاط ضعف را رفع کنیم تا بودجه عملیاتی و قابل تحقق برای سال ۱۴۰۱ تعریف و تدوین شود.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 3
599
کلیه بازدیدها 803764
دی ان ان